Gå til innhold
Hundesonen.no

Mudi - Sigerdrivas Büszke Bajnok


LouDan

Recommended Posts

Skrevet

OOh! Moro! :P Men hva betyr det alt sammen? :):P

fekete tror jeg at jeg har fått med meg da ;)

Bomba = bombe

Birálo = dømmende (de pleier å bruke det navnet på dobermann og gallophest :P )

bemelegedet= ferdig oppvarmet

bizalmas= trofast eller en som er glad i eieren sin

Jeg kan godt komme på MANGE fler men akkurat b er liksom lit vanskelig b blir liksom ikke brukt like mye på ungarsk som på norsk

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Bomba = bombe

Birálo = dømmende (de pleier å bruke det navnet på dobermann og gallophest :) )

bemelegedet= ferdig oppvarmet

bizalmas= trofast eller en som er glad i eieren sin

Jeg kan godt komme på MANGE fler men akkurat b er liksom lit vanskelig b blir liksom ikke brukt like mye på ungarsk som på norsk

Har skjønt at bokstaven B ikke er like popuær på ungarsk :P

Bizalmas passer jo bra på en mudi, ikke sant Inga? ;) Trofaste sjeler det :P Tusen takk! :P Skikklig moro med ungarere. he, he :P

Skrevet

Har skjønt at bokstaven B ikke er like popuær på ungarsk :P

Bizalmas passer jo bra på en mudi, ikke sant Inga? :) Trofaste sjeler det :P Tusen takk! ;) Skikklig moro med ungarere. he, he :P

ja har vurdert lit å skaffe meg en pumi til agility men har bestemmt meg for at jeg har lyst på en stor rse neste gang. har du vert i ungarn?

Jeg synes bemelegedet også høres bra ut en champion Det er det bajnok betyr skall jo være varmet opp :P

Skrevet

ja har vurdert lit å skaffe meg en pumi til agility men har bestemmt meg for at jeg har lyst på en stor rse neste gang. har du vert i ungarn?

Jeg synes bemelegedet også høres bra ut en champion Det er det bajnok betyr skall jo være varmet opp :P

Han heter ikke Bajnok for ingenting :)

Sigerdrivas Bizalmas Bajnok klinger ikke så værst :P

Sigerdrivas Trofast Champion. He, he

Har dessverre aldri vært i Ungarn selv, men mamma og pappa var der i fjor ;) Kom hjem og var storfornøyde!

Har lyst til å dra dit en gang da. Kanskje jeg blir mudi oppdretter og drar for å hente nytt blod :P he, he.

Skrevet

Han heter ikke Bajnok for ingenting :D

Sigerdrivas Bizalmas Bajnok klinger ikke så værst :P

Sigerdrivas Trofast Champion. He, he

Har dessverre aldri vært i Ungarn selv, men mamma og pappa var der i fjor :P Kom hjem og var storfornøyde!

Har lyst til å dra dit en gang da. Kanskje jeg blir mudi oppdretter og drar for å hente nytt blod ;) he, he.

Uh jeg fant et til Boldog. Det betyr glad. KOm ikke på det i farten. Ja norge trenger deffinitivt lit oppfrisking i rasene sine så en mudi oppdretter hadde jo bare vert topp ;)

Skrevet

Uh jeg fant et til Boldog. Det betyr glad. Kom ikke på det i farten. Ja norge trenger deffinitivt lit oppfrisking i rasene sine så en mudi oppdretter hadde jo bare vert topp :D

Det blir nok noen år til i såfall.. Er fortsatt bare (les: snart) 15 år :P Da blir vi to mudi oppdrettere i Norge ;)

Kult med Boldog da ;) Nå har jeg mye åvelge i! Takk! :P

Skrevet

Bajnok er utrolig skjønn!

Ser ut som en herlig gjeng og en tålmodig mor :P

Ja, Csipisz er en utrolig herlig dame! :P Glad jeg får valp etter hu!

Skrevet

Å, herre gud, så nydelige de var... :D Får helt valpefeber jeg. De så ut som utrolig aktive og lekne valper.

Gleder meg masse til mer bilder!

Skrevet

Lille Bajnok bet meg i haka i går :D Han er en fantastisk liten kosegal fyr.Tror du får det mye morro med den der! :P

Skrevet

Lille Bajnok bet meg i haka i går :D Han er en fantastisk liten kosegal fyr.Tror du får det mye morro med den der! :P

Jeg hørte du hadde vært med Karine ned, ja! :P Hvordan var lekelysten hans? Vet dere så spesielt på det i går :P He, he :P

Har du noen bilder eller?? :P:P

Skrevet

Jeg hørte du hadde vært med Karine ned, ja! :P Hvordan var lekelysten hans? Vet dere så spesielt på det i går :P He, he :P

Har du noen bilder eller?? :P:P

Har ikke kamera jeg..Lekelysten hos alle 5 var høy! Karine ga de en mini draleke og ingen av de ga seg. 5 valper som dro alt de maktet i samme leken :D Jeg tror ikke vi trillet ball til Banjok, kan ikke huske det..Men han hadde masser av kamplyst og var utrolig kosete :P Han bedrev tvangskosing av alle som kom for nære *ler*

Skrevet

Har ikke kamera jeg..Lekelysten hos alle 5 var høy! Karine ga de en mini draleke og ingen av de ga seg. 5 valper som dro alt de maktet i samme leken :P Jeg tror ikke vi trillet ball til Bajnok, kan ikke huske det..Men han hadde masser av kamplyst og var utrolig kosete :P Han bedrev tvangskosing av alle som kom for nære *ler*

5 valper på samme draleke! :P Litt av et syn, kan jeg tenke meg! :P

Gleder meg til enda en liten koseklump i huset :P

Innlegg to:(det er jo ikke lov med dobbelposting, så...)

I morra drar vi nedover og henter gutten! ;) Det blir en natt uten spesielt mye søvn, uansett hvor trøtt jeg er nå..

Ja, ja.. Kommer masse bilder på søndag ;) Får også et nytt kamera snart, og da blir det enda fler bilder! :P

  • 2 weeks later...
Skrevet

I morra drar vi nedover og henter gutten! ;) Det blir en natt uten spesielt mye søvn, uansett hvor trøtt jeg er nå..

Ja, ja.. Kommer masse bilder på søndag ;) Får også et nytt kamera snart, og da blir det enda fler bilder! ;)

Skal vi se...og i dag er det ?Hm...mandag? <_< ;)

Skrevet

Skal vi se...og i dag er det ?Hm...mandag? <_< ;)

Bilder kommer :) Har hatt det litt travelt, men nå sover herligheten, og bilder kommer om ikke alt for lenge :)

Skrevet

Bilder kommer ;) Har hatt det litt travelt, men nå sover herligheten, og bilder kommer om ikke alt for lenge ;)

Du får kjørt deg ja :) Karine er også underlig stille for tiden :)

Skrevet

Du får kjørt deg ja :P Karine er også underlig stille for tiden :P

Hehe :P :P

Her kommer de etterlengtede bildene :P

Lekebilder:

3dag19fp.th.jpg

4dag13po.th.jpg

1dag29vy.th.jpg

2dag21aj.th.jpg

4dag27ly.th.jpg

8dag26hj.th.jpg

10dag27cv.th.jpg

"Romeo er jo skikkelig kul da!"

12dag25qy.th.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...