Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå, februar


mokken
 Share

Recommended Posts

Akkurat nå, Lola Pagola skrev:

Jeg tenker en bildekalender. Så vil noen kanskje føle de får mer igjen for å være medlem? Det er jo ikke alle som tenker at det å være medlem av en raseklubb ikke bare handler om hva du får, men hva du er med på å støtte... (eller pluss at det rett og slett ville vært koselig å få til en kalender. Men det er vel mest realistisk at kalenderen sendes ut mot betaling da.

 

Hadde jeg aldri kjøpt med mindre alle bildene var av min hund :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 2.4k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Sonen, hils på den nye lille sjokoladepuddingen min 

Da blir det visst ny jobb på meg, lykke-ugla fra @Raksha funker!!! Det har vært en utrolig omstendelig prosess, sånn at jeg etter hvert følte at jeg burde få jobben bare på grunn av oppmøte. Først så

Se på den fine modellen da    

Posted Images

11 timer siden, Turb skrev:

Ekstra olje i maten til Strider? Idde hadde veldig tørre klør når han kom til meg, spraket når jeg klipte dem. Gitt ganske store mengder av den oljen som heter Nutrolin skin and coat og jeg synes klørne har blitt mye bedre, virker som om det er mer fleksibilitet i dem på en måte... 

Men jeg er også litt lei vinter nå altså - få steder å gå og kontinuerlig dårlig samvittighet av kortere turer eller kjipe fortausturer. 

Lykke til på intervju og tester - håper de oppdager at du er gal på rett sett :P 

 

11 timer siden, Line skrev:

Fingers crossed @TonjeM!!!

 

11 timer siden, Raksha skrev:

Heier på deg, @TonjeM !! Ugla på badet bringer lykke, helt sant :ahappy: 

 

 

9 timer siden, mokken skrev:

Tvi tvi @TonjeM, vi heier på deg!  Fiskeolje eller egg i maten til Strider høres ut som en god plan! Sist brukte jeg vets  (selges bl annet på meny og kiwi), Og den var veldig effektiv på siste rest av røytepels ihvertfall :)

 

 

3 timer siden, JeanetteH skrev:

 

TviTvi! Jeg regner med du har lyst på jobben for å utsette deg for alt dette :sweat: 

 

 

Akkurat nå, 2ne skrev:

Lykke til, @TonjeM

 

11 timer siden, Symra&Pippin skrev:

Jeg har aldri lengta så mye etter sommer som jeg har gjort denne vinteren! Og lykke til med jobb. Evnetester og denslags tror jeg bestemt at du kommer til å klare med glans! :ahappy:

aaw.. tusen takk Peops. Ja, jeg vil veldig gjerne ha denne jobben. Morsomme og veldig spennende arbeidsoppgaver, veldig hyggelige mennesker, mulighet til å jobbe hjemmefra (uten å måtte selge sjelen min for det)- antagelig like mye å gjøre som tidligere - men kanskje mer forutsigbart også (har ikke tall på hvor mange helgekurser jeg har vært på hvor jeg bare får med meg den ene dagen pga det dukker opp ting som må være klart til mandag). Og slike jobber henger ikke på trær! Og i hvert fall ikke at de vurderer en gamling som meg! (I min bransje har tidligere erfaring svært lite å si.. her er det bare om å gjøre å hele tiden lære seg det nyeste!)

Og @Raksha , ser på lille uglen flere ganger om dagen :wub: Den holder seg kjempefint der den står sammen med husfreden, lykke-uglen min!  Og planlegging unge dame - planlegging! Sjekk ut Trine's matblogg for middagsforslag, lag middagsliste og så handle-liste utifra det. Og det gjør man i god tid før man handler (en dag eller 2 før) Jeg er litt brutal når jeg lager middagsliste - vi skal ikke ha mer enn 2 kjøtt middager i uka,resten skal være fisk, kylling eller vegetar. Videre så sjekker jeg litt på hva fryser-status er og så finner jeg middager utifra ingrediensene der (vi har en sånn trines matblogg-bok, registret er sortert etter ingredienser også). Brutaliteten kommer inn i at jeg vurderer ikke om middagen er noe jeg har lyst på eller ei, egentlig ikke gubbens preferanser heller med mindre det er noe han absolutt hater. Hele formålet er å ha en middagsplan for hele uka så man slipper det der stresset "hva skal vi ha til middag i dag" , om det er godt eller ei.. når man kommer til tidspunktet så spiser man det om man er sulten nok uansett.

