Gå til innhold
Hundesonen.no

Buhunden Ask


MarieR

Recommended Posts

  • 3 months later...
  • Svar 112
  • Created
  • Siste svar
  • 2 months later...
  • 2 weeks later...
  • 5 weeks later...

jeg har i det siste tenkt veldig mye på valpetiden med Ask, i forbindeles med at vi trener valper på skolen, og plutselig slo det meg hvor lettlært han var, og fremdeles er, om jeg gir han riktig veiledning! Han er en drømm å jobbe med ( privat hvertfall ) og lærer faktisk ganske kjapt! Kan ikke huske å hatt problemer med noe som helst egentlig, selv om jeg nok hadde det. Men han har alltid vært veldig enkel å jobbe med. Nesten litt rart at jeg trengte en "ny hund" for å oppdage hvor lett jeg hadde det/ har det med Ask. Vi har jo våre problemer, men når det kommer til innlæring osv, er han kjapp. Mye kjappere enn det jeg har trudd til nå egentlig, før jeg begynte med valpene, så jeg har nok undervudert han litt.

Han er så herlig, ville ikke kvittet meg med han for alt i verden! :);)

Pen er han også..:

2005_0208asksept20191.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ask er skikkelig fin.. :) Det er sånne hunder som gjør at man får sansen for hunderaser man tidligere ikke har lagt noe særlig merke til. Bestefaren min har hatt Buhunder gjennom hele oppveksten (de het forøvrig Prince, ok navn, og Rin-tin-tin.. ;) ) og har skrytt mye av rasen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 5 weeks later...

Takker og bukker for alle fine tilbakemeldinger! :ahappy:

Liten stemmningsrapport:

Ask tilbringer dagene ute, han har fått skikkelig god vinterpels, røyter mindre og ligger heller ute i snøen enn i hundehuset. Utrolig glad i snøen, baser rundt og er villmann.

Vi har også endelig klart å stole såpass mye på hverandre (les: Jeg stoler på han) at jeg slapp han på tur i går. Var på et sted som er reativt greit å slippe på. Vi var ute i en og en halv time, og kun to ganger mistet vi fullstendig kontakt med hverandre, og ingen visste hvor den andre var, men Ask fant meg han, ikke søren om den gutten skulle stikke nei! :kiss: Utrolig gøy! Det er lenge, veldig lenge siden sist vi gjorde dette, fordi han stikker så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...