Gå til innhold
Hundesonen.no

De som ikke skal på NKKU leiren


Kristina

Recommended Posts

Hvem er det som har bestemt seg for å IKKE dra på NKKU leiren, og hvorfor skal ikke dere dra?

Jeg skal ikke dra, fordi jeg syns det er dyrt, og jeg tror jeg hadde fått lite igjen for pengene med Lunah.

Så derfor skal jeg på Hundesonen-ferien i Stavanger i stedet :)

Flere som ikke skal dra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke. For det første så er jeg ikke medlem av nkku, for det andre så syns jeg det er for dyrt, for det tredje syns jeg det er for langt vekk (og dermed blir reisen også utrolig dyr) og for det fjerde så føler jeg meg for "gammel". Skal heller dra til Andøya å Trøndelag i sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke.

1. Jeg vil være hjemme med vennene mine og slappe av i stedet.

2. Det blir enten NKK Bjerke eller NKKU sin sommerleir, og da velger jeg NKK Bjerke, for da får jeg møtt flere kjentfolk.

3. Tinka får mest sannsynlig løpetid i den tida.

4. Det er nokså dyrt, og da går jeg heller et agilitykurs som jeg mest sannsynlig vil få mer utbytte av.

Men for all del, det var moro i fjor syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar ikke av den grunn at jeg ikke har råd. Hadde jeg hatt råd så hadde jeg dratt for man blir kjent med utrolig mange hyggelige mennesker på sin egen alder der.

Så jeg skal på HS ferien i stavanger i stedenfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir nok ikke så jeg drar, nei.. Vel.. Det ville blitt mye stress på lille Bajnok, og jeg fikk ikke lov av NKKU å ta med valpen.. Måtte være likt for alle sa de.. :P Det er jo dyrt, det er sant det, så kanskje det blir noen utstillinger på oss i stedet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke.

Er mangen grunner til det, men hovedsakelig for jeg ikke har lyst.

Er jeg for gammel til det? Er det ikke minimum 17 år?

Du er ikke for gammel..Maks aldersgrense er 25. Men ifjor var vel den eldste 19 såvidt jeg husker.

Jeg synes det var utrolig hyggelig der ifjor. Det er jo først og fremst en sosial leir, og jeg ble kjent med mange andre hundeungdom som jeg nå treffer rundt om på stevner o.l.

Er usikker på om jeg skal i år, håper jo at jeg får valp, og da kan jeg ikke. Og siden jeg ikke vet om jeg får valp, før leiren sannsynligvis er full, kommer jeg nok ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kanskje dit, men hekdigvis slapp jeg å bestemme meg ;)

valpen kommer i mai, og da får jeg den i Juli. Og da må jeg selvsagt(og vil) være med valpedyret :P :P ;) Men meg og oppdretteren min skal nok få kommet oss på brukskurs over en uke. Men isåfall blir det før valpen kommer :P Alt skal være klart når den kommer. Så jeg får nok å gjøre :P Har allerede ordnet plass på valpekurs hvis valpen kommer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...