-
Innholdsteller
13,372 -
Ble med
-
Besøkte siden sist
-
Days Won
466
Innholdstype
Profiler
Forum
Blogger
Articles
Alt skrevet av simira
-
@Justisia Når er det du skal ha den over? Har noen venner som kjører over jevnlig, muligens til jul/nyttår bla. Men hvorfor må den via Sverige om reglene er det samme som her, kan du ikke da like gjerne få den hit med en gang?
-
Nå er det rimelig strenge regler for at man skal vite nøyaktig hva man skyter (man får jo ikke skyte hva som helst av elg, hjort og rådyr heller), så teorien skal det være trygt. Praksisen skal jeg ikke uttale meg om.
-
Om ingen kan plukke deg opp så går buss 34 (Ekeberg) fra Oslo S og stopper 50 meter fra der vi skal være.
-
Jeg tar med en rallybane og kommer. Trenger en håndfull ekvipasjer å treningsdømme på for å få godkjent dommerpraksis, så håper noen vil gjøre noe mer enn å gå inn i ringen og belønne.
-
Finnes det noen koselige dyr som ikke er katt eller hund?
simira replied to Helianthus's emne in Andre dyr
Hvis man er inne på rotter så kan ørkenrotter være et alternativ. Veldig søte - og har pels på halen. Kan fint temmes, men bli nok neppe så tamme som hetterotter. Og dårlig kombinasjon hvis du noen gang vurderer terrier. -
Finnes det noen koselige dyr som ikke er katt eller hund?
simira replied to Helianthus's emne in Andre dyr
Kanin? Litt avhengig av evt hund i hus... Fuglav noe slag? De roter en del, men er ellers veldig hyggelige. -
Australsk terrier er ikke en terrier, de er bare søte.
-
Herlig! For lite bilder altså.
-
Jeg har aldri gjort det, men vært gjennom teorien med Heidi Billkvam. Hun sier hun aldri har hatt noen hund som har feilet på den. Synes metoden virker bra ihvertfall. Jeg har en oppsummering notert, men kanskje det er noen andre her som har lært av henne og prøvd metoden, som kan forklare bedre? Edit: Google på Billkvam neseprøve gav meg denne: http://hundesonen.no/forum/topic/61692-heidi-billkvam-kurs-neseproeve/
-
Jeg poster stort sett på forhånd når jeg vet jeg skal trene, så bare å hive seg med. Og kom på sonentreff på Ekeberg den 26., da kjører vi litt rallykonkurranse tenker jeg.
-
Stand på fredag, ser jeg det blir.
-
Hm, lurer på om jeg skal stå på stand for Norsk rally på lørdagen.
-
Det er forøvrig ikke noe mål i seg selv å slite ut hunden. Om du setter deg som mål å gjøre det hver dag så kommer du til å få et problem med en meget stresset hund. Hunden må selvfølgelig luftes og aktiviseres litt, men den skal være fornøyd, ikke utslitt. Med begge mine har jeg også innført en "fridag" der alt vi har gjort har vært korte tisseturer. Hunden må også lære å takle dager der det ikke skjer noe. Kjipt om dere blir liggende med influensa og hunden setter tenna i taklampa, liksom.
-
Jeg dømte i Molde på mandag, du var nærmere da.
-
Jeg skal teste litt baner i morra til et uoff-stevne jeg skal dømme på søndag. Blir antageligvis på parkeringen på Isdammen, Årvoll. 11-12-ish, før regnværet starter igjen. Bare å dukke opp om noen vil prøve.
-
Jeg ville begrenset mengden ballkasting og "herjing" på tur. Som lijenta sier så blir hunder ofte mer stresset av det enn rolig. Sånn utenom det så er det relativt vanlig at valper og unghunder får raptur etter tur, og/eller når de er sliten og/eller overtrøtte. De må også læres å være rolig. Regner med hunden har et eget sted å sove på. Lær den å legge seg ned der, sitt gjerne med den der til den roer seg (før den får raptus), og om den går fra plassen, ta den med tilbake og be den legge seg igjen. Om dere har mulighet til å binde hunden der, når dere spiser f.eks., så kan det hjelpe. En annen ting er at hunden blir gjerne minst like sliten av hodearbeid, alt fra lydighetstrening, triksetrening, godbitsøk, balanseøvelser o.l. som av tur. La hunden bruke både hodet og kroppen, så vil den antageligvis både bli mer sliten og roligere.
-
Nå vet jeg ikke om dsg er rasen du helst vil ha, ut fra kriteriene du har satt, men uansett rase så er det ikke så lurt å kun se på ett individ. Jeg kjenner også mange enkeltindivider av raser som gjør at jeg enten kunne tenke meg - eller ikke kunne tenke meg - å ha den rasen. Men se på beskrivelsen av rasen, og om det ser ut til å være noe du kan like så sørg for å treffe flere eksemplarer av rasen og snakk med eiere, oppdretter osv. Spesielt dsg er en rase med ganske stor variasjon, mest i utseende men også gemytt og jaktinstinkt.
-
Synes det høres ganske gjennomtenkt og reflektert ut, jeg. Og så er de herlige hunder da! Om du allerede har bil så er ikke transportutfordringene de store heller (fly med voksen landseer er vel noe tungvindt). Høres jo ut som du vet hva du går til.
-
Hm, da tør jeg påstå at hun muligens hadde et defekt bur. Jeg har str. 4-buret, og tror nesten jeg skulle tørre å såvidt stå på det med mine noen og åtti kilo...
-
Hm, jeg opplever mitt som veldig solid, bedre enn Atlas (uten at jeg opplever Atlas som noe dårlig). Mitt har bare flydd et par ganger, men også bruke i bil og rundt omkring når jeg trenger et mobilt bur. Hva mener du med tålte lite vekt? Hva man kan stable oppå det?
-
Dsg er nevnt i flere innlegg og jeg har svart litt om den.
-
Uhm... dyrebeskyttelsen? Jeg trodde kattehuset i Mosseveien ble nedlagt, men ser ut som de driver fortsatt! www.dooa.org Vi fikk våre katter derfra en gang i tiden.
-
Dsg skal normalt være sosiale og omgjengelige med både folk og dyr av de fleste slag. Smågnagere unntatt.
-
Gårdshunden er glad og arbeidsvillig, men krever nok litt motiveringsarbeid om du vil komme langt i LP. Sheltien er nok mer førerorientert og arbeidsvillig. Når det er sagt, dsg er en super hund til agility og har absolutt potensiale i lp. Om elite ikke er et absolutt mål så er det et godt alternativ. Potensialet for IPO er jeg usikker på. Parson og jack russelen har nok mer arbeidsvilje og driv i seg, dsg-en er gjerne litt mildere på alle måter.
-
Jeg har Clipper, og er veldig fornøyd med hjulene. Enkle å ta av og på, og lagring i toppen av buret. Det jeg ikke liker med buret er at det ikke er noe håndtak oppå buret, men foran som kan trekkes ut for å dra buret. Jeg har løst det med å ha en stropp rundt. Det går sikkert an å skru på et håndtak fra Clas Ohlson elns også, men er ihvertfall ikke standard på buret.