Gå til innhold
Hundesonen.no

Når de sover

Guest Vicky

Recommended Posts

Måtte le litt her i natt. For dyret ligger alltid tett inntill meg, og noen ganger merker hun det ikke selv, og gjør bevegelser i søvne. Så i natt klarte hun å sparke meg i søvne :) da måtte jeg bare le! Jeg lå der fredelig, og plutselig fikk jeg et skikkelig spark midt i trynet. :( Og noen ganger snorker hun som en gris. Og andre ganger ser det ut som hun er på sprang i søvne... Noen andre som har hunder som lever et liv i søvne? :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hi hi godt det ikke bare er meg som nesten blir slått ned om natten.

En gang "bokset" hun til meg under øyet så jeg fikk skrubbsår og litt blått øye, nice. :)

haha, ser ut til at vi har hunder med gode egenskaper som kickboksere! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha :) Luna pleier å hoppe oppi senga mi der hun breier seg ut så godt hun kan, sparker med beina for å få bedre plass, så jeg detter jo nesten ut :(

ja, min vet også godt hvordan den skal finne seg plass :( Har en stor seng med nok av plass, men hun skal ligge akkurat der jeg ligger! derfor må hun dytte meg litt til side selv om det er plass andre steder :rolleyes: rare dyret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har begynt å la dem sove i bur jeg, de har stoooor plass inni der, men ligger alltid sammenkveilet i det ene hjørnet. Minnie snorker som en full alke, det har hun alltid gjort. Pleier å trøste meg med at det hvertfall ikke er noen tvil om at hun lever :)

Mulig jeg lar Mia sove i senga når Ace kommer, men lar dem uansett ligge i bur med jevne mellomrom - orker nemlig ikke løpetispeblod i senga..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, bra tråd. Hadde en fantastisk morsom opplevelse til morran idag. Mona ligger og har rykninger og bjeffer i søvne. Det var en helt sykt merkelig bjeffing som jeg ikke kan beskrive (brrwhihihii eller lignende). Og Anders trodde at det var jeg som lo :lo:

Ellers pleier hun å av og til snorke litt, samt galoppere i søvne, sidelengs. Ser rett og slett latterlig ut :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, bra tråd. Hadde en fantastisk morsom opplevelse til morran idag. Mona ligger og har rykninger og bjeffer i søvne. Det var en helt sykt merkelig bjeffing som jeg ikke kan beskrive (brrwhihihii eller lignende). Og Anders trodde at det var jeg som lo :lo:

Ellers pleier hun å av og til snorke litt, samt galoppere i søvne, sidelengs. Ser rett og slett latterlig ut :(

haha... kan hende hu drømte :) hehe... jaga ett eller annet :(

sånn har toya også gjort :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De gangene Ask ligger i senga, så skal han også alltid ligge der jeg ligger. Han ligger og vrir seg, sparker meg, klynker og småbjeffer. skikkelig irritert fordi han ikke får det som han vil :) Til slutt hopper han ned med et skikkelig frustrert snøfft :(

Flere hunder som på en måte vet når dere våkner? Uten at dere har laget lyd, eller visst på noen måte at dere er våkene? Ask kommer alltid bort til senga akkurat i det jeg åpner øynene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke hunden i senga eller på soverommet, men så har jeg jo det andre dyret som ligger og vrir og purker seg ved siden av meg å "plages med" :imrgreen:

Men ellers ligger Hera og lager litt lyder innimellom, eller får rykkninger i kropp og føtter, når hun ligger å sover i stua på dagen. Det er litt morsomt å studere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe morsom tråd :) Har hendt noen ganger at jeg har våknet av at Balder sparker meg i beina ja og jeg sover tungt så det skal litt til for å vekke meg.

Balder ligger og har rykninger hver natt rett etter han har sovnet, ser ut som han traver avgårde og det er ikke sjelden han kommer med noen veldig lyse boffelyder i søvne, noen ganger knurrer han litt også noe jeg sjelden hører når han er våken. Han har sikkert noen kjekke drømmer der han løper avgårde og er tøff i trynet hehe :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått min del av labber i ansiktet:P Men Loke er veldig sjelden i senga faktisk..der regjerer nemlig Lotte, og Loke er ikke så gal at han lukker øynene når hun er i nærheten må vite, så han hopper heller opp når jeg begynner å våkne. Han sover heller på gulvet og snorker som en alkis og har han fått for mye Frolic så promper han så grusomt at jeg må gjemme hodet under dyna for ikke å omkomme. Han drømmer egentlig ikke så ofte i forhold til mine tidligere hunder.Pan ulte i søvne nesten hver natt (jeg har opptak av det på mobilen min), men Loke har bare ult en gang. Men det hender han er på damejakt i drømmeland da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Buster bråker noe inn i hampen og er som en mark når han sover. Det er knurring, piping, bjeffing, kraftig snorking og rykninger i hele hunden. Spesielt etter dager hvor vi har gjort mye. Når jeg har hatt han i sengen så har han brukt å tatt spenntak i veggen (med ryggen mot meg) og sparket seg til større plass. Å når han var valp og jeg skulle sove etter morgenfjøset, så la han seg oppå meg med hodet over nakken min og snorket inni øret mitt. Syns egentlig det var skikkelig koselig. Nå så kan han legge seg i armkroken min med hodet oppå skuldra, å ligge med hele seg oppå magen min har han nok vokst seg for stor til :) . Nå ligger han ikke i senga siden det blir litt vel trangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ero er fæl å snorke, en gang våknet han selv av sin egen snorking. Prompe gjør han også, blæ. Uff, enkelte ganger promper han så mye at det ikke er værende i rommet, når han har spist noe luftfult. Ellers så kan kan få noen rykninger og litt sprelling av og til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løste det ved å sterilisere Chicka :(:(

