Jump to content
Hundesonen.no

Ut på tur aldri sur!

Guest Christine

Recommended Posts

Guest Christine

I dag var jeg og Marie på tur med hundene våre...Hundene ble bestevenner, og vi hadde det så trveligt :D

Bilder:

PICT1350.jpg

Skal vi på tur?

PICT1404.jpg

Milo på en sten

PICT1365.jpg

Marie og Ask

PICT1366.jpg

Ask

PICT1369.jpg

Milo

PICT1373.jpg

Milo OG ask..På et bilde..NY REKORD!

PICT1382.jpg

Hodebilde

PICT1383.jpg

*dele opp*

Guest Christine

*sistebilder*

Kontakt..*stolt*

PICT1391.jpg

På stenen

PICT1395.jpg

Jeg sjokkert, over at Ask trakk.. :D

PICT1385.jpg

på stenen

PICT1384.jpg

bortevekk

PICT1386.jpg

vind?

PICT1387.jpg

Tatt av vinden ;)

PICT1388.jpg

hehe..

PICT1396.jpg

Og så må man ned igjen :P

TAKK FOR TUREN DERE :P

Ps! Kameraet til Marie var tomt for batteri, og mitt var halvfult..Blekka når det ble hardt brukt :P

Guest Christine

hehe..Takk :D

Hundene storkoste seg, og det gjorde jeg og Marie også ;)

Været var så flott, og det var såå sykt vartm :P

Gikk ca. 1.5 mil tilsammens eller no...

Stine: Neste gang SKAL du være med :P

Men neste gang blir vell på Malvik i marka til Marie..Du kunne jo ha sittet på da :P

hehe..Takk :D

Hundene storkoste seg, og det gjorde jeg og Marie også :P

Været var så flott, og det var såå sykt vartm ;)

Gikk ca. 1.5 mil tilsammens eller no...

Stine: Neste gang SKAL du være med :P

Men neste gang blir vell på Malvik i marka til Marie..Du kunne jo ha sittet på da :P

Ja, takk gjerne det :P

har jeg nevnt at fra nå av tar du alle bildene på turene?! Om ikke, jobben er din! :D Flotte bilder da! spess av milo på stenen! :P

Takk for turen, Vi koste oss jeg og ask hvertfall! ;)

hehe, var litt pinlig, vi hadde stoppet på en liten kafè hvor de solgte boller og vaffler og you name it. mens vi satt der å spiste ga chrisitne ask og milo et griseøre hver, men ask fikk for seg at han absolutt skulle ha milos griseøre, og prøvde å ta det. Det gikk jo selfølgelig ikke milo med på, og de braka sammen med et leven uten like. Jeg trur alle som sat ute så på oss da :P På toppen av det hele begynte hundene å stresse, og det kom en bull terrier. jeg ville ikke at ask skulle begynne å bjeffe å styre, så vi bestemte osss for å dra videre. i det jeg reiser meg sier jeg altfor høyt:" rasehater eller ikke, nå går jeg!" jeg mente selfølgelig at ask var rasehater, og at det var derfor vi gikk, men den stakkars eieren av den fine bullen trudde sikkert jeg var enda en av de som er livredd rasen hans.. :P :P

Guest Christine

har jeg nevnt at fra nå av tar du alle bildene på turene?! Om ikke, jobben er din! :D Flotte bilder da! spess av milo på stenen! :P

Takk for turen, Vi koste oss jeg og ask hvertfall! :P

hehe, var litt pinlig, vi hadde stoppet på en liten kafè hvor de solgte boller og vaffler og you name it. mens vi satt der å spiste ga chrisitne ask og milo et griseøre hver, men ask fikk for seg at han absolutt skulle ha milos griseøre, og prøvde å ta det. Det gikk jo selfølgelig ikke milo med på, og de braka sammen med et leven uten like. Jeg trur alle som sat ute så på oss da ;) På toppen av det hele begynte hundene å stresse, og det kom en bull terrier. jeg ville ikke at ask skulle begynne å bjeffe å styre, så vi bestemte osss for å dra videre. i det jeg reiser meg sier jeg altfor høyt:" rasehater eller ikke, nå går jeg!" jeg mente selfølgelig at ask var rasehater, og at det var derfor vi gikk, men den stakkars eieren av den fine bullen trudde sikkert jeg var enda en av de som er livredd rasen hans.. :P :P

hehe...DET var ikke ment på rasen da... :P

huff....*selvmord med fiskestang* :P

Kjempefine bilder og kjempefine hunder! Hmmm, kanskje jeg skal levere tilbake valpen og skaffe meg Buhund i stedet? :D?

