Gå til innhold
Hundesonen.no

De som ikke skal på NKKU leiren


Kristina

Recommended Posts

Hvem er det som har bestemt seg for å IKKE dra på NKKU leiren, og hvorfor skal ikke dere dra?

Jeg skal ikke dra, fordi jeg syns det er dyrt, og jeg tror jeg hadde fått lite igjen for pengene med Lunah.

Så derfor skal jeg på Hundesonen-ferien i Stavanger i stedet :)

Flere som ikke skal dra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke. For det første så er jeg ikke medlem av nkku, for det andre så syns jeg det er for dyrt, for det tredje syns jeg det er for langt vekk (og dermed blir reisen også utrolig dyr) og for det fjerde så føler jeg meg for "gammel". Skal heller dra til Andøya å Trøndelag i sommer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke.

1. Jeg vil være hjemme med vennene mine og slappe av i stedet.

2. Det blir enten NKK Bjerke eller NKKU sin sommerleir, og da velger jeg NKK Bjerke, for da får jeg møtt flere kjentfolk.

3. Tinka får mest sannsynlig løpetid i den tida.

4. Det er nokså dyrt, og da går jeg heller et agilitykurs som jeg mest sannsynlig vil få mer utbytte av.

Men for all del, det var moro i fjor syns jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg drar ikke av den grunn at jeg ikke har råd. Hadde jeg hatt råd så hadde jeg dratt for man blir kjent med utrolig mange hyggelige mennesker på sin egen alder der.

Så jeg skal på HS ferien i stavanger i stedenfor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det blir nok ikke så jeg drar, nei.. Vel.. Det ville blitt mye stress på lille Bajnok, og jeg fikk ikke lov av NKKU å ta med valpen.. Måtte være likt for alle sa de.. :P Det er jo dyrt, det er sant det, så kanskje det blir noen utstillinger på oss i stedet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal ikke.

Er mangen grunner til det, men hovedsakelig for jeg ikke har lyst.

Er jeg for gammel til det? Er det ikke minimum 17 år?

Du er ikke for gammel..Maks aldersgrense er 25. Men ifjor var vel den eldste 19 såvidt jeg husker.

Jeg synes det var utrolig hyggelig der ifjor. Det er jo først og fremst en sosial leir, og jeg ble kjent med mange andre hundeungdom som jeg nå treffer rundt om på stevner o.l.

Er usikker på om jeg skal i år, håper jo at jeg får valp, og da kan jeg ikke. Og siden jeg ikke vet om jeg får valp, før leiren sannsynligvis er full, kommer jeg nok ikke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle kanskje dit, men hekdigvis slapp jeg å bestemme meg ;)

valpen kommer i mai, og da får jeg den i Juli. Og da må jeg selvsagt(og vil) være med valpedyret :P :P ;) Men meg og oppdretteren min skal nok få kommet oss på brukskurs over en uke. Men isåfall blir det før valpen kommer :P Alt skal være klart når den kommer. Så jeg får nok å gjøre :P Har allerede ordnet plass på valpekurs hvis valpen kommer. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
    • Du kan sikkert litt om massasje og sånt allerede? Vi hadde regelmessig fysioterapeut på våre, en gang i mnd. Lakseolje, og etterhvert Cartrophen (lite effekt) og Librela (heller ikke mye effekt, men startet antageligvis for sent). Greia med disse smertebehandlingene for artroser er visst at man skal begynne å bruke dem før det har fått utviklet seg noe særlig. Pass på at hunden er varm såklart, back on track kan hjelpe (tantes gamle hunder har hatt det over natten, med opptrening). 6 tenner! Au!
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...