Gå til innhold
Hundesonen.no

Handlerkurset med Steinar Balken


Mirai

Recommended Posts

Tenkte jeg kunne dele litt glede med dere andre også :D

I helgen har vi vært på handlerkurs med Steinar Balken, lørdag og søndag. Det var kjempebra! Steinar var virkelig flink og kunne det han dreiv med, pluss at han sa ting som omtrent fikk meg til å sprute ut i latter.

Eks: "Er jeg en liten sommerfugl kanskje? Som flyr fra blomst til blomst?"

Vi lærte litt bedre hvordan vi skal stille opp, og jeg lærte hvertfall masse. Det er utrolig hvor mange rare feil man gjør som man ikke tenker over, f.eks å bøye seg over hodet på hunden når man stiller den opp :) eller at man stiller bikkja trangt som fy bak :P

Vi møtte Silje, Astrid, Cathrine med flattene, og Lill. Også Martine, da. Det var koselig å treffe Hundesonenfolket, og jeg gleder meg til neste kurset også :D

Her er mine bilder fra helgen, håper at flere også har :)

Bilder

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble et kjempebra kurs :) Fikk mye bra ut av kurset, mye mer enn forventet. Og ikke minst, hyggelige folk og god stemning. Håper ikke det var siste gangen jeg møtte dere. Jeg har tatt haugevis av bilder.

Gratulerer til Kathrine med premie for beste handler og Julie som fikk premie for beste fremgang :) Vel fortjent, begge to.

Endret av Mod: fjernet reklame

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Basenjiene var utrolig nydelige :) Jeg har aldri sett svarte før.

Var vel ikke hundesonentreff, men det var mange herfra der!

Mona var med, men det var vel ingen som gadd å ta bilder av oss, snufs!

Hehe, ja, jeg vant pris :) Det var min taktikk å gjøre det skikkelig dårlig på lørdag slik at jeg fikk en super fremgang, hihi :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det ble et kjempebra kurs :) Fikk mye bra ut av kurset, mye mer enn forventet. Og ikke minst, hyggelige folk og god stemning. Håper ikke det var siste gangen jeg møtte dere. Jeg har tatt haugevis av bilder, så flere bilder kommer her i morgen

Gratulerer til Kathrine med premie for beste handler og Julie som fikk premie for beste fremgang :D Vel fortjent, begge to.

Skal komme meg på flere kurs hos deg vettu :P Også ses vi nok på konkuranser fremover :P Takk for knallbra kurs i helgen! Blir morro å se bilder! :)

Om kurset:

Det var et knallbra kurs. En av de beste jeg har deltatt på må jeg si. Virkelig dyktig instruktør, det tror jeg alle andre er enige i :P Steinar er utrolig flink til å gjøre undervisningen morsom samtidig som vi lærer utrolig mye. Vet ikke om noen annen som er flinkere til å lære bort.

Sitter nå igjen med mye ny lærdom, så jeg er kjempefornøyd! Kurset var perfekt for alle nivåer: Dem som kan handling godt, og dem som ikke kunne så mye. Steinar tilpasset godt så alle fikk individuell behandling og jeg tror alle ble mye flinkere etter kurset.

Og Martine gjorde en kjempegod jobb som arrangør. Kurset var av prima kvalitet, og det er utrolig morro med en så kreativ og virkelig engasjert arrangør. Her var det ingen som misstrivdes. Helt klart.

Sosialt var det også selvsagt :P Masse hyggelige mennesker og firebente. Hyggelig å treffe dere alle sammen!

Gratulerer til Kathrine med premie for beste handler og Julie som fikk premie for beste fremgang. Begge fikk premien velfortjent!

Kurset anbefales :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal komme meg på flere kurs hos deg vettu :D Også ses vi nok på konkuranser fremover :P Takk for knallbra kurs i helgen! Blir morro å se bilder! :)

Om kurset:

Det var et knallbra kurs. En av de beste jeg har deltatt på må jeg si. Virkelig dyktig instruktør, det tror jeg alle andre er enige i :D Steinar er utrolig flink til å gjøre undervisningen morsom samtidig som vi lærer utrolig mye. Vet ikke om noen annen som er flinkere til å lære bort.

Sitter nå igjen med mye ny lærdom, så jeg er kjempefornøyd! Kurset var perfekt for alle nivåer: Dem som kan handling godt, og dem som ikke kunne så mye. Steinar tilpasset godt så alle fikk individuell behandling og jeg tror alle ble mye flinkere etter kurset.

Og Martine gjorde en kjempegod jobb som arrangør. Kurset var av prima kvalitet, og det er utrolig morro med en så kreativ og virkelig engasjert arrangør. Her var det ingen som misstrivdes. Helt klart.

Sosialt var det også selvsagt :P Masse hyggelige mennesker og firebente. Hyggelig å treffe dere alle sammen!

Gratulerer til Kathrine med premie for beste handler og Julie som fikk premie for beste fremgang. Begge fikk premien velfortjent!

Kurset anbefales :)

*Tørker en tåre* Blir jo rørt her jeg sitter. Takk for flotte ord Astrid :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nææ, seee :) 2x gladmongo i farta, med håret flagrende!

:) Kjempefine gladmongo'er :D

Nydelig hund du har :D

Og JA: ikke sant er vel Basenji's nydelige :P

***ønske seg svart/hvit og en brindle inderlig***

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var kjempekoselig :) Takk for en flott helg alle sammen! Steinar var kjempedyktig, og jeg er glad jeg valgte å melde meg på :) Gleder meg til flere bilder! Kameraet mitt har vandret til de evige fotolabratorier eller hvor nå enn kameraer ender opp, så bilder fra meg ble det desverre ikke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo faktisk ganske godt gjort at så og så alle bildene av meg var "rumpa-i-været" bilder ;)

Men kurset var kjempe gøy! har lært masse, og fått mange nye hundevenner!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo faktisk ganske godt gjort at så og så alle bildene av meg var "rumpa-i-været" bilder :P

Men kurset var kjempe gøy! har lært masse, og fått mange nye hundevenner!

Du har ikke rumpa i været på noen av bildene som jeg la ut da, hihi ;)

CIMG2343.jpg

Til og med klipt den bort, hihi :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...