Likte spesielt det første bildet, det av Milo som slapper av, minner om Timon når han helst ikke vil forstyrres ;)

Kjempefine bilder og kjempefine hunder! Hmmm, kanskje jeg skal levere tilbake valpen og skaffe meg Buhund i stedet? :D?

Likte spesielt det første bildet, det av Milo som slapper av, minner om Timon når han helst ikke vil forstyrres ;)

Tja, hvorofor ikke? :P kan jakte med den og all ting :P ikke såå stor forskjell :P

Så fine bilder, og kjempe fint vær! Nå blir det sommer snart :D

Jeg vil å ha turkammerater!!! Men dissa ***** bikkjedyra mine.. rrrgh. Alltid noe styr med de. knis!

;) Vi skal jo gå tur imorgen jo...! :P

Så fine bilder, og kjempe fint vær! Nå blir det sommer snart :D

Jeg vil å ha turkammerater!!! Men dissa ***** bikkjedyra mine.. rrrgh. Alltid noe styr med de. knis!

heeey.. Call me whenever .. ;)

Jeg er jo med på tur jeg da.

Kjempeflotte bilder Christine.. :P

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det sjekkes med endoskopi (tror jeg)  min får tørrfor av id foret, han er også kresen men har spist det bra!    oppdater gjerne etter dere har vært hos vet! Man blir jo litt i overkant interessert i magegreier🤣  
    • Takk for erfaringen!  Han skal til dyrlegen på mandag og sjekke om han har kronisk bukspyttkjertelbetennelse, jeg kan høre om de også kan sjekke for IBD (det er vel kronisk betennelse i tarmen?). Sjekker man det også med blodprøve, mon tro? Hunden min får også godbiter med lite fett, helst kokt kylling, ja! Han er dessverre litt kresen, så våtfor har ikke gått helt veien her hjemme. Men han spiser ok med tørrfor, Royal Canin gastrointestinal low fat.
    • Jeg har en tre år gammel hannhund som hadde av og på diaré og magetrøbbel fra han var liten. Det ble gradvis hyppigere og værre for hver gang.    Siste runde hadde han blodig diaré, oppkast og var veldig slapp med feber. Det var også mistenkt magesår. Han ble behandlet og vi kom igjennom det og nå er det vedlikehold som gjelder.  For min sin del så er stress den værste triggeren, spesielt naboens tispe under løpetid, men også lange treningssamlinger. så min er kastrert nå i håp om å hjelpe på den type stress.  Broren hans har hatt lignende problemer, så vi har forsøkt samme løsning.    ID tørrfor (low fat) Godbiter (så lav fett som mulig) - Adventure Nuggies som de selger på normal/rema. Eller kokt kyllingfilet.  Får suppe ved trening eller lange turer med mye vann og litt id pate eller andre ting. Slik at magen aldri blir helt tom.  Zoolac Zoolac Zoolac! Ved det minste tegn til løs mage, og forebyggende før, under og etter samlinger.  Vi har *bank i bordet* ikke hatt episoder siden januar nå🤞 Er din sjekket for IBD? 
    • Hei,  Vi har en cocker spaniel hannhund på litt over ett år. Fra han var liten, slet han med periodevis diaré - som viste seg å være bukspyttkjertelbetennelse. Vi har siden dette gått på for med lavt fettinnhold (7%) og han får bare godbiter med lite fett. Vi har likevel stadig episoder hvor han er litt dårlig i magen, typisk slimete avføring. Det kan ikke måle seg med perioden hvor han var skikkelig dårlig, men det er kjedelig at det ikke blir helt 100% bra selv om vi går på diettfor. Har selvsagt vært hos dyrlegen, som tok blodprøver en gang han var "frisk" som ikke viste tegn til kronisk bukspyttkjertelbetennelse.  Jeg har lest om mulighetene for å tilføre tørket bukspyttkjertel i maten, også nevnt av dyrlegen, for å "bøte" på svikten i bukspyttkjertelen. Har noen erfaringer med dette?  
    • Jeg hadde to veldig dyre runder med min. Først fikk hun livmorbetennelse, og det kom på godt over 100k. Deretter fikk hun kreft, og det ble en god sum der også med CT, operasjon, rehab osv. Jeg har tatt ut mye mer på forsikringen enn jeg betalte inn i løpet av hundens levetid. Det sagt, så kommer du knapt inn døra i en akutt situasjon med 20-30k. Jeg ville gått for høyest mulig dekning, og heller valgt høy egenandel for å få ned prisen. Jeg tenker at forsikring er for de tilfellene det virkelig går til h*lvete, ikke for "småting".
  • Nylig opprettede emner

• Create New...