roxie88 Skrevet 14. Oktober 2018 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2018 Border collie 1 år, fikk noe magevirus på onsdag med diaré og spying (de andre to hundene hadde diaré dagen før). Torsdag har han litt øyegugg på ett øye uten at jeg tenker over det. Fredag det samme og jeg skyller med saltvann på kvelden. Lørdag er han rød i øyet og litt hoven i øyekanten/slimhinne. Kommer litt hvitt utflod, kanskje litt gulaktig. Det samme i dag. Almentilstand er helt normal. Kniper kanskje litt av og til med det øyet men nå studerer jeg han jo så inngående at jeg er ikke sikker ? liker ikke at det er rødt og hovent. Han klør ikke på det. Ville dere dratt til dyrlege i dag? Vi har ikke veterinær kontor i nærheten så jeg tror ikke vi får utført noen store tester der i dag. Men vi har jo dyrlege på veterinærvakta selvfølgelig (produksjonsdyr). Eller avvente til i morgen? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Shokata Skrevet 14. Oktober 2018 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2018 Jeg hadde nok fortsatt å skylle med saltvann, og avventa til i morgen, med mindre det utvikler seg enda mer ila dagen. Er du usikker, så ring og snakk med vakthavende veterinær. God bedring til hunden din 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wilhelmina Skrevet 14. Oktober 2018 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2018 Øyet må undersøkes, er det f.eks. sår må man bruke en annen type medisinering enn hvis det "bare" er betennelse. Så hvis det uansett ikke er noe dere får utredet hos veterinærvakta vil dere nok ikke få påbegynt behandling i dag. 1 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
roxie88 Skrevet 14. Oktober 2018 Forfatter Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2018 Takk for svar ? Har sendt video til en venninne som er dyrlege og hun mente som dere at jeg kan skylle og se det an til i morgen. Blir han verre i løpet av dagen må jeg jo selvfølgelig ringe vakta. Er det noen som har erfaring med å skylle med kamille te? Finner det rådet både på norske og amerikanske nettsider ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
maysofie Skrevet 14. Oktober 2018 Rapporter Share Skrevet 14. Oktober 2018 Jeg skyller av og til mine etter trening på grus eller ridehus, uansett om de synlig har noe i øynene eller ei. De får ofte litt ekstra puss dagen etterpå. Ville sett det ann en dag eller sådan Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts