Gå til innhold
Hundesonen.no

farge på hunder

tm100021

Recommended Posts

Skrevet

Har hunden din forandret seg mye i fargen?

Serchaj har, når han var liten til ca 6-7 måneder var han mørk brindle.. så ble han mer rød/brindle.. Og nå er han krem/gul brindle.

Skrevet

Syns rex har forskjellig farge hele tiden, flere nyasner av rød/brun. Når han var valp var han mer rød, nå er han ordentlig brun forran, lyse partier på ryggen, Og litt lysere farge bak.

han har også tykkere pels bak :innocent:

Skrevet

Med schäfer er dette vanlig. De er ganske svarte når de er valp. Etterhvert så får de den fargen de skal ha.

Skrevet

kanksje ikke akkurat farge, men da jeg hentet Henrik hadde han en slags misformet Mikkemus svart tegning på ryggen.Den er borte nå..

Den hvite tverrstripa på hodet hans har også hatt varierende bredde.En stund var den faktisk helt borte..

Skrevet

Tispen min (svart/hvit bc) er blitt litt brun nå :innocent: Noen steder ;) Ellers begynner de hvite hårene å komme rundt munnen :rolleyes:

Hun fjernet også en føflekk på hodet. Så nå har hun en hvit rund flekk der :P

Skrevet

Hun har vel forsåvidt ikke forandret farge, men etterhvert når hun som valp/unghund fikk litt mer underull var den brun og ikke svart. Ellers så er overhårene/dekkhårene fremdeles like kullsvarte som de alltid har vært. Hun kommer nok ikke til å forandre fargen på pelsen, bortsett fra grå hår i ansiktet når hun blir gammel da selvsagt.

Skrevet

Veldig!

Jóga var helt mørk da jeg fikk henne (mørk underull og svarte dekkhår), så ble hun lys gul med lange svarte dekkhår, helt til voksenpelsen begynte å komme. Da ble hun mørk rød og mer og mer skygget etterhvert. Nå er hun guloransj på sidene, litt lysere i ansiktet (mørk hvete), og rød og sort (skygget) på ryggen og nakken...

Saeta var mørk som nyfødt, så ble hun lys, nesten hvetefarget helt til hun begynte å få voksenpels. Da ble hun mer rødgylden. Det er hun fremdeles, men har fått endel svart pels rundt manken og på halen (litt skygget men ikke mye)...

Skrevet

Diego var lys,lys krem som valp, nå er han mørk rød.

Noe som er unormalt for Chows..

Cody, han var nesten helt sort som valp.

Men ser Brindle i han mer nå. :innocent:

Skrevet

Nei, ikke noe spessielt. Ero var svart når jeg fikk han og han er svart nå også. Det hvite forrandrer seg fort, alt etter som hvor skitten han er.

Skrevet

Nei har ikke forandret farge, bortsett fra at han har blitt litt mørkere på ørehåret hvor han var brunere før. Han har en mørk mørk brunfarge nå, som nesten ikke vises at er en annen farge annet en i godt lys.

Skrevet

Da jeg kjøpte Lara hadde hun en hvit stripe fra midten av hodet og ned i nakken som ble bredere nedover. Den er helt borte nå ;) Det gjør egentlig ikke noe, men det var litt stilig for Ebbe har lik :innocent:

Skrevet

Santoz pels har alltid vært "rød" men med tiden har det blitt mer intens og mer rust rød enn det var. Penere med andre ord. :innocent:

Skrevet

:innocent: Loke har fått hvitt sjegg og bart alt han! Det må ha kommet veldig nylig for jeg så det ikke før jeg så bildene av han fra søndagen...:

loketurvrfin.jpg

Skrevet

Nå vet jeg ikke hvordan Balder så ut som valp, men han var mørk, mørk brun når jeg fikk han og nå er han kullsvart. Det er nok p.g.a at han var utehund og har blitt lysnet i solen, nå er han jo inne.

Ellers så får han grå(husky) underull om vinteren i nakken, ellers har han ingen eller svart underull.

Skrevet

:P:( vell de ble født hvit og helt uten pigmenter, så etter 1-3 uker (alt etter som) så ble de svarte på snute, rundt øyner og på poter, men fremdeles like hvite. :(

Etterhvert som de vokser så holder de fremdeles på den hvite fargen mens poter snute og øyelokksrader er svarte, noen har også svarte klør. :P B)

Vell det var en beskrivelse på mine hvite hunder som ALDRI blir grå i pelsen(det går jo ikke an å se om de begynner å bli gammle) :icon_redface::D;)

Skrevet

Buffy endret faktsik utrolig mye farge etter hun ble voksen også... På det første bildet her er hun vel rundt 3 år tror jeg, på de siste er hun 5 og 6.... Og som valp var hu jo en svart dott bare nesten.

VELDIG mye lysere tegninger i ansiktet, og mørkere rødbrun på resten av kroppen. Da hu var rindt 2-3 år var hu jo helt lys på det lyse... merkelig det der egentlig

06.jpg

09.JPG

24.JPG

Skrevet

På wheatens er dette vanlig, de blir født mørkebrune(de fleste hvertfall) og med svart maske på snute og ører og gjerne en svart stripe langs ryggen. Etterhvert som de blir eldre blir de lysere og ved 1-2år blir de mørkere igjen til de ved 3 1/2års alder har riktig farge.

napatitten.jpg

Nena

Et veldig dårlig bilde av mor med valper(Dolly-Oscar sitt kull)

http://i2.photobucket.com/albums/y13/krist...lymedvalper.jpg

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...