Gå til innhold
Hundesonen.no

Ut på tur aldri sur!

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine
Skrevet

I dag var jeg og Marie på tur med hundene våre...Hundene ble bestevenner, og vi hadde det så trveligt :D

Bilder:

PICT1350.jpg

Skal vi på tur?

PICT1404.jpg

Milo på en sten

PICT1365.jpg

Marie og Ask

PICT1366.jpg

Ask

PICT1369.jpg

Milo

PICT1373.jpg

Milo OG ask..På et bilde..NY REKORD!

PICT1382.jpg

Hodebilde

PICT1383.jpg

*dele opp*

Guest Christine
Skrevet

*sistebilder*

Kontakt..*stolt*

PICT1391.jpg

På stenen

PICT1395.jpg

Jeg sjokkert, over at Ask trakk.. :D

PICT1385.jpg

på stenen

PICT1384.jpg

bortevekk

PICT1386.jpg

vind?

PICT1387.jpg

Tatt av vinden ;)

PICT1388.jpg

hehe..

PICT1396.jpg

Og så må man ned igjen :P

TAKK FOR TUREN DERE :P

Ps! Kameraet til Marie var tomt for batteri, og mitt var halvfult..Blekka når det ble hardt brukt :P

Guest Christine
Skrevet

hehe..Takk :D

Hundene storkoste seg, og det gjorde jeg og Marie også ;)

Været var så flott, og det var såå sykt vartm :P

Gikk ca. 1.5 mil tilsammens eller no...

Stine: Neste gang SKAL du være med :P

Men neste gang blir vell på Malvik i marka til Marie..Du kunne jo ha sittet på da :P

Skrevet

hehe..Takk :D

Hundene storkoste seg, og det gjorde jeg og Marie også :P

Været var så flott, og det var såå sykt vartm ;)

Gikk ca. 1.5 mil tilsammens eller no...

Stine: Neste gang SKAL du være med :P

Men neste gang blir vell på Malvik i marka til Marie..Du kunne jo ha sittet på da :P

Ja, takk gjerne det :P

Skrevet

har jeg nevnt at fra nå av tar du alle bildene på turene?! Om ikke, jobben er din! :D Flotte bilder da! spess av milo på stenen! :P

Takk for turen, Vi koste oss jeg og ask hvertfall! ;)

hehe, var litt pinlig, vi hadde stoppet på en liten kafè hvor de solgte boller og vaffler og you name it. mens vi satt der å spiste ga chrisitne ask og milo et griseøre hver, men ask fikk for seg at han absolutt skulle ha milos griseøre, og prøvde å ta det. Det gikk jo selfølgelig ikke milo med på, og de braka sammen med et leven uten like. Jeg trur alle som sat ute så på oss da :P På toppen av det hele begynte hundene å stresse, og det kom en bull terrier. jeg ville ikke at ask skulle begynne å bjeffe å styre, så vi bestemte osss for å dra videre. i det jeg reiser meg sier jeg altfor høyt:" rasehater eller ikke, nå går jeg!" jeg mente selfølgelig at ask var rasehater, og at det var derfor vi gikk, men den stakkars eieren av den fine bullen trudde sikkert jeg var enda en av de som er livredd rasen hans.. :P :P

Guest Christine
Skrevet

har jeg nevnt at fra nå av tar du alle bildene på turene?! Om ikke, jobben er din! :D Flotte bilder da! spess av milo på stenen! :P

Takk for turen, Vi koste oss jeg og ask hvertfall! :P

hehe, var litt pinlig, vi hadde stoppet på en liten kafè hvor de solgte boller og vaffler og you name it. mens vi satt der å spiste ga chrisitne ask og milo et griseøre hver, men ask fikk for seg at han absolutt skulle ha milos griseøre, og prøvde å ta det. Det gikk jo selfølgelig ikke milo med på, og de braka sammen med et leven uten like. Jeg trur alle som sat ute så på oss da ;) På toppen av det hele begynte hundene å stresse, og det kom en bull terrier. jeg ville ikke at ask skulle begynne å bjeffe å styre, så vi bestemte osss for å dra videre. i det jeg reiser meg sier jeg altfor høyt:" rasehater eller ikke, nå går jeg!" jeg mente selfølgelig at ask var rasehater, og at det var derfor vi gikk, men den stakkars eieren av den fine bullen trudde sikkert jeg var enda en av de som er livredd rasen hans.. :P :P

hehe...DET var ikke ment på rasen da... :P

huff....*selvmord med fiskestang* :P

Skrevet

Kjempefine bilder og kjempefine hunder! Hmmm, kanskje jeg skal levere tilbake valpen og skaffe meg Buhund i stedet? :D?

