Gå til innhold
Hundesonen.no

simira

Medlemmer
  • Innholdsteller

    13,372
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Days Won

    466

Alt skrevet av simira

  1. Plutselige adferdsendringer kan man følge med på. Men er han frisk og fin ellers? Dette KAN være et symptom, men jeg tenker at det må ses i sammenheng med resten av hunden. Det er også en veldig vanlig måte å kose på for mange hunder. Så lenge hunden ellers spiser normalt og virker frisk og fin ville jeg ikke bekymret meg. Om hunden har endret adferd eller gir tegn til å ha ubehag så kan det være greit å ta en sjekk hos dyrlegen, ihvertfall i den alderen.
  2. Er dette noe dere ville satt pris på å få til ungene? Noen erfaringer? Bare tull, eller brukbart? http://www.comfort.no/baderom/toaletter/toalettseter/do-gakk-gakk-barnesete
  3. Jeg overholder, når jeg husker det. Kovu ble chipkastrert etter at de nye reglene om konkurrering med kastrert hund trådte i kraft, og jeg tenkte overhodet ikke på det da jeg gikk rally med ham. Så han har startet en hel gang ulovlig, strengt tatt. Jeg glemmer det ikke igjen, tror jeg...
  4. Jamen bra det der ikke var nærmere Oslo...
  5. Østfold generelt synes jeg kan passe godt til kriteriene. Drøbak? Askim? Moss?
  6. UT.no har ofte gode turforslag, noen kommuner har også litt om turer og sånt på de kommunale websidene.
  7. Bare husk at valpen ikke bør trekke mye før den er utvokst, og gjerne røntget for HD og evt sjekket for patellaluksasjon.
  8. simira

    Morgentur

    Våre får en kjapp tur ut i hagen før de får frokost. Nå er de ikke alene hjemme noe særlig (mannen har hjemmekontor og jeg er for tiden arbeidsledig) så de får ofte den daglige turen på formiddagen. Men vi gjorde forsåvidt det samme da vi begge jobbet. Om vi hadde hatt lange dager begge to hadde vi kanskje ruslet en liten tur med dem før vi dro på jobb.
  9. simira

    Labrador?

    En vanlig labrador som brukes og fôres ordentlig trenger heller ikke å være feite beist. Heldigvis.
  10. England er herlig. Anbefaler å leie bil, så kan man dra rundt og se masse. Somerset og Cornwall er nok noe av det mest idylliske. Der har man jo også historiske Stonehenge, og en del slott og ruiner. Lengre nord har du Hadrians Wall, og langs med der er det også en god del gamle slott og ruiner. Om dere først skal i sør bør dere også ta turen over til Isle of Wight, som i tillegg til masse historie har ekte strand-idyll. Det får du forsåvidt også i Torquay, som omtales som "syden i England". Chester er en av de fineste gamle byene jeg har vært i (og jeg har vært i en del byer i England). Bloggen min fra det året vi bodde og reiste rundt i England ligger her: http://england.err.no/ Sjekk spesielt isleofwight og southwest, spesielt den siste der er en tur jeg fint kan anbefale som bryllupsreise.
  11. Hvorfor er det for lite til å trekke? Altså, hunden vil jo ikke greie å trekke en voksen person i oppoverbakke for eksempel, men den kan da trekke uansett størrelse. Odin trekker meg på flatmark når jeg bare har hjulpet litt i gang, han er 8 kg.
  12. Nå har vel TS bestemt seg for islandsk fårehund, tror jeg.
  13. Jeg er rimelig sikker på at en portis trekker like bra/dårlig som en labbis. Det er nok litt individuelt om de trekker eller ikke. Det er ingen fordeler med å gå for en doodle framfor en av de rene rasene. Du "risikerer" at de får de beste/verste fra begge rasene, og en pels som er et makkverk.
  14. Har også god erfaring med Nina Haaland. Men ellers kan du også kontakte Hilde som har Nesbyen hundeskole. Hun hjalp meg litt mer Odin da han var på sitt verste, og fikk oss over en vond kneik der.
  15. Så lenge det er valgfritt for folk å gå bort til hunden å hilse så er det helt greit.
  16. Puddel med sportsklipp er vel et godt alternativ. Evt belgisk fårehund (tervueren eller groenendal)? Omplassering er jo også et godt alternativ, da vet du litt hva du får i den voksne hunden.
  17. 90. En del på eliminiasjonsmetoden, jeg ville definitivt ikke sett forskjell på alle husky-typene og en del sære regionale raser rundt om... Andre var mer åpenbare.
  18. Der var den. Fortell meg om kelpien din: http://hundesonen.no/topic/77147-fortell-meg-om-kelpien-din/ Den nevner vel oppdrettere også.
  19. Var det ikke nylig en kelpietråd her?
  20. Du kan antageligvis gjøre mye av det samme med å bytte underlag ute, varme opp på asfalt og gå kjeder/startrutiner på gress.
  21. Men du trener vel regelmessig i samme lokalet? Kan du ikke trene med å "varme opp" på betonggulvet og så gå inn på banen til start, med kjempebelønning så lenge han holder kontakten? Start med å belønne etter to sekunder, og så strekk tiden og antall øvelser?
  22. Hjelper det å gi ham piller inni leverpostei eller godbiter? Jeg ville kanskje jobbet med årsaken til aggresjonen og få bort den uansett jeg da, greit at hunden kan håndteres hvis den blir syk senere også.
  23. Stakar Odin er uggen i magen. Han har alt fra rennene til "bare bløt" bæsj, og fiser MYE (når man hører en 8 kg hund fise tre rom unna så er det ganske bra). Jeg mistenker at det enten var noe våtfór han fikk i forrige uke som ikke gikk helt bra, eller at han har spist noe i skogen. Han fikk en dæsj zoolac i går kveld, og får litt før leggetid i dag også. Så lenge han ellers virker frisk (bare skvetter når det plutselig fiser rett bak ham), spiser og drikker, og ting kommer ut i rett ende, skal jeg bare la det gå sin gang? Han er tydelig litt ukomfortabel, men ikke virkelig uvel. Han tok godbiter og ball på trening i dag som normalt.
  24. Hvor i India? Og hvilket hotell? Også i turist/charterområdene?
  25. Det er omtrent den selen jeg linket til ser ut, med unntak av at den har stramming på ryggen.
×
×
  • Opprett ny...