øhøm jeg har løpetispe i senga akkurat nå :) Men jeg lar hun vanligvis parkere seg på et svart teppe ved fotenden men nå er hun syk :( så nå ligger hun overalt, det vil si at jeg må skifte på senga hver dag frem til hun blir frisk B) :unsure:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En sjelden gang så hører jeg Tussie små prater i søvne og det rykker i bena. Hun får sove i senga vår og der breier hun seg ut. Hun har skjønt at førstemann i senga om kvelden er den som får velge hvor stor plass det er å sove på. Når samboel legger seg, hopper Tussie opp ved siden av han og tar MIN plass! :)

Samboer sier de er to mot en, så jeg har ikke noe jeg skulle ha sagt <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mona ligger og har rykninger og bjeffer i søvne. Det var en helt sykt merkelig bjeffing som jeg ikke kan beskrive (brrwhihihii eller lignende).

Den lyden der kjenner jeg til. Pippin vrinsker som en hest av og til i søvne. Han lager den samme lyden hvis han er frustrert også, f.eks. hvis han hører kattebråk ute og han vil bjeffe men vi sier strengt "hysj!"

Ellers er han litt av en godklump i senga om natta, ligger og breier seg mellom oss, enten rullet sammen til en ball eller litt sånn uanstendig på ryggen. En gang klarte han å sparke mannen min ned på gulvet! Da hadde han først dyttet han helt ut på kanten... Han snorker som et uvær, det har han nok lært av "far". Men alt er tilgitt når han kommer smygende med en fuktig liten snute mot halsen min.

Er det ikke SYND på alle som ikke har hund dere?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

øhøm jeg har løpetispe i senga akkurat nå :( Men jeg lar hun vanligvis parkere seg på et svart teppe ved fotenden men nå er hun syk :( så nå ligger hun overalt, det vil si at jeg må skifte på senga hver dag frem til hun blir frisk B) :unsure:

Jeg brukte også sort teppe når hun hadde løpetid og skiftet sengetøy hver dag.

Chicka blødde lite og var flink til å rydde opp selv, men det blir jo litt flekker så da måtte jeg heller skifte på sengen ofte.

Hva man ikke gjør for at de skal få kose seg i sengen om natten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Helst vil vi jo at de ikke skal oppleve noe vondt i det hele tatt, men det er vanskelig. Jeg tenker det viktigste er om hun, og du, kan leve med det ubehaget som blokkeringen gir. Hvis ikke tenker jeg at risikoen ved operasjon kan være verdt det. Det er ikke en sykdom å være gammel, men det gjør jo at alle plager blir verre og mer risikable både å ha og gjøre noe med, som oftest. Jeg håpet selv i det lengste at det skulle enten bli akutt alvorlig eller at de bare skulle sovne hos meg, men til slutt måtte jeg jo ta den vanskelige avgjørelsen for begge to. Likevel er jeg trygg på at det var riktig tidspunkt for begge. Jeg tror at du også har nok innsikt til at du vet når det er på tide, selv om det er en prosess på vei dit. Håper dere får litt mer avklaring denne uken.
    • Tusen takk Dette er første gang jeg har gammel hund, og jeg synes det er kjempevanskelig å vurdere livskvalitet. Hun er jo helt klart ikke den samme hunden hun var som ung, men jeg tror ikke hun har det så forferdelig at hun selv ville valgt døden over det livet hun lever nå. Samtidig er hun jo på et punkt der noe som egentlig bare er en bagatell potensielt kan bli en dødsdom, fordi hun ikke kan dopes ned. Man sitter jo her i en umulig situasjon der ingen av alternativene egentlig er noe alternativ... Vi skal tilbake til veterinæren på torsdag for å ta en ny ultralyd av hjertet, så får vi se hva dommen blir da.
    • Håper det gikk bra. Trist at hunder eldes og får helseplager. De skulle vart evig, sunne og friske. Folk har så ulike syn på hunders ubehag ifbm aldring. Noen mener det er dyremishandling å la en hund ha noen aldersdomsplager i det hele tatt, og avliver tidlig for å la hunden slippe. Andre mener det er grotesk å ikke la det (ofte) kjæreste familiemedlemmet få fullføre livsløpet naturlig. Jeg vet ikke hvor på den skalaen du befinner deg, så jeg vet ikke hva jeg skal si eller ikke si for comfort ang. evt. narkose.  Håper det går bra med dere ❤️
    • Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...