Jump to content
Hundesonen.no

Jogge med hund som trekker for mye

Recommended Posts

Har en irsk setter som er litt vel ivirg når vi skal ut å jogge, hun trekker veldig.
Er det et type halsbånd som kan fungere mot det?
Vi bruker Halti treningssele som fungerer bra på gåturer, men det funker ikke på jogging. 

Halsbånd eller haltisele skal IKKE brukes med jogging, halsbånd skal ikke brukes på hund som trekker (kan skade nakke og luftveier) og haltisele er et verktøy for å trene på å gå pent i bånd.

Enten må du lære hunden å gå pent i bånd og gradvis øke tempo, eller la henne trekke. Et magebelte og strikkbånd med demping vil gjøre det mer behagelig for deg, og hunden får tatt ut mer energi. Det har jo disse setterene rikelig av.

Du finner gode råd i dine tidligere tråder her, selv om de er noen år gamle nå.

• Like 5

Når jeg jogger så tar jeg på bikkja en god sele, og lar henne trekke meg. Ekstra trening for bikkja, og lettere for meg. :) 

• Like 2

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Kommer veldig an på hva type aktivitet det er. Vi kurser ikke, mine er rene turhunder. Men en bytur/kafébesøk kunne godt erstattet langtur her i huset ja, bare fordi de faktisk blir slitne av mange timer i byen (jeg også). Så da vil de isåfall få morgen og kveldstur der hver er på rundt 30 min kanskje.

Men det er langt ifra normen her i huset da, jeg vil de skal være i bra fysisk form og da kan vi ikke vase rundt i byen eller slaske oss med besøk i lange perioder Og jeg er skogsmenneske inn til margen, jeg klarer ikke mange dager uten tur før jeg blir brakkesyk. 

Hvis du føler han i perioder får for lite fysisk mosjon, så stemmer nok det tenker jeg  

• Ja, jeg tenker kanskje jeg må prøve å få henne til å sove litt mindre på ettermiddagen. Får prøve å aktivisere henne litt ekstra i kveld. Men vanskelig når man helst ikke skal vekke en valp som sover heller, hehe. Skal ikke være så lett! Takk for svar
    • Tror ikke det skilles mellom rå og kokt løk. Men mengden løk i vanlig pølse er veldig liten så kan ikke tenke meg at det er noe problem. Hvilket bekreftes at titusener av hundeeiere bruker pølse, kjøttkaker og slikt til belønning uten problemer.
    • Tusen takk for svar! 😊 Me har veldig godt inntrykk av Siddis, så det kan fort bli det. MEN der er ikkje oppstart før 17. august - det er jo litt lenge til, sidan me har kvalp på snart 12 veker no... skulle gjerne kome i gang fortast mulig. 

Så nett no vurderer me å heller gå for Doglife sitt (https://online-hundetrening.no/p/valpekurs), for då kan me starte NUH 😊 No har jo heile familien ferie, og i tillegg er kvalpen ‘passe ung’... Så kan me evt hive oss på kurs frå Siddis etterkvart, kanskje? 😊

Erfaringar med dei som står bak online-hundetrening/Doglife hundeskole? 

• Wow. Det var jo som å trå inn i et parallelt univers. Nå er det jo stemmer for begge «sider» der inne, men dominansteorifolka er svært synlige. Skal følge med, men makter virkelig ikke å involvere meg ... det er som å diskutere med antivaksere, man kommer ingen vei uansett.
  • Nylig opprettede emner