Gå til innhold
Hundesonen.no

Underskriftskampanje.


Ulvinne

Recommended Posts

Jeg har tidligere fortalt om en "oppdretter" av blandingshunder her i mitt nærområde. Denne personen driver dyremishandling og dyrevernet gjør ingen ting..

Jeg kan fortelle litt om hvordan disse dyrene har det:

Hundene: De er magre og møkkete. De er ikke sammen med eier i huset,men de står i et egent rom i første etasje av bygningen denne personen bor i. Jeg har ikke nøyaktig antall hunder. Selv har jeg sett 5,men ettersom hun har fortalt har hun mellom 10 og 15 hunder.

De hundene jeg så,var tørre og matte i pelsen. De var magre,faktisk så magre at vi kunne stå på 10 meters avstand og telle ribbene. (Nei,jeg overdriver ikke). Hofte kulene stakk frem. De hadde matte øyne,og klørne hadde vel ikke sett en klotang på flere mnd.

denne personen avler bevisst blandingsvalper for pengenes skyld,personen tar 3000 kroner per valp,og de får ikke vaksine,markkur vetrinær sjekk osv.. Jeg kjøpte selv valp fra denne personen,hun solgte den til meg da valpen var 5 uker.

Da jeg ga valpen marrkur kom det mark i alle kanter. Det var helt forferdelig og se på.

Omgivelsene der er generelt svært skittent. Ute så vel som inne.

Fuglene: Personen har også undulater blandt annet. Der har jeg ikke nøyaktig antall men de burene jeg så var ikke skiftet på på lenge. Det lå lort i bunnen på fler,noen manglet mat og vann i burene sine og fjærene lå tett.

Smågnagerene: Denne personen har også smågnagere som marsvin og kanin. Også her manglet mat og vann,og burene var ikke rengjort. Jeg har selv hatt kanin og vet hvor fort buret kan bli skittent,men disse burene har ikke blitt rengjort på lenge.

Kattene: Jeg må si jeg fikk meg en overraskelse da jeg så denne personens katter,de bodde i første etasje og i trappen opp til andre. Personen selv bor i andre etasje og har ikke dyrene sammen med seg der.

Kattene var tynne,og jeg kunne ikke se matskåler e.l noen sted. Derimot spiste de hundemat som hadde blitt sølt(?) i trappen. Også der tøt det mark. Jeg kunne regelrett se at marken krøp i baken på de. Ribbenene kunne telles,oppblåste mager,matt pels..

Hesten: Jeg har ikke mye kunnskap om hvordan denne personens hest har det,men jeg kan legge ut det jeg vet.

Luftegården: Sølete,og full av store spisse stener og tre stokker. Det var så mye leire i luftegården at det rakk meg nesten til kneet.

Jeg har sendt flere e-poster til dyrebeskyttelsen om dette,jeg har også ringt de.

Svart jeg fikk: Denne personen driver i gråsonen av hva som er lov og ikke. Vi kan ikke gjøre noe.

Vel,jeg synes det er snodig om dette er lov. Men er det det burde vi virkelig få et bedre dyrevern.

Ettersom jeg har skjønt av mennesker jeg har snakket med,har dette foregått i nærmere 10 år(+-). Personen har hatt fler besøk av dyrevern,de gjør ingen ting!

Nå mener jeg det er på tide og hjelpe disse dyrene. Den ene tispa til denne personen har hatt 4 kull på rad nå,ingen pause i mellom. Kun fordi eieren trenger penger.(personen kjøpte hest på avbetaling,og betaler for denne med pengene denne får for hundene).

Vi ønsker og få satt et søkelys på dette og vil nå ha en underskriftskampanje.

Sett din signatur,med e-post adresse i et innlegg,jeg vil så kopiere dette og sette det inn i en e-post jeg sender til dyrebeskyttelsen.

Vær så snill og hjelpe disse dyrene ved og legge inn din signatur.

Hvis du ikke vil legge ut e-post og navn her på åpent forum er du velkommen til og sende meg en PM eller e-post på: varghiet@online.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dyrevernet eller dyrebeskyttelsen?

Få flere til å ringe dyrebeskyttelsen, evt lag en mal til mail alle kan sende inn.

spam eposten og telefonen dems med meldinger om denne damen. kanskje de gjør noe.

Ellers tror jeg det er lite du kan gjøre, for å være ærlig. Dagens dyrebekyttelse kan ikke gjøre så mye. pga reglene. Det skal være ganske drøyt før de gjør noe.

har selv vært i kontakt med mattilsynet uten at det hjalp.

ring mattilsynet i stedet du! De kan garantert gjøre mer enn dyrebeskyttelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dyrevernet eller dyrebeskyttelsen?

Få flere til å ringe dyrebeskyttelsen, evt lag en mal til mail alle kan sende inn.

spam eposten og telefonen dems med meldinger om denne damen. kanskje de gjør noe.

Ellers tror jeg det er lite du kan gjøre, for å være ærlig. Dagens dyrebekyttelse kan ikke gjøre så mye. pga reglene. Det skal være ganske drøyt før de gjør noe.

har selv vært i kontakt med mattilsynet uten at det hjalp.

ring mattilsynet i stedet du! De kan garantert gjøre mer enn dyrebeskyttelsen.

Jeg beklager..

Jeg mente dyrevernet. Ikke dyrebeskyttelsen.

Jeg har vært i kontakt med dyrevernet.

Tusen takk for dine råd.

Vi har allerede samlet en del underskrifter.

Men vi trenger fler.

Understreker at opplysningene du gir vil bli holdt konfedensielt og vil ikke brukes til annet enn i e-posten til dyrevernet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å informere valpekjøperne hennes? Kan ikke skjønne at hun får solgt hunder i så dårlig form for 3000. Om ingen kjøper tjener hun ikke noe på det.. Om hun ikke tjener noe må hun gi tilbake hesten. Det er ihvertfall noe av problemet. Hva med å få resten av naboene til å bli med til dyrevernet? Evt. anmelde, men ikke sikker på grunnlaget der..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med å informere valpekjøperne hennes? Kan ikke skjønne at hun får solgt hunder i så dårlig form for 3000. Om ingen kjøper tjener hun ikke noe på det.. Om hun ikke tjener noe må hun gi tilbake hesten. Det er ihvertfall noe av problemet. Hva med å få resten av naboene til å bli med til dyrevernet? Evt. anmelde, men ikke sikker på grunnlaget der..

Godt forslag,men hvordan skal jeg informere kjøpere jeg ikke vet hvem er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som det er en samler det er snakk om, har en sånn her i bygda å faktisk. Nå er dyrebeskyttelsen oppe der å sjekker regelmessig.. Du skal få min underskrift på PM :icon_redface: Håper dette stoppes på en måte, dyr fortjener ikke å ha det sånn..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforsto kanskje ulvinne, så for meg at dette var din nærmeste nabo. For da kunne du jo bare sneket litt i vinduene når du visste hun hadde kull, (Noen uker etter du har sett en høygravid tispe ute for å tisse) og "tilfeldigvis" tatt med hunden din på en rusletur når du ser noen gå derfra. Valpesyke folk hilser på alt av hunder, og du kunne jo kommet i prat med dem på den måten, forsiktig nevne dyrlegeregningen til din valp fra samme oppdrett.. (mark og sånt.. utbroder...)

Dette går jo ikke hvis du ikke kan være nyssgjerrig nabo ganske lenge da..

Men hva med at alle naboene går samlet til fylkesmannen? prøv å få tatt noen bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforsto kanskje ulvinne, så for meg at dette var din nærmeste nabo. For da kunne du jo bare sneket litt i vinduene når du visste hun hadde kull, (Noen uker etter du har sett en høygravid tispe ute for å tisse) og "tilfeldigvis" tatt med hunden din på en rusletur når du ser noen gå derfra. Valpesyke folk hilser på alt av hunder, og du kunne jo kommet i prat med dem på den måten, forsiktig nevne dyrlegeregningen til din valp fra samme oppdrett.. (mark og sånt.. utbroder...)

Dette går jo ikke hvis du ikke kan være nyssgjerrig nabo ganske lenge da..

Men hva med at alle naboene går samlet til fylkesmannen? prøv å få tatt noen bilder?

Jeg har nok formulert meg litt dårlig:)

dette er ikke naboen min,denne personen bor i nabo komunen. Så jeg har ingen mulighet til og spionere på "oppdretteren" eller valpe kjøpere;)

Men ellers var det en god tanke ja:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er fortsatt litt spent på hvem du har vært i kontakt med jeg da...Dyrebeskyttelsen, dyrevernet eller mattilsynet?

Jeg ringte mattilsynes først,damen som tok telefonen overførte så samtalen til dyrevernet.

Siden har jeg vært i kontakt med en kontaktperson der:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulvinne: Så utrolig bra tiltak dere setter igang:) Håper dere virkelig får tatt dette mennesket! Stakars dyr :)

Hvor mange underskrifter har du fått inn sålangt da?;) Jeg skriver selvfølgelig under! Skulle bare mangle!

Foreløpig har vi fått 43 signaturer! ;)

En ting som vel forundrer meg noe er at bare to har skrevet under fra hundesonen. Vi er selvfølgelig kjempe glade for disse to signaturene,men hadde kanskje trodd at responsen skulle være litt større fra et dyrevennelig forum som hundesonen.

