Gå til innhold
Hundesonen.no

Det beste belønningsgodis?


Recommended Posts

Nå har jeg gått på kur en stund for å se om hunden min tåler maten sin. Altså KUN gitt hunden min tørrforet sitt. og hun har hatt veldig fin avføring. Så det betyr jo at det ikke er maten som er problemet, men det ekstra vi gir henne. Så nå lurte jeg litt på hva jeg kunne begynne å belønne med igjen. Hva er best? Noen sa at lever feks. var veldig fint, siden det var naturlig og de fleste hundene tålte dette. Samme med vom? Jeg har belønnet med Frolic så og si hele tiden, og jeg vet ikke om jeg skal begynne med det igjen. Mistenker at det ikke har gjort magen så bra. Så jeg vil ha noe fast å bruke. Dette for å beholde magen fin. Ikke gi masse rester av pølser, osv.

Kom med forslag på fint belønnings godiser!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kylling.... filet eller sånn helt hvitt kjøtt...det skal jo ikke være noe hardt for magen...

Lever kan hun/han reagere på, det skal være ganske "sterkt"...

Har hatt en hund med diareplager :wub: Så det er hvertfall hva jeg har erfart!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville holdt meg til milde ting som fiskepudding, kylling, hvit ost osv...

Men jeg hadde villet prøve frolic dersom hun liker det, jeg syntes det er så kjekkt å belønne med.

Dvs bare gitt frolic til godis og foret hennes, da er det lettere å se om hun tåler frolicen.

Jeg ble kjempe glad når jeg leste at hun har bra avføring igjen og at hun tåler maten sin, her tenkt så mye på dere og hva du kan gjøre med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha testet ved hjelp av eliminasjonsdiett, sånn som du gjør, om hun tåler melkestoffer. En del av disse tingene som er vanlig å gi (pølser, fiskeboller, vafler, ost o.l.) inneholder kumelk (laktose, melkeprotein eller melkefett, noen reagerer på en/to av disse, noen alle) og ikke alle voksne hunder tåler dette. Min tålte det som valp, men ikke nå lenger.

Tørket vom funker her tross sart mage. Høykvalitetsfòr av et annet merke enn det du bruker kan funke som godis, ihvertfall en stund :wub: F.eks et med fiskesmak som Specific Eicosa. (gartisprøver hos de dyrlegene som fører det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar dere og takk for omtanken Renate! :wub: Ja jeg er også veldig glad for at hun tåler maten sin. Herlig at hunden ikke har diare. Ja jeg får eksperimentere litt og se an. Får ho diare så vet jeg at det er stopp med det og prøve noe nytt. Blir vel å prøve med frolicen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå vet ikke jeg hvor store mengder du pleier å gi av godis, men jeg ville vært varsom med Frolicen hvis hun har sart mage...det er den ene tingen i verden Loke kan reagere skikkelig på (dette er gutten som slafset i seg en halv kebab uten noe reaksjon..) han promper som et gasskraftverk og blir bløt i magen får han for mye..desverre foretrekker han frolic fremfor alt annet og jeg klikkertrener jo så han promper ganske ofte :wub:

Pan hadde faktisk et skikkelig uhell inne en gang pga for mye frolic... Men som sagt..jeg gir MYE godis..spesiellt når jeg shaper inn nye øvelser, men uansett, frolic er ikke helt heldig..

(jada, jeg vet jeg burde gi fòret som belønning men det er ikke alltid det er bra nok og det er ikke alltid jeg orker å vente til bikja er "utsultet" før jeg trener :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nevnte ikke du for en stund siden at hun tåler tørrfisk? Hva med å kjøpe tørrfisk på hunstadsenteret, den har veldig god kvalitet, og så dele opp den å bruke som godis? Ikke er den så klissete som en del andre forslag :) . Og den koster rundt 20-25 kr for 300 gram.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det vel sånn at "alt går i grisen(e)"....

Frolic er helt greit, men merker at jeg må være mer forsiktig med fingrene når jeg belønner med kalkun/kyllingpølse, lever, fiskepudding, rå ørret(!) eller kyllingfilet.......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg tror det er Frolicen som har gjort at hunden din ikke hadde det så bra i magen. Den forrige hunden min ble syk av det. Jeg vil anbefale å ikke bruke frolic overhodet, siden det er noe av det verste du kan gi en hund.. Det er ikke for hunder, selv om det er bilde av en hund på pakken.. :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag gikk det med akkurat to fiskekaker i skogen. Veldig populært og vi trente masse. La også ut noen biter som søksobjekter (eller hva det heter), fordi jeg bare hadde med to baller og det er så gøy å lete mer!

Tror (vet) fiskekaker og fiskeboller er bra for magen, ikke er det for fetende og lukta kan man da vaske av seg når man kommer hjem!

Reduserer formengden litt de dagene det går mye godbiter. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine

Jeg tror det er Frolicen som har gjort at hunden din ikke hadde det så bra i magen. Den forrige hunden min ble syk av det. Jeg vil anbefale å ikke bruke frolic overhodet, siden det er noe av det verste du kan gi en hund.. Det er ikke for hunder, selv om det er bilde av en hund på pakken.. :o

Er det ikke? :icon_redface: Hva er det da?

Jeg stusset faktisk pån hundetreffet sist Tirsdag, da jeg skulle ta opp bæsjen, og den var FULL av frø...

Og når jeg tømte frolic posen her en dag, hva fant jeg i bunnen da? frø.. :S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bruker mye frysetørket vom som belønning. Det er mildt for magen og Rocky elsker det!

Dessverre er det ganske dyrt i lengden, så det blir pølser og fiskekaker innimellom.

Lever synes han også er veldig godt, men det kan han ikke få så veldig mye av før magen blir litt ubalansert (for å si det på en pen måte..).

Nå er jo Rocky en liten fyr, så det kan jo hende hunden din tåler litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Aldri hatt problem med frolic, og den gamle bikja vår fikk det som regel til mat. Og ingen problemer pga det. Og fungerer kjempe fint som godbiter til hunden jeg har nå. Men tror det kan være forskjell fra individ til individ, akkurat som labb :angry:

Noen hunder funker det, men greit; det virker fetendes, men som godbiter er det greit (hvertfall hos alle jeg har snakka med som bruker dette som bellønning), men bare kutt ned litt på foret den dagen om du gir en del godbiter.

Men som alt annet så kan det være noe akkurat din hund reagerer på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri hatt problem med frolic, og den gamle bikja vår fikk det som regel til mat. Og ingen problemer pga det. Og fungerer kjempe fint som godbiter til hunden jeg har nå. Men tror det kan være forskjell fra individ til individ, akkurat som labb :angry:

Noen hunder funker det, men greit; det virker fetendes, men som godbiter er det greit (hvertfall hos alle jeg har snakka med som bruker dette som bellønning), men bare kutt ned litt på foret den dagen om du gir en del godbiter.

Men som alt annet så kan det være noe akkurat din hund reagerer på...

Jeg bruker litt frolic men han er ikke noe særlig på dette da, så egentlig så blir det vel karbonade biter og katteknotter :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...