Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvem og hvilken rase?


Kiara06

Recommended Posts

  • Svar 160
  • Created
  • Siste svar

Vi planlegger enda en hund. :P Rase er ikke bestemt enda, det er jo ikke avgjørelsen om enda en hund heller, men terv, schipper, buhund og aussie er på listen. Har kontakt med diverse oppdrettere, så får vi se hvordan det går :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,som et annet sted på sonen jeg allerede har så vidt nevnt: Endelig er dagen her,jeg henter hjem den lille valpen vår i dag fredag 9 juni..hentetid 15 30...sukk...

Altså her hentes det ei Papillon tispe hjem til Larvik......

Ha en kjempefin helg alle sammen...det skal jeg,nå blir det kos.... :)

Hilsen Vilde

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,som et annet sted på sonen jeg allerede har så vidt nevnt: Endelig er dagen her,jeg henter hjem den lille valpen vår i dag fredag 9 juni..hentetid 15 30...sukk...

Altså her hentes det ei Papillon tispe hjem til Larvik......

Ha en kjempefin helg alle sammen...det skal jeg,nå blir det kos.... :)

Hilsen Vilde

Så morro, lykke til :P

Denne dagen har du ventet lenge på, håper på å få se maaaaange bilder av den lille jenta :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi planlegger enda en hund. :D Rase er ikke bestemt enda, det er jo ikke avgjørelsen om enda en hund heller, men terv, schipper, buhund og aussie er på listen. Har kontakt med diverse oppdrettere, så får vi se hvordan det går :)

Hvis du tar vekk buhunden og blander de tre resterende rasene (vel,kanskje mest 2 av de) så vips!Har du en groenendael! :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,som et annet sted på sonen jeg allerede har så vidt nevnt: Endelig er dagen her,jeg henter hjem den lille valpen vår i dag fredag 9 juni..hentetid 15 30...sukk...

Altså her hentes det ei Papillon tispe hjem til Larvik......

Ha en kjempefin helg alle sammen...det skal jeg,nå blir det kos.... :)

Hilsen Vilde

ååh så spennende! du får kose deg masse! gleder meg til å se bilder! :D

gratulerer så mye! endelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke ha valp alikevel!

De kjenner ikke stenene hans så han kan antageligvis ikke stilles.

Fikk mail igår, grein hele kvelden :)

Uff :( Så trist... Er det ikke antydning til stener engang? Hunden til ei vennine av meg var Einstein frem til han var nesten året.. Men hvis de ikke kjenner de overhodet :unsure:

Utrolig kjedelig når man har gledet seg og innstilt seg på valp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja!

Nei...de kjennes ikke i det hele tatt! :P

Klarer ikke å slutte å grine*dumme meg*

;)

Så leit!

Huff, jeg ble trist på din vegne!

Om du er veldig innstilt på utstilling så ja...

Vet ikke helt hva jeg skal si jeg, men bare gråt ut!

Det er godt å få det ut, selv om det er vondt også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg venter på en helt spesiell liten irsk setter hannvalp som nok ikke er leveringsklar før nærmere jul ! Det vil si at den ikke en gang er unnfanget nå... :)

Det blir en lang men nødvendig ventetid! Jeg har nemlig en del jeg må lese meg opp på og ta stilling til, da dette er min første hund!

Men jeg gleder meg enormt! :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...