Gå til innhold
Hundesonen.no

Raserforumer

steinar

Recommended Posts

Lurer bare på noe.... Jeg er med i et diskusjonsforum for min rase, Chinese Crested, både i Sverige og i Norge.

Er det mange av dere andre som også har et slikt diskusjonsforum for deres rase?

Hva diskuterer dere der?

Hva kunne du ønske at var hovedtemaer, noe du savner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med i raseforum for en av mine raser ja.

Det blir diskutert alt mellom himmel og jord, som har med rasen å gjøre. :P

Hovedsakelig Helse, gemytt, utseende, trening, fôr osv.

Så nei, ingenting jeg savner. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med i raseforum for en av mine raser ja.

Det blir diskutert alt mellom himmel og jord, som har med rasen å gjøre. :P

Hovedsakelig Helse, gemytt, utseende, trening, fôr osv.

Så nei, ingenting jeg savner. ;)

What she said. :P
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er med i et veldig hyggelig raseforum, ja... ;) Der snakker vi om alt mulig som omhandler vår egne hunder og rasen generet.

Raseklubben for portugisisk vannhund er så elskverdige at de har lukket forum (jeg er ikke medlem av ulike årsaker), så der får jeg verken lest eller skrevet noe. Ganske synd i grunnen. Klør etter å vite hva som skrives der.. :P Alt som omhandler rasen er spennende for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi har et ulvehundforum. Det er på svensk, men jeg klarer meg ;) Der legger vi bilder, snakker om trening, oppdragelse, vekt, alt mulig.. Bare at det går litt mer på akkurat den rasen enn det gjør på et vanlig forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er aktiv leser og noen gang poster jeg også på Puddelforum. Det er ganske nytt, men veldig etterlengtet fra min side. Jeg synes det er kjempeflott med på et raseforum, hvor vi kan diskutere puddelens fortreffelighet og alle mulig andre puddel relaterte saker. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er to større forum for min rase. Diskuteres det meste. Det er kjekt å prate med folk som har erfaring med samme rase, hvis det er noe spesifikt man lurer på. Og gøy å se bilder av samme rase. Men det jeg savner er mer aktivitet på forumene. Var mye mer før enn nå. Og så syns jeg det kan virke litt for intert til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja vi har ett eget forum på websida vår, og det er veldig kjekt å snakke med andre som har SnowBoxere, siden det ikke det ikke finnes så altfor mange av dem :huh: Men det er flott å se at antallet øker jevnt og trutt :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa, har forum for rasen, men treigere og kjedeligere forum skal man lete lenge etter :huh: Er heldig om noen skriver noe der en gang i uka. men vi diskuterer gemytt, farger, snakker om resultater på utstillinger, og hvem som skal på hvilke utstillinger osv, kosthold, osv :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, det finnes flere internasjonale rasefora for basenji - noen er litt sære (feks diskusjonsgruppen for kristne basenji-eiere!). Jeg er selv med på en som gjelder rasen generelt og en som går på bilder. For meg var den internasjonale basenji-listen absolutt redningen da vi begynte å få problemer med vår basenji og ingen her på berget kunne hjelpe. Der fikk jeg feks info om hypotyrose som er svært vanlig hos basenji (ca 1 av 5 basenjier har det, grovt sett) og bare en slik ting var jo kjempeviktig å vite (basenjier med HT blir uhyre agressive og uforutsigbare - og så skal det bare et par daglige piller til å fikse det - det er en del basenjier som blir avlivet pga HT gemytt som egentlig kunne vært ordnet. Da har stakkars eier gjerne forsøkt det meste av kurser og hunde-eksperter..). Det diskuteres svært mye gemytt og helse og basenji-trening, samt dette med basenjiens primitivitet. Og noe av det artigste er også alle historiene om hva krypene finner på - de er jo så sære med en meget spesiell logikk. At det er internasjonalt er også veldig moro - man får jo innblikk i liv og kultur i helt andre land.

Bsenji-bilde forum er også virkelig moro. Feks så er det en dansk basenji-eier som jobber i zoologisk hage og hennes lille basenji fikk være lekekamerat til en foreldreløs tigerunge.. fantastiske bilder (jeg tror de også ligger ute på www.basenji.dk hvis noen har lyst å se!). Der er det bilder av all verdens fra utstillinger, lurecoursing m.m. til valpekull til basenjier som brukes til jakt (det er ikke bare min lille Amy som brukes til jakt nei) til hvor mye de ødelegger (det er nesten en konkurranse i seg selv det.. jo verre jo bedre!) til hverdagsbilder av ulike typer til spørsmål om helse også - feks har basenjien en eksem eller utvekst eller whatever så sender man inn bilde og spør om de andre har sett noe liknende.

