Gå til innhold
Hundesonen.no

Kjøpt fôr til små hunder ved feiltagelse, har mellomstor hund.

Recommended Posts

Blingset i butikken og tok tydeligvis fôr til små hunder istedenfor store. Mine veier 22. Er bare snakk om en 2 kilo sekk, så jeg regner ikke med at det er et stort problem å gi dem det? Åpnet sekken før jeg oppdaget det, så får ikke byttet den. 

Må innrømme jeg ikke er helt sikker på hva som gjør fôr passende til hhv små og store hunder, annet enn størrelsen på kulene? 

De får v&h i tillegg. 

Endret av Ulrikke
Stavefeil

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok det går heeelt fint! Forskjellene er minimale, er mest kulenes størrelse som er forskjellig. Generelt sett tror jeg fett og kaloriinnholdet er litt høyere i fôr til mindre hunder...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En del bytter selv om sekken er åpnet. Men det går helt sikkert fint. Vi fôrer ridgebacken og gårdshunden på samme tørrfôret. :P Om du er bekymret kan du jo evt kjøpe en sekk med riktig fôr og blande det.

(btw 22 kg - stor hund? Det er da medium?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, simira skrev:

En del bytter selv om sekken er åpnet. Men det går helt sikkert fint. Vi fôrer ridgebacken og gårdshunden på samme tørrfôret. :P Om du er bekymret kan du jo evt kjøpe en sekk med riktig fôr og blande det.

(btw 22 kg - stor hund? Det er da medium?)

Ja, formulerte meg dumt, mente altså stor i forhold til "små" raser... Altså større enn det fôret er ment til... Huhei så tregt det går i topplokket 😂

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Akkurat nå, Voffen skrev:

Tror nok det går heeelt fint! Forskjellene er minimale, er mest kulenes størrelse som er forskjellig. Generelt sett tror jeg fett og kaloriinnholdet er litt høyere i fôr til mindre hunder...

Det gjør i så fall ingenting, begge mine kunne godt hatt et par kilo til! Tusen takk! 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Nå vet jeg ikke forskjellen på de to forskjellige variantene av fôret du bruker, men hunder i forskjellig str har ikke forskjellig ernæringsbehov, så regner med at det hovedsakelig bare går på str på kulene.

@simira Jeg kjenner en SP med 60 cm mankehøyde som veier det, og med den høyden kaller jeg hvertfall det en stor hund. :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
På 30.7.2018 at 9:21 PM, Stjerneskinn skrev:

@simira Jeg kjenner en SP med 60 cm mankehøyde som veier det, og med den høyden kaller jeg hvertfall det en stor hund. :P 

Åh jeg får ikke ro om jeg ikke spør, hva er SP for en da? :blink:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det går helt fint å la hunden din spise den sekken. Hvis vi vinner fôr på utstillinger f.eks. så bryr jeg meg ikke så mye om varianten. 2 kg går fort og det vil ikke gi noen plager for hunden å spise det, selv om det er av "feil" variant eller merke. 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Forumet fortsetter under annonsen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det @Ozzy sa☝🏻Jeg er også veldig skeptisk til om disse historiene er sanne...det er veldig lett å lure folk på den måten tenker jeg. Jeg «sov i timen» når det kom til forsikring. Valgte enkelt å greit å forsikre hunden der jeg hadde alle mine andre forsikringer. Dekning er 30 000 i året. Angrer jeg? Ja. Har jeg lært? Ja. Dersom det en dag skulle skje noe forferdelig som koster mer enn forsikringen dekker så har jeg foreldre jeg kan låne penger av 😊
    • For en tid tilbake var jeg og tok bilder av disse to sjarmerende små ^^ Spesielt den ene var veldig kontaktsøkende og syntes det var helt greit å være fotomodell. De hadde også øvd på å gå med pyntehalsbånd, slik at vi kunne få tatt noen julebilder av de                       På mandag var jeg og besøkte denne frøkna. Hun synes mennesker er ganske skummelt, men har kommet seg veldig! Etter litt bestikkelser med godbiter og tålmodighet, så fikk jeg klappe henne til slutt. Da jeg kom, så fikk jeg noen advarende slag med labben om jeg kom for nær, så det var veldig kjekt å greie å vinne litt tillit. Jeg bruker alltid litt tid på å prøve å bli kjent med katten, spesielt om de er redde, før jeg tar bilder. Er det litt tryggere på meg, så unngår jeg at de ser så redde ut på bildene. Overraskende nok er det ikke så mange av de som bryr seg om selve kameraet.         
    • Hei!  Vi har en retriever på 10 mnd som har i noen mnd nå begynt å bjeffe når han hører lyder utenfor. Vi bor i enden av et byggefelt og nedenfor huset er det en snuplass. Så ikke så ofte det er lyder utenfor. Har forsøkt å ta han bort i fra der han er og ber han legge seg (flere ganger før han hører på meg), men han kan fortsatt bjeffe etter han legger seg. Er på en måte blanding av knurring og bjeffing. Dette skjer kun hjemme! Dersom han ser feks samboeren på utsiden når det er mørkt og han ikke klarer å kjenne han igjen, kan han gjøre det samme. Om det er samboer eller ukjente, så bjeffer/knurrer han helt til de kommer bort, eventuelt han går bort og så er det helt greit. Viser ingen tegn til aggressitivitet. Har noen råd eller lignende erfaringer? Min frykt er bare at det blir værende hos han og at det ikke forsvinner når unghunds perioden er over.. 
    • Hun er så ufattelig søt assa.

• Jeg bidrar ikke til slike innsamlinger. Når man eier dyr vet man at veterinær er en dyr affære. Så får man gjøre seg opp en mening om hvor mye man er villig til å betale i forsikring, legge av i sparing og hvor grensen går rent økonomisk for hvor mye man kan betale for veterinærbehandling. Jeg har hester, og har en del diagnoser som for meg betyr at hestene blir avlivet. Det gjelder kroniske alvorlige lidelser, beinbrudd og operasjoner på klinikk. Slike vurderinger mener jeg man bør ha gjort på forhånd. Låne fra venner og familie er selvfølgelig greit om det er mulig, men tigge penger fra fremmede? Nope. 
  • Nylig opprettede emner