Nå skal vi straks handle, får dra til meny og kjøpe Vets olje der og håpe det fikser vinterharde klør!

For øvrig våknet jeg imorges til at en eller annen som hadde kastet opp og hatt voldsom diare i nattens løp. Fatter ikke at jeg ikke våknet av det altså - det var omtrent luktfritt(!) men jeg burde jo våknet av lyden. Uansett, jeg aner ikke hvilken av hundene som har vært syk.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutes ago, Lola Pagola said:

Jeg tenker en bildekalender. Så vil noen kanskje føle de får mer igjen for å være medlem? Det er jo ikke alle som tenker at det å være medlem av en raseklubb ikke bare handler om hva du får, men hva du er med på å støtte... (eller pluss at det rett og slett ville vært koselig å få til en kalender. Men det er vel mest realistisk at kalenderen sendes ut mot betaling da.

 

Åja, så dere planlegger å lage? Min første umiddelbare tanke var jo å ha fotokonkurranse, så alle har en sjanse til å bidra med sine bilder. Det blir fort de samme hundene da, for det er gjerne noen få som er foto-interesserte nok til å bruke ordentlig utstyr og få gode nok bilder, men det går jo an å lage en regel på det, at man kan bare bidra med et bilde for eksempel? 

Hvis det er noe dere har tenkt til å gi ut til medlemmene, så er jo pris essensielt, det koster jo litt å få sånt trykket opp. Skal alle medlemmer få, bør det være billig å få trykket opp. Er det noe medlemmer skal kjøpe, risikerer dere å bli sittende igjen med noen, ergo er det bortkasta penger. Så det er noen praktiske løsninger dere må finne ut av først. Jeg tenker at om dere har økonomi til det, at det bør være gratis. Jeg tror kanskje ikke det er noen stor interesse for å kjøpe :) Men det ser dere litt ut fra hvordan salget av klubbeffekter går også, vil jeg tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Jeg tenker en bildekalender. Så vil noen kanskje føle de får mer igjen for å være medlem? Det er jo ikke alle som tenker at det å være medlem av en raseklubb ikke bare handler om hva du får, men hva du er med på å støtte... (eller pluss at det rett og slett ville vært koselig å få til en kalender. Men det er vel mest realistisk at kalenderen sendes ut mot betaling da.

 

Vi hadde fotokonkurranse som resulterte i at vi laget en kalender for salg til medlemmene året etter. En konkurranse pr måned - med presentasjon av vinneren hver måned. Ulempen er jo at folk er gudsjammerlig dårlige til å ta bilder og ikke skjønner slike ting som at "bildet må være i LIGGENDE format" eller "bildet må ha stor oppløsning" :aww:. Det koster jo litt, som 2ne sier. Vi trykket hos Vistaprint, men det blir fort litt dyrt fordi det tilkommer MVA til prisen (det trykkes i Nederland tror jeg). Mener vi tok 150 kr pr kalender, og tok en råsjanse på å trykke opp xx kalendere og håpet vi fikk solgt de fleste. Vi satt vel igjen med 2 til overs :) 

Fantastisk vakkert vær - akkurat passe kaldt, og vi burde vært på skitur, men jeg har lyst til å gå med begge hundene, og det gjør jeg bare ikke der det er mye folk. Får vel ta beina fatt - uten ski under - i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, TonjeM said:

Og @Raksha , ser på lille uglen flere ganger om dagen :wub: Den holder seg kjempefint der den står sammen med husfreden, lykke-uglen min!  Og planlegging unge dame - planlegging! Sjekk ut Trine's matblogg for middagsforslag, lag middagsliste og så handle-liste utifra det. Og det gjør man i god tid før man handler (en dag eller 2 før) Jeg er litt brutal når jeg lager middagsliste - vi skal ikke ha mer enn 2 kjøtt middager i uka,resten skal være fisk, kylling eller vegetar. Videre så sjekker jeg litt på hva fryser-status er og så finner jeg middager utifra ingrediensene der (vi har en sånn trines matblogg-bok, registret er sortert etter ingredienser også). Brutaliteten kommer inn i at jeg vurderer ikke om middagen er noe jeg har lyst på eller ei, egentlig ikke gubbens preferanser heller med mindre det er noe han absolutt hater. Hele formålet er å ha en middagsplan for hele uka så man slipper det der stresset "hva skal vi ha til middag i dag" , om det er godt eller ei.. når man kommer til tidspunktet så spiser man det om man er sulten nok uansett.

Så godt å høre! :ahappy:  Satser på den tipper jobbvektskåla i din retning :D 

Det er helt sant, Line sa vel det samme. *sukk* Jeg var veldig flink en periode, men så skle det helt ut og ble "dag til dag" middager. Skal snoke på trines matblogg og se om jeg finner noe. Jeg har endel oppskrifter lagret, men det er stort sett med kylling og det liker ikke gubbelure. Men vi trenger definitivt mer fiskemiddager. Og så planlegger jeg innkjøp av kyllinger - type levende, så jeg kan ha god samvittighet på kyllingfronten når jeg vil ha kyllingmiddag. :aww:  

 

 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Er det noen av deres raseklubber som sender ut kalender til medlemmene? Hvis ja, betaler dere for å få eller er den Inkludert i medlemskapet? Har dere evnt kjennskap til hvor den trykkes og hva det koster?

Hadde for salg for noen år siden. 
Den ble laga ut fra en bildekonkurranse.
Første året ble den trykket av Vistaprint, endre året vet jeg ikke.
Var ikke stor inntjening første året hvertfall, selv om jeg ikke husker pris og kostnader i farta.

11 timer siden, Annik skrev:

Hvilke gardiner har dere på kjøkkenet? :D

Jeg sliter med å bestemme meg, og trenger litt inspirasjon :P

20180203_105539.thumb.jpg.ed018589c1dad8304ba22d932c07639d.jpg

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest *Kat84*

Jeg lurte på hvor jeg skulle ta turen i dag. Så ringte bror og lurte på om jeg kunne klippe negler på en liten sak han har lånt av ei han har noe greier på gang med. Så da blir det tur langs et stort vann som ligger på veien dit. 
Og så får Sjef utløp for denne trangen til å leke med de som er mindre enn seg i samme slengen. Og da mener jeg veldig mye mindre. Jeg vet jo at med mindre det er GD så er de fleste mindre enn ham :P  

Men først litt mer kaffe, og så mat. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider



Åja, så dere planlegger å lage? Min første umiddelbare tanke var jo å ha fotokonkurranse, så alle har en sjanse til å bidra med sine bilder. Det blir fort de samme hundene da, for det er gjerne noen få som er foto-interesserte nok til å bruke ordentlig utstyr og få gode nok bilder, men det går jo an å lage en regel på det, at man kan bare bidra med et bilde for eksempel? 
Hvis det er noe dere har tenkt til å gi ut til medlemmene, så er jo pris essensielt, det koster jo litt å få sånt trykket opp. Skal alle medlemmer få, bør det være billig å få trykket opp. Er det noe medlemmer skal kjøpe, risikerer dere å bli sittende igjen med noen, ergo er det bortkasta penger. Så det er noen praktiske løsninger dere må finne ut av først. Jeg tenker at om dere har økonomi til det, at det bør være gratis. Jeg tror kanskje ikke det er noen stor interesse for å kjøpe [emoji4] Men det ser dere litt ut fra hvordan salget av klubbeffekter går også, vil jeg tro? 