Nei rasefora er gull verdt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er rase forum for rasen(e) mine.. Er medlem av 1 puddel forum(puddelklubben sitt, som jeg da ikke er medlem av :huh: ) og 2 mudi forum. Det ene er ei mailingliste, men det diskuteres masse der, så det blir nesten et forum. Det andre mudi forumet er finsk/engelsk, og det er vel grovt sett kun en annose plass for oppdrettere...

:huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yes, det finnes flere internasjonale rasefora for basenji - noen er litt sære (feks diskusjonsgruppen for kristne basenji-eiere!). Jeg er selv med på en som gjelder rasen generelt og en som går på bilder. For meg var den internasjonale basenji-listen absolutt redningen da vi begynte å få problemer med vår basenji og ingen her på berget kunne hjelpe. Der fikk jeg feks info om hypotyrose som er svært vanlig hos basenji (ca 1 av 5 basenjier har det, grovt sett) og bare en slik ting var jo kjempeviktig å vite (basenjier med HT blir uhyre agressive og uforutsigbare - og så skal det bare et par daglige piller til å fikse det - det er en del basenjier som blir avlivet pga HT gemytt som egentlig kunne vært ordnet. Da har stakkars eier gjerne forsøkt det meste av kurser og hunde-eksperter..). Det diskuteres svært mye gemytt og helse og basenji-trening, samt dette med basenjiens primitivitet. Og noe av det artigste er også alle historiene om hva krypene finner på - de er jo så sære med en meget spesiell logikk. At det er internasjonalt er også veldig moro - man får jo innblikk i liv og kultur i helt andre land.

Bsenji-bilde forum er også virkelig moro. Feks så er det en dansk basenji-eier som jobber i zoologisk hage og hennes lille basenji fikk være lekekamerat til en foreldreløs tigerunge.. fantastiske bilder (jeg tror de også ligger ute på www.basenji.dk hvis noen har lyst å se!). Der er det bilder av all verdens fra utstillinger, lurecoursing m.m. til valpekull til basenjier som brukes til jakt (det er ikke bare min lille Amy som brukes til jakt nei) til hvor mye de ødelegger (det er nesten en konkurranse i seg selv det.. jo verre jo bedre!) til hverdagsbilder av ulike typer til spørsmål om helse også - feks har basenjien en eksem eller utvekst eller whatever så sender man inn bilde og spør om de andre har sett noe liknende.

Nei rasefora er gull verdt!

Høres ut som dere har en veldig "engasjert" rase:) Så bra at det går ann å få hjelp fra andre rundt om i verden. Var inne på den danske siden du nevnte, den var kjempe fin, mye nyttig lesing. Ble sittende å lese om en rase som egentlig ikke har vært så aktuell for meg. Var mange fine bilder og det er jo også et pluss :P

Ja det er absolutt morro med bilder av den hunderasen man liker aller best...

Høres ut somde aller fleste forumene tar for seg mye av det samme. Stell, helse, oppdrett, bilder osv... Men det er vel det alle er mest opptatt av.

Jeg savner egentlig ikke noe på de forum jeg er med i, men har lyst på noe mer.... skjønner dere? Ikke lett å forklare.

Men for all del, de er kjempe flinke de som har forumene jeg er med i, tommel opp for dem! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holder på å lage et selv nå hehe...legger ut link på hjemmesiden min når det er ferdig..blir sånn gratis forum greier ,med litt reklame..men bedre enn ingenting da,så kan vi cocker folk få en egen liten plass i tilegg til dette forumet=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• 😥 Får håpe du likevel har mer tid med henne ❤️
    • Da ble det CT i går, og alt gikk fint mtp. hjertet. Bildene viser at det ikke er blokkert spyttkjertel, men kreft.
    • Jeg blir dårlig av å lese om den adferden der. ..fra eieren, altså. Idiot. Sånne som det der er årsaken til at jeg har vurdert svi av altfor mye penger på å skaffe meg formell kompetanse som hundetrener - for å ha noe konkret å skilte med i sånne tilfeller som det der - fordi jeg er en spinkel og feminint utseende kvinne som fremmede menn stort sett ALDRI respekterer som et intelligent og kompetent vesen, med mindre de tror det hjelper dem komme ned i buksa på meg, men jeg kom til at sånne aldri kommer til å høre på noen som meg uansett, fordi de har sett DogDaddy på YouTube, eller: "Familien min drev oppdrett av schæfer på 80-tallet, så jeg KAN hund, lille venn." 
    • Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...