Likte spesielt det første bildet, det av Milo som slapper av, minner om Timon når han helst ikke vil forstyrres ;)

Skrevet

Kjempefine bilder og kjempefine hunder! Hmmm, kanskje jeg skal levere tilbake valpen og skaffe meg Buhund i stedet? :D?

Likte spesielt det første bildet, det av Milo som slapper av, minner om Timon når han helst ikke vil forstyrres ;)

Tja, hvorofor ikke? :P kan jakte med den og all ting :P ikke såå stor forskjell :P

Skrevet

Så fine bilder, og kjempe fint vær! Nå blir det sommer snart :D

Jeg vil å ha turkammerater!!! Men dissa ***** bikkjedyra mine.. rrrgh. Alltid noe styr med de. knis!

Skrevet

Jeg vil å ha turkammerater!!! Men dissa ***** bikkjedyra mine.. rrrgh. Alltid noe styr med de. knis!

;) Vi skal jo gå tur imorgen jo...! :P

Skrevet

heeey.. Call me whenever .. ;)

Jeg er jo med på tur jeg da.

Kjempeflotte bilder Christine.. :P

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Generelt sett ville jeg forøvrig kuttet ut all hilsing i bånd. Sosialisering foregår enten med båndtur sammen uten hilsing, eller løs med maks to andre hunder om gangen, helst med en båndtur uten hilsing før de slippes sammen. Økt frustrasjon på grunn av forventning til hilsing er sannsynligvis en av de vanligste årsakene til passeringsproblemer og aggresjon mot andre hunder. 
    • Simira har rett – det er stress, ikke rang. Det du beskriver høres ut som en hund som blir overstimulert i møte med andre hunder, og når du tar henne ned, eskalerer frustrasjonen fordi hun ikke fikk gjort det hun ville. Det viktigste nå er å gi henne mindre mulighet til å øve inn adferden. For hver gang hun ypper og hopper på en annen hund, vil hun gjøre mer av det i fremtiden. Så dere må holde større avstand og starte med møter hvor hun kan være rolig. Lang avstand, korte møter(muligens ingen møter), pause FØR hun når det frustrasjonspunktet hvor hun "mister hodet". Jeg skriver mer konkret om å bygge ro her, om dere vil ha en plan: https://oslohundetrener.no/ro-trening-hund-slik-laerer-hunden-a-finne-ro-i-hverdagen/ At den ikke reagerer på ALLE hunder er faktisk greit – det betyr at hun ikke er generelt aggresiv, men at det noen møter trigges frustrasjonen særlig mye. Fokuser på hvilke møter som går bra, og bygg derfra.
    • Dette har absolutt ingenting med rang å gjøre, det er en ren stressfunksjon. Det handler om situasjonen der og da, hva hunden har gjort rett før og tidligere på dagen, hvem som holder i båndet og hvordan de reagerer, den andre hunden og hvordan den reagerer, og sikkert mange andre ting. Igjen, her må hilsing og lek med andre hunder begrenses. Og hvis dette likevel skjer må hunden såklart uansett fjernes fra situasjonen umiddelbart. Jeg ville fått hjelp av en instruktør til å se på og jobbe med dette, så det ikke utvikler seg. Jo flere ganger dette skjer, jo mer øker sjansen for at det vil fortsette, og for at det før eller senere vil bli en konflikt der noen blir skadet.
    • Ja det er pga. stress og frustrasjon. Tror hunden vil opp i rang og finner ikke ut av det. Hunden reagerer ikke på alle hunder. Hvis det hadde skjedd så hadde jeg tatt den med til Vetrinær. Men er usikker på om det er noe fysisk når den kun reagerer på noen av hundene.?
    • Man må såklart ikke, men det kan ofte være greit å utelukke fysisk ubehag ved aggressiv adferd. Når det er sagt høres dette ut som et adferdsproblem. Uavhengig av alder så er det ikke bare å "vente til de vokser det av seg". Hvis en unghund starter med problematisk adferd er det utrolig viktig å jobbe med det, nettopp for å forme den hunden skal bli som voksen. Sånn umiddelbart høres det ut som hunden kan være overstimulert og at dette er et utslag av stress i møte med andre hunder. Hvis dette skjer i hilsesituasjoner eller løs lek med andre hunder så høres det ut som dere må ta ham ut av situasjonen og holde avstand lenge før han når det punktet at dette skjer.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...