Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Sitter kløven riktig?

Recommended Posts

Hei, nettopp kjøpt ny kløv fra seleverkstedet i str S (65cm), og lurte på om noen kunne fortelle meg om den sitter riktig på, med tanke på størrelse og lengde.

Vurderte å kjøpe en i str M (71cm) da han ligger mellom disse størrelsene (han er ca. 68cm), men ble str. S

Lurer på om den er for kort, og at jeg heller burde returnere den i en str. M?

Skal kløven være over eller under albuene?

D1138104-574A-4809-AF0B-F98A45ED9AF9.jpeg

83BE18DD-09D9-4217-82FD-D61B1EE801AF.jpeg

Jeg syens det ser riktig ut, men er ikke god til å bedømme. Send dem en e-post?

• Thanks 1

Den skal være over eller på høyde med albuene, ikke lengre ned. Ser bra ut synes jeg 

• Thanks 1

Just now, Shlush said:

Den skal være over eller på høyde med albuene, ikke lengre ned. Ser bra ut synes jeg 

Kløven sitter litt over albuene, så det er vel bra, men hvorfor skal den ikke være over egentlig?🤔 Trodde den skulle være på høyde med albuene eller over, men er ingen ekspert her😅

13 hours ago, Hannah said:

Kløven sitter litt over albuene, så det er vel bra, men hvorfor skal den ikke være over egentlig?🤔 Trodde den skulle være på høyde med albuene eller over, men er ingen ekspert her😅

For at hunden skal ha god bevegelsesfrihet. Den skal også være i den høyden for at veskene legger seg på bakken og avlaster hunden når den ligger/hviler i korte pauser. 

• Thanks 1

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Første jeg kom på er å sjekke med forsvarets overskuddsmateriell for utstyr og klær! Her har de utsalg noen ganger i året, men etter litt googling ser det ut som man kan handle på nett også. Ofte mulig å få tak i veldig billig ullundertøy, ullgensere og ullsokker der, og helt sikkert andre ting som man kan få bruk for på telttur!
    • Jeg har overnattet ute en hel del fra jeg knapt kunne gå og opp igjennom som voksen, både sommer og vinter. Ikke fullt så mye på vinter og de vinterovernattingene jeg har, var kalde og ikke særlig koselige opplevelser. Jeg har lyst å få mer taket på vintertelting og trenger noen tips Samt tips til det å overnatte ute alene, det har jeg aldri gjort før. Et problem er også at jeg ikke har lappen, så jeg kommer meg ikke så langt av sted, må i så fall ta buss og det gjør det litt skummelt med tanke på det å være alene og om noe skulle skje, så kan jeg ikke bare pakke i bilen og dra hjem igjen sånn typ klokken fire på natta. Jeg bor rett ved marka, men det er så bynært her at jeg føler det er skummelt med tanke på andre mennesker som plutselig bare kan stå der.  Men vinterovernatting! Jeg har ganske godt med utstyr, men mangler en vintersovepose og evt. et dununderlag (har reinskinn og vanlig underlag, men det kan jo bli litt tungt å bære). Mulig jeg trenger litt varmere klær... duger ytterklær fra Stormberg? Jeg er nødt å holde det økomiske ganske lavt. Har dere noen tips, både generelt om overnatting ute på vinteren, spesifikt i forhold til utstyr og klær eller andre ting? Jeg har både telt og hengekøye + tarp. Så det med å overnatte alene. Jeg vil jo ha Eine med meg, så er ikke alene-alene, men alene menneske... det har jeg som sagt ikke gjort før. Jeg er ikke spesielt mørkeredd, men tror det jeg vil engste meg mest for er at det skal komme noen andre til leiren. Hvordan holder man varmen best mulig? Jeg fryser lett og når jeg først blir kald, er det vanskelig å bli varm igjen. Har lest at det kan være lurt å ha med varmeflaske. Hva med sånn varmepack? Andre tips?
    • Mine mål for 2020 var:  Få meg valp i februar:
      - Yes. Lapras kom i hus 22.feb
      Gå valpekurs 
      - Oh yes. Valpekurset var et av fire kurs i år. 
      Gå trenerutviklingskurs del 1
      - Ja. Kurs nr. 4
      Prøve meg på en utstilling 
      - Nope. Fikk aldri trent på det eller gått på en. 
      Klare sparemålene hver måned 
      - Nja. Ble jo plutselig enslig i juli, slik at da måtte jeg forandre alt🤣
      Drite litt mer i hva min far sier om meg, og motbevise han i alt (han har ikke troen i meg) 
      - JA! Det har jeg faktisk klart, haha. 
      Finne noe jeg vil bli, og faktisk fullføre et semester😂
      - Går sykepleien, og er snart i boks med første semester💪 Mine mål for 2021:  - Gå enda flere kurs innenfor alt som er åpent og ledig og greit for lommeboka
      - Klare meg gjennom semester nummer to. 
      - Kose meg på jobb 
      - Kose meg mer i hverdagen, og roe ned stresset. 
    • Kanskje det er en sheltie-ting? Hos min rase, tibetansk terrier, er det veldig vanlig med småspiste hunder som fint kan droppe mat i flere dager eller være veldig kresen på hva de vil spise. Så for tibbe-eiere er det nok flere som satser på råfor eller kjøper forskjellige småposer tørrfôr for å kunne variere, mens andre raser er mer matglade og fint kan spise samme tørrforet i månedsvis uten å gå lei. Kanskje spørre i en rasegruppe på fb eller spørre oppdretter? Så lenge hunden ikke er tynn eller virker slapp er det nok ikke noe å bekymre seg over🙂
    • Husker ikke måla mine fra i fjor- men ingen av de ble klart pga en viss pandemi og motivasjonsbrist. 2021 - Starte i NM rally, og være blant de 30 beste -hundekroppen skal være frisk -bestå NW test i alle lukter, og være med i konkurranse -trene på hobbybasis mot FCI 3 - gå et smeller/nosework, el kurs -   så får vi se
  • Nylig opprettede emner