Gå til innhold
Hundesonen.no

Mudi - Sigerdrivas Büszke Bajnok

LouDan

Recommended Posts

Ja! I dag dro jeg og pappa nedover til Skien for å besøke Inga, Csipisz(uttales Chippis, for den som lurer :P ), Ronja og valpene! :mellow: Da vi kom dit var Ronja ute på terassen så da fikk vi gå rett inn til valpene. For noen skjønninger! :) Utrolig søte!(så klart).

Navnet ble bestemt for noen dager siden. Det ble Bajnok. Det er ungarsk og betyr champion B) , og jeg har tenkt at han skal bli trippel champion :( B) Hadde egentlig tenkt meg et enstavelsesnavn, men sånn ble det ikke da... Ikke at det gjør noe :P

Bajnok er enda ikke bestemt (skal bestemmes når de blir eldre og personligheten begynner å vises :P)

Bilder ligger på hjemmesida mi(klikk på signaturen) under media og mudi photo's..

Valpen er per dags dato 17 dager gammel, så det er ei lita stund å vente... JEG GLEDER MEG! :P

BIB=Boys in black B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Gratulerer så mye :) . Men mudi photo's fungerer ikke. Freewebs Page Not Found står det :unsure:

Den funker nå :P Måtte jo teste den sjøl, og fant ut at den ikke funka, men nå skal den funke :mellow:

Edit: Tusen takk! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!!! :mellow: Denne rasen vet jeg du har forgutet lenge, er morro å se din drøm gå i oppfyllelse! :) Det er en god kennel du skal ha hund fra forresten :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye!!! :mellow: Denne rasen vet jeg du har forgutet lenge, er morro å se din drøm gå i oppfyllelse! :) Det er en god kennel du skal ha hund fra forresten :(

Helt enig! God kennel! :P Tusen takK! :P

En liten greie: Valpen skal hete Bajnok og ikke Banjok... Ble litt surr her

Dobbelpost, lagt sammen av Moderator!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Boys in black B) (synes det var litt catchy :( MIB blir BIB :) )Takk for alle gratulasjoner! :mellow: Bilder av valpene ligger jo også ute på Sigerdriva sin hjemmeside.

Må bare si det at Inga ba meg reklamere litt :P Hu har fått 5 hannhunder og ingen tisper. Mistet derfor mange interesserte, så hvis noen av dere føler for det, kan dere jo ta kontakt med Inga om en liten mudi gutt :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer :mellow: Tror jeg hilste på en slektning av Bajnok i Bø? (gjorde jeg det Karine? ) Fine små mini Groenendaels :(

Hehehehehe :) Det har jeg faktisk aldri tenkt på, men de ligner litt på groenendal, ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så klart vil jeg det, og jeg takket jo for innspillet om å ha eget teppe i sofaen til hunden, det var en god idé
    • Nå nærmer det seg 1,5 år siden det ble stille i huset, og det er på tide at noen andre får glede av hundeutstyret og bøkene jeg har. Her er Finn-annonsene jeg har lagt ut: Hurtta Lifeguard sele rosa, størrelse 90, ubrukt: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390107305 Diverse apportbukker, rosa rute med hvitt bånd og neseprøver: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/390101594 Diverse hundebøker: https://www.finn.no/recommerce/forsale/item/388869585 Jeg har et pent brukt tøybur til salgs. Det har vært brukt 5-6 ganger på utstillinger og konkurranser til groenendael-tispe. Kan hentes i bergensområdet. Ta kontakt om du er interessert, så sender jeg bilder og detaljer. Jeg har også Vari Kennel Ultra Fashion størrelse large til salgs. Må hentes i bergensområdet (sentrum/Åsane). Det er mye brukt, og har blant annet reist fra USA til Norge med hund i. Så det bærer preg av å være brukt. Ta kontakt om du vil vite mer om buret og få bilder av det. Det er denne fargen:
    • I prinsippet tenker jeg at så lenge det er en god raseklubb så har de en oversikt over oppdrettere som følger deres retningslinjer. Men det er mye rart i hundeverdenen, og det kan være ulike årsaker til at en oppdretter ikke er med der. Det er uansett et ok sted å starte, tenker jeg. Fikk ihvertfall et godt inntrykk av nettsidene deres og informasjonen der. Ellers finner du mange gode råd om både kjøp, kontakter og valpetiden om du søker litt rundt på forumet her. Det ligger mange år med samlet erfaring rundt om. Lykke til!
    • Tusen takk for tipset! Magefølelse er kjempevanskelig 😅 når er den reell, og når er det bare sider ved den andre parten man ikke setter pris på, og som man reagerer på?  Jeg kan nok bruke litt mer tid på puddelklubben sine sider. I dag blir det fort facebook og Instagram siden det er så visuelt og lett tilgjengelig, men går sikkert glipp av en del gode oppdrettere ved å ikke tenke at man kan ringe rundt litt.  Til mitt forsvar er det første gang jeg skal kjøpe rasehund, så jeg vet ikke helt hva jeg driver med 🙈
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...