Jump to content
Hundesonen.no

Hunder på Instagram

Recommended Posts

Hei alle hundevenner!

Jeg ønsker tips til populære norske, svenske og danske hunder på Instagram! Hvilke kontoer vil du anbefale, og har kanskje hunden din en Instagram-konto selv? Noter også gjerne rase :) 

Tusen takk 🙏

Akkurat nå, HeldigeHilde skrev:

Hei alle hundevenner!

Jeg ønsker tips til populære norske, svenske og danske hunder på Instagram! Hvilke kontoer vil du anbefale, og har kanskje hunden din en Instagram-konto selv? Noter også gjerne rase :) 

Tusen takk 🙏

Stineogjarlen😍 De har tre working springer spaniels, bor i Lofoten, tar fantastiske bilder og kommer med treningstips/alt slags!

• Like 5

Akkurat nå, Miloficent skrev:

Stineogjarlen😍 De har tre working springer spaniels, bor i Lofoten, tar fantastiske bilder og kommer med treningstips/alt slags!

Fantastiske bilder. 

Forumet fortsetter under annonsen
4 timer siden, Miloficent skrev:

Støttes, så morsomt å følge med på.

Også følger jeg gameonpuppy, den er svensk. Et par andre også, men de kommer jeg ikke på i farta.

• Like 1

Pudgethepit, hovedpersonen Pudge er dessverre borte nå men hun som har kontoen tar inn hunder med ulike handicap, masse humor og wholesomeness

• Like 1

Forumet fortsetter under annonsen

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Er det det du leser? Jeg ser at de som mener denne grensesettingen er unødvendig/hard i likhet med meg mener at man burde prøvd avstand og belønning FØR man tyr til positiv straff i treningen. Jeg tipper at om hunden hadde blitt hjernevaska på "SE" på forhånd med heftig godbitbelønning så hadde det gjort mye av samme nytten. Jeg har sett en jack russel få innkalling fra jakt på ekorn på den måten, så fikserte bc-er er ikke noen unnskyldning for å ikke prøve det. Når man presenterer et program det man i introduksjonen sier at man skal løse problemene med positiv trening så burde ikke straff være brukt i første økt med en av hundene. At det funker bestandig ser jeg ingen her som påstår. Men at jeg, og flere her, definitivt bestandig vil prøve det før vi tyr til straff, absolutt. (Jeg har forøvrig brukt samme metode selv, da jeg hadde en hund som var null belønningsinteressert. Men da var "alt annet" prøvd først.)
    • Jeg vil gjette at det kun er estetiske årsaker til at man taper eller limer ører på sheltie. Dersom bikkja ikke skal stilles ut og du ikke synes det er stygt, kan du fint la ørene bli som de blir.

Sheltie har små og lette ører, jeg kan ikke forestille meg at det blir dårlig luftsirkulasjon med V-ører så lenge man sørger for vanlig ørestell. Er vel mer spaniels og lignende raser med veldig tunge ører som er utsatt for problemer i forbindelse med dette. Og når det gjelder rusk og skitt, opplever jeg ikke at hunder med stående ører har noen større forekomst av øreplager enn hunder med (ikke overdrevent tunge) hengende ører.
    • Like artig å komme hit å lese om at alle tror at den magiske øke avstand å jobbe seg nærmere metoden virker bestandig... 

Edit: Det kunne kanskje blitt sagt flere ganger, men det ble altså tatt opp i første episode at det er last resort om de må gå hardere til verks. Merkelig at det flyr alle nerdene hus forbi eller er det bare meg som ser episodene på NRK sine nettsider?  

• Hei! Som tittelen sier er jeg interessert i å vite om det finnes helse/velværemessige årsaker til å manipulere ørene hos en Shetland Sheepdog? Vi har en valp som har et opprett og et brettet øre akkurat nå. Han har ikke begynt å felle tenner, men det er nok ikke lenge til. Har lest at det i denne perioden kan skje at ørene går både opp og ned. Jeg har lest at folk tyr til litt av hvert for å få ørene til å brette seg ned, men jeg sliter med å finne informasjon om hva dette er godt for - foruten det estetiske. Han skal ikke stilles ut eller brukes i konkurranser, så hvordan han ser ut har ingenting å si. Men kan det være en fordel med opprette ører - som mer luftsirkulasjon? Eller med brettede ører - mer beskyttelse mot regn og rusk? Hva er best for hunden?
    • @laikamor Det ble råflott. Det er så lekkert med mørke farger! Litt av en jobb, nå kan dere bare nyte det og være stolte;)
  • Nylig opprettede emner