Jump to content
Hundesonen.no

Bygge dobbeltgulv til varebil selv

Recommended Posts

Hei. Skal bygge dobbetgulv i en varebil slik at jeg får plass til alt hundeutstyret...

Er det noen som har bygd dobbelt gulv til varebil selv, da med uttrekkbare skuffer? Noen som har en god bygge oppskrift?

bilder?

(Er ikke interessert i andre forslag enn dobbeltgulv) 

legger ved et inspirasjonsbilde av proff løsning...

84DD89AD-9805-4DB9-A47E-56F3181F2EFC.jpeg

Du kan jo ta en titt her, selv om mange ikke er aktive lengre:

Akkurat nå, simira skrev:

Du kan jo ta en titt her, selv om mange ikke er aktive lengre:

Ja, den har jeg sett. Men der er det burløsninger, det er ikke det jeg trenger hjelp til...

Hvis du ser gjennom tråden så er det en god del oppbygde bur og varebilløsninger også.

jeg har kurver fra IKEA under gulvet på min bil. Del ett slikt stativ med kurver, skrudd de fast i karmer av tre og vips har man meget billige kurver. Men skulle gjerne hatt slikt som på bildet ditt- kan jo sikkert være mulig å få tak i slike brukt, men koster vel endel uansett

Forumet fortsetter under annonsen

De selger en del av disse proffe løsningene brukt på finn, bare et tips. 

Ellers tror jeg hadde satt opp noen pinner(hva er vel et bedre ord på det?) og lagt over en stokk, enten på høyde med hjulbuen inni, eller lavere alt etter som. Fått tak i ei HDF/MDF plate og plassert oppå. Muligens avstivet på midten. 

Under der hadde jeg plassert slike bokser med lokk og hjul, og laget til en stopper bak slik at de ikke triller innover. 1641756523_Utennavn.jpg.635edbaeefb821af2fd48ae6cc4f35c6.jpg

Jo, er fullt klar over at de selges en del på Finn. Men jeg spurte om tips, til de som har bygd selv.

skal ha uttrekkbare skuffer. Så hadde vært fint med erfaringer fra andre før man begynner og bygge

Jeg har hjemmebygget opphevet gulv i min varebil. Det ble bygget en kraftig ramme med fastskrudd finérplate oppå. Alt sammen er festet til bilens originale lastekroker. Laget "skinner" til skuffer (murdunk fra Biltema). Simpelt, men fungerer veldig godt. Fastlimt gummimatte på toppen. Hatt denne løsningen nå i 3 år, og jeg er veldig fornøyd :) 

61DB5DBA-5A1F-46C1-92DE-9CF3A73D835B.thumb.jpeg.91756b8a0fd72281dfe438a07122ec42.jpeg

B5B851DE-3D90-405B-86FD-DE464E032851.thumb.jpeg.c78581f91403f0efdc4fc0171c0c446a.jpeg

4E2D62B8-C4A8-43DB-BD36-45B32C896A84.thumb.jpeg.a22951fbc109490d8c25e98a99f6c196.jpeg

4BBDEE87-C2BA-4C98-9EE0-9EFB02E9B5CA.thumb.jpeg.f6e0e7337fbead9839ca40c90b2cf6f5.jpeg

9F627513-79A2-4F82-A50B-CE2757A11F86.thumb.jpeg.d571a4f957f54537008d7c07adccbbe0.jpeg

898F9DA3-D673-4134-96B9-A2AFDA570E86.thumb.jpeg.f72cda38e70933040ec8edb212627b74.jpeg

• Like 2

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Fine hunder alle tre altså. Men de er til og med fra samme kennel. Den ene er trygg og god, men bryr seg ikke noe om folk, bryr seg mest om å jakte. Den andre er sosial og fin. Den siste er usikker på folk, redd for fremmede. Alle jaktspringer. 
    • Hei. Først vil jeg si at selv om jeg skal skaffe hund for første gang, så er jeg vokst opp med hunder fra fødsel til jeg flyttet i 22 års alderen. Men, jeg har aldri hatt hovedansvaret og er derfor usikker på rase. Vi bor i leilighet 50-60kvm, rett ved siden av en stor park og ca 20 min med banen til Sognsvann. Vi jobber til forskjellige tider, så det lengste per dags dato hunden måtte være alene hjemme er 6t, men som oftest 2-3t. Jeg trener 3-5 ganger i uken, så jeg regner meg selv som aktiv pluss. Målet er på sikt å flytte til landlige områder, da jeg savner umiddelbar tilgang til skog og sjø. Jeg ser for meg at jeg kan få til 30-60 min x  2 ganger om dagen, pluss at min samboer kan gå med den en gang mellom vaktene våres. (Hun jobber dag, jeg kveld). Jeg har også et stort ønske om å sove ute fra snøen forsvinner til den kommer tilbake igjen, og en hund hadde vært en fin «unnskyldning» for å komme igang med det igjen.     Så til ønske av hund.   Mellomstor til stor hund. Gjerne en som ikke krever daglig stell og vask. Jeg er veldig svak for såkalte fluffballs (akita, shiba, berner, malamutes, osv.) Jeg har ingenting imot pelsstell, så lenge det ikke blir en 2 ganger om dagen ting. En som kan være aktiv, men ikke krever mange timer hver dag. Må kunne tåle en lat dag eller en ekstra lang turdag.  Jeg er ikke fremmed for stae hunder og jeg gir meg ikke (de «kampene» som er viktige å vinne.) den kan godt være smart, men ikke smartere enn meg.  De bør gå overens med katter og barn, da det ikke er umulig at vi vil få det iløpet av hundelivet.  Jeg er heller ikke så stor fan av for mye sokkel, så en newfoundlander er dessverre utelukket, selv om de er utrolig vakre.   Hvis dere trenger noen flere opplysninger, så bare si ifra.
    • Min første tanke er om du har mulighet til å ta inn en til, fra spannet hans. En grei tispe kanskje? Det er mulig han er redd for "alt" fordi han ikke er vant til å takle det alene. Ellers kan du redusere måltidene litt for å øke interessen for godbiter, og prøv noe ekstra godt, ostebiter, pølse, smør, kjøttkaker osv. Jo værre det lukter, jo bedre, egentlig. Hvordan er han med lek? Kan du bruke en tauknute til dralek for eksempel? For å bygge selvtillig er søksøvelser ofte bra, men det fordrer jo at han gidder å snuse etter noe som helst da. Han er ung nok til å kunne lære det meste tenker jeg, men det vil ta mer tid enn med en valp. Her må det tålmodighet og tilrettelegging til. Du vil sannsynligvis finne mange relevante råd i valpe- og treningsforumet, det er flere her som har tatt på seg omplasseringshunder. Lykke til!
    • Slutt å hjelpe henne. Det blir nok noen slitsomme netter til hun finner ut av det selv. Evt. kjøp en kattehule, "cozy cave".
    • Hundemessig merker jeg ikke så mye, bortsett fra at behandlingene hennes er redusert/avlyst.
  • Nylig opprettede emner