Uansett,tusen takk for de signaturene vi har fått:)

Det går fremover. Vi har nå fått med oss blandt annet FOD,og enkelte andre instanser. Endelig ser det ut til at det går fremover. ;)

EDIT: Men vi trenger fler signaturer.. Så kom igjen folkens:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreløpig har vi fått 43 signaturer! :)

En ting som vel forundrer meg noe er at bare to har skrevet under fra hundesonen. Vi er selvfølgelig kjempe glade for disse to signaturene,men hadde kanskje trodd at responsen skulle være litt større fra et dyrevennelig forum som hundesonen.

Uansett,tusen takk for de signaturene vi har fått:)

Det går fremover. Vi har nå fått med oss blandt annet FOD,og enkelte andre instanser. Endelig ser det ut til at det går fremover. ;)

Hehe! Såpass ja..blir nesten litt latterlig da! Folk har en tendens til å blåse opp stort at hvor hjelpsomme de er og hvor mye som gjøres, men når de faktisk får muligheten til å være med på å gjøre en forskjell så backer de ut..! Hallo folkens? Er dere ikke enig i at dyrene trenger en ny sjanse? De har ikke valgt å være i den situasjonen selv, så vi må gjøre alt vi kan for å gi dem en sjans videre ;)

Skriv navn og mailadresse alle sammen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe! Såpass ja..blir nesten litt latterlig da! Folk har en tendens til å blåse opp stort at hvor hjelpsomme de er og hvor mye som gjøres, men når de faktisk får muligheten til å være med på å gjøre en forskjell så backer de ut..! Hallo folkens? Er dere ikke enig i at dyrene trenger en ny sjanse? De har ikke valgt å være i den situasjonen selv, så vi må gjøre alt vi kan for å gi dem en sjans videre :)

Skriv navn og mailadresse alle sammen ;)

Ja,det er trist og se hvordan folk har for vane og rope høyt og uttale seg stort om hvor fælt det er med dyremishandling. Og da de har mulighet til og gjøre noe,så ignorerer de saken.

Forstår jo at folk kanskje har det for travelt til og sende sin signatur også da,er jo ikke noe krav eller plikt til og signere:)

Vi er takknemmelige for alle signaturene vi har,og vi er nøye på og holde de konfedensielt. Så er det noen som gjerne vil hjelpe,men er redd for at navnet ditt blir gitt ut,trenger du ikke bekymre deg for dette. Eneste som vil se navnet ditt er meg,og dyrevernet(som har taushetsplikt). Du kan også ssende en egen e-post til dyrevernet om denne saken om du vil. ;)

Vi sier tusen takk for all hjelp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja,det er trist og se hvordan folk har for vane og rope høyt og uttale seg stort om hvor fælt det er med dyremishandling. Og da de har mulighet til og gjøre noe,så ignorerer de saken.

Forstår jo at folk kanskje har det for travelt til og sende sin signatur også da,er jo ikke noe krav eller plikt til og signere:)

Vi er takknemmelige for alle signaturene vi har,og vi er nøye på og holde de konfedensielt. Så er det noen som gjerne vil hjelpe,men er redd for at navnet ditt blir gitt ut,trenger du ikke bekymre deg for dette. Eneste som vil se navnet ditt er meg,og dyrevernet(som har taushetsplikt). Du kan også ssende en egen e-post til dyrevernet om denne saken om du vil. :)

Vi sier tusen takk for all hjelp.

Har man tid til å logge på hundesonen i det hele tatt har man selvfølgelig tid til å sende mail/pm mener nå jeg! Men, men..folk får gå inn i sin egen samvittighet og se åssen det ligger ann der;)

Stå på videre Ulvinne! Sikkert mange andre nettsteder som støtter masse oppom dette her! Og masselykketil i jakten på signaturer:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man tid til å logge på hundesonen i det hele tatt har man selvfølgelig tid til å sende mail/pm mener nå jeg! Men, men..folk får gå inn i sin egen samvittighet og se åssen det ligger ann der;)

Stå på videre Ulvinne! Sikkert mange andre nettsteder som støtter masse oppom dette her! Og masselykketil i jakten på signaturer:)

Ja,vi har fått masse respons fra andre internettsteder/forumer. Og er kjempe fornøyd med det:)

Takk for støtten og signaturen:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er bare å beklage men jeg er skeptisk til å underskrive på en kampanje mot noe jeg ikke har sett selv...Det er helt utrolig hva folk kan få for seg at er dyremishandling (hundejørere er ofte utsatt for sånt).

Mye mulig Ulvinne har helt rett i hva hun sier her, men jeg har drevet med dyr for lenge til å ikke være dypt skeptisk til enhver "dyrevern sak".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...