Gå til innhold
Hundesonen.no

Olav og .... hmm.. ja.. må finne en.


olavxxx

Recommended Posts

Ja jeg er enig i at han ser litt lite kraftig ut for å være en Hoffe, men... Pga muren i Tyskland så utviklet rasen seg forskjellig, en i øst og en i vest. Den ene (husker ikke nå hvilken av dem) ble mye kraftigere og større enn den andre. Søsteren min har hatt 2 Hoffer, han hun har nå var 5 kg tyngre når de hentet han enn hva han andre var! :D Samme rase, samme alder men av forskjellige typer! :P

Sorry hvis dette ble litt dårlig forklart, ALTFOR tidlig på morgenen til at hjernen min fungerer sånn som den burde! Hva gjør man ikke for de små 4bente...? Opp i Letohallen for å miljøtrene... Gjeeeesp.... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 205
  • Created
  • Siste svar

Han måtte jo sitte på fanget til "far" da han møtte Merlin og Aslan, Men var imponert over hvordan han reagerte over de små, forsiktig, men samtidig lot han ikke valpen få "domanisere" over seg, men virker helt komfitabel med at Merlin var "sjefen" i huset...

Jommen er ikke fuglene begynte å fise på denne tiden...

hehe..

ja, han er veldig snill..

nettop, ville han sitte på fanget mitt, oppå en kontorstor.. hehe..

han er kanskje litt for lang :P

Ja jeg er enig i at han ser litt lite kraftig ut for å være en Hoffe, men... Pga muren i Tyskland så utviklet rasen seg forskjellig, en i øst og en i vest. Den ene (husker ikke nå hvilken av dem) ble mye kraftigere og større enn den andre. Søsteren min har hatt 2 Hoffer, han hun har nå var 5 kg tyngre når de hentet han enn hva han andre var! :D Samme rase, samme alder men av forskjellige typer! :P

Sorry hvis dette ble litt dårlig forklart, ALTFOR tidlig på morgenen til at hjernen min fungerer sånn som den burde! Hva gjør man ikke for de små 4bente...? Opp i Letohallen for å miljøtrene... Gjeeeesp.... :D

tja, hehe.. det er ikke greit å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Nei, det var ved brannstasjonen på minde..

Dvs. mellom Inndalsveien og Landås..

Der er det en lekeplass, som primært brukes til hundene.

Det er en annen lekeplass lengre nede, som unger bruker..

Hmm, bor på Landås, men denne lekeplassen kjenner eg ikkje til :D Prøve å finne den når valpen kommer.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, bor på Landås, men denne lekeplassen kjenner eg ikkje til :D Prøve å finne den når valpen kommer.. :D

hehe..

vel..

vet du hvor brannstasjonen er?

Enten kan du gå ned der med proffen (kiosken ovenfor brann stadion) og så følge veien nedover, da får du også gått igjennom litt park! Så kan du følge venstre siden der da og du går forbi brannstasjonen.

inntil brannstasjonen, er lekeplassen... den er rimelig svær, samt porten må man åpne ved å dra en fjærbelastet stang oppover. ergo. vanskelig for hund å åpne den ved uhell..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sofus.. hmm.. du tenker på han blå sko-hunden..? :P

Ja, det er digg med hund :-)

skal snart ta en tur til med han, hehe..

han har fått møtt så mange folk i dag! samt ZIPP på forumet her og hundene hennes, såvel som ZIPP sin venninne.

Oj, unnskyld! :)

Jeg hadde nettopp skrevet noe om en kanin som jeg har hatt og han het Sofus, så da ble det litt navnekrøll :)

Jeg er misunnelig på dere med hund der ute, kan ikke vente til min dag kommer (og ja, jeg er klar at med hunden så kommer det også noen ulemper. Men om man skaffer seg en hund så sier man jo liksom "jatakk" til hele pakka ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, unnskyld! :)

Jeg hadde nettopp skrevet noe om en kanin som jeg har hatt og han het Sofus, så da ble det litt navnekrøll :)

Jeg er misunnelig på dere med hund der ute, kan ikke vente til min dag kommer (og ja, jeg er klar at med hunden så kommer det også noen ulemper. Men om man skaffer seg en hund så sier man jo liksom "jatakk" til hele pakka ;))

Skofus heter den blå hunden! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, unnskyld! :)

Jeg hadde nettopp skrevet noe om en kanin som jeg har hatt og han het Sofus, så da ble det litt navnekrøll :)

Jeg er misunnelig på dere med hund der ute, kan ikke vente til min dag kommer (og ja, jeg er klar at med hunden så kommer det også noen ulemper. Men om man skaffer seg en hund så sier man jo liksom "jatakk" til hele pakka :P)

hehe..

ja.. det er fint med hund ;)

Skofus heter den blå hunden! :P

tror du sannelig har rett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja får gratulere deg her også da :) flotte gutter... :)

Trodde du sjekka opp meg jeg assa. *skikkelig skuffa

;) hoho (godt humør idag ja:))

hehe..

du vet.. vår elektroniske kjærlighet blir blokkert av fysikkens grenser.

distansen mellom oss to, som individer, er jo svimlende 55mil++..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lekeplassen... den er rimelig svær, samt porten må man åpne ved å dra en fjærbelastet stang oppover. ergo. vanskelig for hund å åpne den ved uhell..

