Gå til innhold
Hundesonen.no

Bilkjøring


victoria_e

Bil  

107 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      80
    • Nei
      10
    • Tja litt
      17


Recommended Posts

Jøss, og jeg som trodde Pippin var spesiell som liker så godt å kjøre bil. Han hopper lykkelig inn i buret sitt når vi åpner døra. Han kan også godt ligge en god stund i buret mens vi f.eks. er inne på en butikk, hvis jeg går ut og sjekker ligger han helt rolig og venter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja her også. Molly var mye bilsyk som valp, noe vi fikk stagget til en viss grad ved å legge et teppe over bilburet.

Fortsatt er vi forsiktige med å kjøre bil rett etter måltider (venter som regel i 1-2 timer), og tar det med ro på svingete veier.

Hun er stort sett stille i bilen, men kan pipe av "skuffelse" dersom vi stopper bilen og kjører videre uten å slippe henne ut.

Av og til må vi være litt kontante i stemmebruken for å få henne inn - mens andre ganger hopper hun inni tvert på eget initiativ. Særlig etter lengre turer eller treninger ser det ut som om hun synes det er godt å legge seg der for å hvile ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buffy syns bilkjøring var veldig gøy, og ble yr av glede da jeg sa "kjøre bil". Men har hatt en hund som var stikk motsatt også... Og han er aldri blitt bedre selv om han har kjørt en del og trent på det med han i 4 år... Han sikler med det samme han ser en bil, og spyr mer eller mindre alltid.

Det var forøvrig den største grunnen til at jeg ikke beholdt han selv, eller har han nå for den del. Jeg kan ikke ha en hund som ikke takler å kjøre bil. Men, jeg er redd det er skjedd en skade fra før jeg fikk hendene mine i han.. Halen hans er knekt og den minner mistenkelig om en dør liksom... Samt at siden dyret syns det er kjempegøy å kjøre traktor, så virker det jo litt mistenkelig.

Men nei, ikke gøy å ha hund som ikke liker å kjøre bil...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla er litt engstelig i begynnelsen, men når vi har kjørt en stund går det helt fint.

Lisa elsker å kjøre bil.

Hos den forrige eieren klarte hun å snike seg inn i bilen til naboen(som bodde i Moss) som skulle til sørlandet et sted. Da de kom fram fant de Lisa bak i bilen, fornøyd og glad, og måtte kjøre hele veien tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 years later...
Han er ikke spesielt glad i å kjøre bil, men hopper inn så fort han får sjansen (er livredd for å ikke få være med).

Der har du Gulla! :D

Men hun har blitt litt mer redd for og kjøre bil i det siste da... :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke bil selv og forrige frøkena ble trent opp på bussen.Resultatet ble at sto hun i ro og kom en buss startet hu logre som besatt,ville bli med ja!Elsket kjøre buss,bil,tog osv.Det var gøy!

Har fremdeles ikke bil men,frøkena jeg har nå liker veldig godt kjøre bil/buss hun også :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker og liker.. Tulla hopper inni når jeg sier hun skal gjøre det, sier ingenting mens vi kjører, men lager et rabalder når vi er fremme - nå skjer det nemlig noe gøy! Selve bilturen tror jeg ikke hun syns er så himla morsom, selv om hun ikke gjør noe av seg. Aynï liker ikke å bli løftet inn i bilen så hun trekker seg unna, men når hun først er inni buret sitt, vil hun ikke ut. Ikke lyd fra henne heller mens vi kjører, og heller ikke når vi stopper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Emma er litt sånn delt der tror jeg. Hun syns det er greit nok, men ikke noe hun elsker...

My derimot elsker å kjøre bil, spesielt på dagtid når det er lyst ute - da SER man jo noe ut vinduene :yes: Hun eeeelsker å sitte å se ut vinduene og får med seg det utroligste. Når det er mørkt blir hun trøtt veldig fort og sovner raskt, så tror hun syns bil i det store og hele er en ganske behagelig plass.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaily er mer enn gjerne med på biltur, men jeg tror ikke det er selve kjøringen hun er så glad i. Tror det er det å få være med som er viktigst for henne. Roer seg fort ned, piper ikke, tygger ikke på ting, sovner gjerne på lengre turer.

På trening er hun endel i buret mellom øktene og da ligger hun i buret og slapper av som den lille dronninga hun er, så hun har tydeligvis ikke noe imot å være i bilen. :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Veldig nydelig.
    • I natt var jeg kjempeheldig, for jeg fikk en venninne på besøk, og hun bare: kan hun ikke overnatte hos oss? Jeg bare JAAAAAAA:) Så jeg har sovet MASSE- og det trengte jeg.  Deilig at tassen din også sover gjennom natta nå. (nesten)
    • Uff, kjipt med UVI. Men bra du fikk sove 6 timer sammenhengende, det er jo ganske lenge.  Jeg tror det allerede er blitt en vane for han å våkne i 4-tiden. Han våknet igjen i natt. Lå litt å tygget på sengen og styrte, så sovnet han etterhvert. Og igjen når alarmen går klokken 7, så vil han bare sove videre, så det er virkelig ikke noe stort behov for å tømme seg. Så nå er det bare å få bort den vanen tenker jeg, så får jeg sove natten igjennom 😊
    • Så bra Her har ho begynt å tisse inne, så da var UVI et faktum.. Men men, det skjer ofte med valper.  I natt sov ho i 6 timer sammenhengende, deilig. 
    • Sjekker om det lukter tiss hvor? Nei. Får det veldig godt med meg om han tisser inne, så trenger ikke å leite eller lukte. Det er en stor dam der hvis han har tisset 😂 Har gått over til å gi han tørt for til siste måltid, også har jeg faktisk vært litt "streng" og ikke luftet han på natten med mindre han virkelig gir tegn på at han må. Han har våknet 2 ganger denne uken, og ikke gitt tegn på at han virkelig må ut, bare sånn "kan vi stå opp nå, jeg er ferdig uthvilt" aktig greie. I dag virket det som han ville sove videre når klokken ringte 7, selv om han forsøkte å vekke meg i 4-tiden, så jeg tror absolutt han klarer å holde seg. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...