Gå til innhold
Hundesonen.no

Buhunden Ask


MarieR

Recommended Posts

  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar
Søt er han ja ;) Fjern usikkerhet og lyd så bli han riktig så trivelig ;)

Må bare spørre.. Har ikke buhunden en sånn irriterene bjeffelyd i tillegg :blink: ?? Greit å vite liksom.. Er ikke så ofte man ser dem nå til dags... Har hørt at dem bjeffer en del..

Men det ligger vell i slike elghunder, buhunder, spisshunder etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om bjeffingen deres er annerledes enn andre rasers har jeg ikke tenkt over. Den er nokså intens, og det er stor forskjell på "stakkar meg /stress bjeffing" enn på varselbjeffingen.

På hamar var det ei dama som snudde seg på tribunen og sa "Hold fred da!" Fordi Ask pep og suttret en del. Klarte ikke å la være å svare, så jeg sa at om hu ikke tålte lyd fikk hun finne på noe annet enn å drive med hund og være på hundeutstilling...

Buhunden, og de andre spisshundene som har fått ry som bråkete gneldrebikkjer er ikke så ille som enkelte ska ha det til. De blander dagens hunder med de hundene som sto på gårdene før i tiden, og de bjeffet jo nesten konstant. Mens enkelte raser tar ut understimuli og kjedsomhet med å ødelegge ting feks., tar mange spisshunder det ut med å bjeffe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste erfaringen jeg har med buhund var en mannevond gammel kar for ca. 15 år siden som jeg var livredd. Denne tråden er jo kjempe flott, for en herlig hund Ask ser ut og etter beskrivelsen er. Kjempe fin synes jeg også, flere bilder ja, støtter den :smile:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 months later...
  • 4 weeks later...

Her kommer noen nye bilder av Ask, tatt i helgen...

DSCF2060.jpg

DSCF2061.jpg

Her ser det ut som han har fått juling eller noe, men han er bare sur fordi han må ligge der... :P

DSCF2066.jpg

Pene gutten :lol:

DSCF2081.jpg

Buhund i solendgang..

DSCF2087.jpg

DSCF2097.jpg

DSCF2103.jpg

Jeg ser jeg er veldig flink til å kutte av labbene hans på bilder...

DSCF2109.jpg

DSCF2112.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott hund! På utstillinga i Mo i Rana i helga var det en utrolig sprek, 14 1/2 år gammel buhund som ble plassert i BIS (tror det var som nummer 3)!

Ja, tipper det var Fant (blakk) eller en sort herremann som har gjort det veldig bra i det siste, tross høy alder :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, mener det er Cascilius Elvis Express han heter (blakk), men det er jo moro at det er flere "godt voksne" buhunder som holder seg så godt. Får håpe det gjelder Ask også! Det ser jo ut som du holder ham i fin kondisjon, så forholdene burde jo ligge til rette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...