Gå til innhold
Hundesonen.no

Mudi - Sigerdrivas Büszke Bajnok


LouDan

Recommended Posts

OOh! Moro! :P Men hva betyr det alt sammen? :):P

fekete tror jeg at jeg har fått med meg da ;)

Bomba = bombe

Birálo = dømmende (de pleier å bruke det navnet på dobermann og gallophest :P )

bemelegedet= ferdig oppvarmet

bizalmas= trofast eller en som er glad i eieren sin

Jeg kan godt komme på MANGE fler men akkurat b er liksom lit vanskelig b blir liksom ikke brukt like mye på ungarsk som på norsk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

Bomba = bombe

Birálo = dømmende (de pleier å bruke det navnet på dobermann og gallophest :) )

bemelegedet= ferdig oppvarmet

bizalmas= trofast eller en som er glad i eieren sin

Jeg kan godt komme på MANGE fler men akkurat b er liksom lit vanskelig b blir liksom ikke brukt like mye på ungarsk som på norsk

Har skjønt at bokstaven B ikke er like popuær på ungarsk :P

Bizalmas passer jo bra på en mudi, ikke sant Inga? ;) Trofaste sjeler det :P Tusen takk! :P Skikklig moro med ungarere. he, he :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har skjønt at bokstaven B ikke er like popuær på ungarsk :P

Bizalmas passer jo bra på en mudi, ikke sant Inga? :) Trofaste sjeler det :P Tusen takk! ;) Skikklig moro med ungarere. he, he :P

ja har vurdert lit å skaffe meg en pumi til agility men har bestemmt meg for at jeg har lyst på en stor rse neste gang. har du vert i ungarn?

Jeg synes bemelegedet også høres bra ut en champion Det er det bajnok betyr skall jo være varmet opp :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja har vurdert lit å skaffe meg en pumi til agility men har bestemmt meg for at jeg har lyst på en stor rse neste gang. har du vert i ungarn?

Jeg synes bemelegedet også høres bra ut en champion Det er det bajnok betyr skall jo være varmet opp :P

Han heter ikke Bajnok for ingenting :)

Sigerdrivas Bizalmas Bajnok klinger ikke så værst :P

Sigerdrivas Trofast Champion. He, he

Har dessverre aldri vært i Ungarn selv, men mamma og pappa var der i fjor ;) Kom hjem og var storfornøyde!

Har lyst til å dra dit en gang da. Kanskje jeg blir mudi oppdretter og drar for å hente nytt blod :P he, he.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han heter ikke Bajnok for ingenting :D

Sigerdrivas Bizalmas Bajnok klinger ikke så værst :P

Sigerdrivas Trofast Champion. He, he

Har dessverre aldri vært i Ungarn selv, men mamma og pappa var der i fjor :P Kom hjem og var storfornøyde!

Har lyst til å dra dit en gang da. Kanskje jeg blir mudi oppdretter og drar for å hente nytt blod ;) he, he.

Uh jeg fant et til Boldog. Det betyr glad. KOm ikke på det i farten. Ja norge trenger deffinitivt lit oppfrisking i rasene sine så en mudi oppdretter hadde jo bare vert topp ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uh jeg fant et til Boldog. Det betyr glad. Kom ikke på det i farten. Ja norge trenger deffinitivt lit oppfrisking i rasene sine så en mudi oppdretter hadde jo bare vert topp :D

Det blir nok noen år til i såfall.. Er fortsatt bare (les: snart) 15 år :P Da blir vi to mudi oppdrettere i Norge ;)

Kult med Boldog da ;) Nå har jeg mye åvelge i! Takk! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig søte!

Har du bestemt hvem som blir din enda?

Det ble den røde! :angry: Unnsyld at jeg ikke har skrevet her enda, men har hatt det ganske travelt :P

Har noen bilder fra turen, jeg og, og nå ligger det 3 sider der med bilder av valpene :lol:

http://www.freewebs.com/julieogromeo/mudi/puppies.htm Hvis jeg har revet riktig ligger det ti bilder der :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lille Bajnok bet meg i haka i går :D Han er en fantastisk liten kosegal fyr.Tror du får det mye morro med den der! :P

Jeg hørte du hadde vært med Karine ned, ja! :P Hvordan var lekelysten hans? Vet dere så spesielt på det i går :P He, he :P

Har du noen bilder eller?? :P:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hørte du hadde vært med Karine ned, ja! :P Hvordan var lekelysten hans? Vet dere så spesielt på det i går :P He, he :P

Har du noen bilder eller?? :P:P

Har ikke kamera jeg..Lekelysten hos alle 5 var høy! Karine ga de en mini draleke og ingen av de ga seg. 5 valper som dro alt de maktet i samme leken :D Jeg tror ikke vi trillet ball til Banjok, kan ikke huske det..Men han hadde masser av kamplyst og var utrolig kosete :P Han bedrev tvangskosing av alle som kom for nære *ler*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke kamera jeg..Lekelysten hos alle 5 var høy! Karine ga de en mini draleke og ingen av de ga seg. 5 valper som dro alt de maktet i samme leken :P Jeg tror ikke vi trillet ball til Bajnok, kan ikke huske det..Men han hadde masser av kamplyst og var utrolig kosete :P Han bedrev tvangskosing av alle som kom for nære *ler*

5 valper på samme draleke! :P Litt av et syn, kan jeg tenke meg! :P

Gleder meg til enda en liten koseklump i huset :P

Innlegg to:(det er jo ikke lov med dobbelposting, så...)

I morra drar vi nedover og henter gutten! ;) Det blir en natt uten spesielt mye søvn, uansett hvor trøtt jeg er nå..

Ja, ja.. Kommer masse bilder på søndag ;) Får også et nytt kamera snart, og da blir det enda fler bilder! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

I morra drar vi nedover og henter gutten! ;) Det blir en natt uten spesielt mye søvn, uansett hvor trøtt jeg er nå..

Ja, ja.. Kommer masse bilder på søndag ;) Får også et nytt kamera snart, og da blir det enda fler bilder! ;)

Skal vi se...og i dag er det ?Hm...mandag? <_< ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...