Kor høyt er gjerdet? Kan være greit å hvite om det er noe sted å slippe energibomben min og eg skulle være i nærheten. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kor høyt er gjerdet? Kan være greit å hvite om det er noe sted å slippe energibomben min og eg skulle være i nærheten. :)

Hei igjen :)

Det er "passelig" høyt..

Dvs. en veldig spretten hund, kommer seg nok over, hehe..

Tviler på hunden min kommer seg over, for å si det sånn..

Området er også ganske stort, så man kan hive feks.. ball, pinne, elns.. samt det kommer ofte andre hundeeiere dit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så masse med hund! Den var kjempeflott! :)

Tusen takk for hyggelig innlegg :)

SITT! Flink bisk ;)

hehe..hei og velkommen.. tja..er vel egentlig mer ny enn deg jeg da :D

men uansett.. tjoho :D

klem

Wohoo, jeg fikk skryt! (men, jeg satt jo allerede nå..)

Underholdende tråd må jeg si! Nydelig hund, stemmer for et norrønt navn ja ;) Odin er stilig, eller Trym? Et eller annet norrønt passer ;)

hehe.. *la vær å si noe om å underholde*..

Jeg tenker Odin passer, da han er medium størrelse, 32kg.. samt han "ser litt odin ut", med mørke farger..

Trym klinger bra på bergensk, i hvert fall om man er sinna :P

Jaco

Karo

Og vi nevner i fleng... Jeg hadde noen på tungen nemlig...

TRYM? hehe.. KOM TRYM!! hehe.. Nei... eller..

Han er jo så snill.. Odin den Onde, eller Odin den gode, er han vel.

Så flott hund :D Nydelig var han :P

Hørtes ut som du har funnet et supert sted å slippe gutten løs ;)

Takk :-)

Ja, det er supert sted.. Jeg går "alltid" innom der og leker evnt med han alene der, selv om det ikke er andre hunder der.. så kan jeg "trene" litt med han, som søk, o.l.

Gratulerer med ny hund.Han var nydelig.Odin er fint det da :)

http://www.beathe-lotta.piczo.com/?cr=5&rfm=y

Takk :)

ps. kjører dennis alene på firehjulingen? hehe..

fikk litt flashbacks til min egen barndom, da han minste lillebroren min LØP ut i bilen, for å sitte der å leke med rattet. Er nok en del år siden nå, da han selv er blitt 20 år.. Skal si årene flyr fort!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :-)

Ja, det er supert sted.. Jeg går "alltid" innom der og leker evnt med han alene der, selv om det ikke er andre hunder der.. så kan jeg "trene" litt med han, som søk, o.l.

Takk ;)

Det stedet hørtes koselig ut ja :rolleyes:

Vi bor rett ved siden av en stor barnehage.

så vi pleier å slippe hundene løs der på kvelden :D

Vi plukker opp etter oss hvis de gjør noe så klart :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stedet hørtes koselig ut ja :rolleyes:

Vi bor rett ved siden av en stor barnehage.

så vi pleier å slippe hundene løs der på kvelden :D

Vi plukker opp etter oss hvis de gjør noe så klart :D

hehe..

ja, jeg går alltid en tur før jeg går dit da..

15-20 min tur, så går jeg dit.. og så går jeg et stykke hjem igjen også.

blir vel i snitt ca. 1 time++

noen ganger lenger, noen ganger litt kortere.

har hatt litt vondt under høyre foten min i det siste, men jeg er på bedringens vei!

i går kunne jeg nok engang løpe opp bratte skråninger med hunden.. hehe..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..

ja, jeg går alltid en tur før jeg går dit da..

15-20 min tur, så går jeg dit.. og så går jeg et stykke hjem igjen også.

blir vel i snitt ca. 1 time++

noen ganger lenger, noen ganger litt kortere.

har hatt litt vondt under høyre foten min i det siste, men jeg er på bedringens vei!

i går kunne jeg nok engang løpe opp bratte skråninger med hunden.. hehe..

Hehe, det er jo supert da.

får jo du skikkelig mosjon du også :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med hund!:) Når fikk du han?Hvor fikk du han fra? ehm.. nysgjerrig jeg nei..

Hei,

Det var en venninne av meg, fra østlandet, som fant han på www.zett.no.

Jeg så annonsen, postnr var samme som mitt, hehe..

Var veldig kort vei for meg å gå, så jeg var å så på han forrige fredag, klokken 16:00.

Etter litt snakking, etc. ble han med først for å kjøpe mat, hundeposer, børste, etc..

Jeg glemte jo alt utenom maten, så når jeg kom ut igjen fra butikken, måtte faren min gå inn :P

Jeg har hatt han litt over en uke og det er de siste 3-4 dagene jeg merker han føler seg hjemme her.

ps.. jeg har 199 innlegg nå.

neste innlegg, får personen en klem for.

så lenge det er en jente da..

samt hun må hente den selv.

eventuellt, kan jeg feks. lage et diplom?

men, ja.. klem'en var egentlig litt egoistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...