Ja tenker gjennom fotokonkurranse. Har en i år, der månedens vinner får bildet som forsidebilde på facebook og i eget album på hjemmesiden. Det er bare jeg personlig som er inne på tanken om kalender, jeg vil prøve å finne ut om det i det hele tatt er økonomisk gjennomførbart og om det er noe som folk evnt ville kjøpt før jeg setter igang noe. Jeg ville sikkert kjøpt om jeg visste at bildene var bra, eller om min hund var med [emoji14]
Lurer på hva blindeforbundets kalendere koster jeg, de sender jo ut utrolig mange og sikkert ikke så mange som betaler? Er jo ikke akkurat en flott og flashy kalender da men uansett.

Vi hadde fotokonkurranse som resulterte i at vi laget en kalender for salg til medlemmene året etter. En konkurranse pr måned - med presentasjon av vinneren hver måned. Ulempen er jo at folk er gudsjammerlig dårlige til å ta bilder og ikke skjønner slike ting som at "bildet må være i LIGGENDE format" eller "bildet må ha stor oppløsning" :aww: 
Fantastisk vakkert vær - akkurat passe kaldt, og vi burde vært på skitur, men jeg har lyst til å gå med begge hundene, og det gjør jeg bare ikke der det er mye folk. Får vel ta beina fatt - uten ski under - i dag. 


Haha [emoji1] skulle det vært en konkurranse om kalenderbilder må nok retningslinjene være ganske strenge ja. Men, synes det er bra folk deltar uansett kvalitet, er jo for moro skyld [emoji3]
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Lola Pagola skrev:

Haha emoji1.png skulle det vært en konkurranse om kalenderbilder må nok retningslinjene være ganske strenge ja. Men, synes det er bra folk deltar uansett kvalitet, er jo for moro skyld emoji3.png

 

Ja, det er jo det - men om man skal ha bilder i f eks A4-størrelse, så holder det liksom ikke å ta et lite bilde fra FB på 34 kB liksom :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynt å skrive handleliste, og begynte å tømme et skap for stæsj som ikke er vårt. Men handlelista gikk i stå, og skapet kom jeg bare en og en halve hylle på før pappeska mi var full. Så må ha flere pappesker før jeg kan fortsette der. 

Satt på en klesvask da. Så nå skal jeg benytte sjansen til å lukke øya litt mens barnet er inne hos svigers, frivillig :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såå deilig vær! Synd det er jobbhelga mi, men rakk nå en fin tur i skogen før jeg skal på kveldsvakt. Jeg prøvde å ha henne løs uten langline, siden hun har blitt så flink på innkalling, og vi var på et sted med lite til ingen folk. Første vi møter på er en løs hund som leker med ballen sin. Da løp hun mot og knurret, men snudde faktisk på femøringen når jeg ropte. Men så hang hun seg helt opp i en jogger som løp nede på veien...hun er jo skeptisk på folk så hun løper ikke bort, men hun fulgte etter henne ca 20 meter på avstand i fra mens hun boffet litt, og da lukket hun ørene:icon_redface: så fikk hun for seg at hun ikke ville i bånd igjen så jeg fikk ikke tak i henne... hun skiller tydeligvis på langline og ikke langline, for i langline er hun så mye flinkere:sleep: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skoene har fått nytt hjem i en skuff og hylla under så nå har Idde offisiellt overtatt skyvedørsgarderoben... neida, hunden er ikke bortskjemt :P 

Nå skal jeg vaske ridestøvler - de var fulle av støv, så skal jeg se om jeg får sendt de på mandag. Ellers er jeg ekstremt giddaslaus idag og skal på The Wiz senere idag. Det blir bra :D 

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Lola Pagola said:

Ja tenker gjennom fotokonkurranse. Har en i år, der månedens vinner får bildet som forsidebilde på facebook og i eget album på hjemmesiden. Det er bare jeg personlig som er inne på tanken om kalender, jeg vil prøve å finne ut om det i det hele tatt er økonomisk gjennomførbart og om det er noe som folk evnt ville kjøpt før jeg setter igang noe. Jeg ville sikkert kjøpt om jeg visste at bildene var bra, eller om min hund var med emoji14.png
Lurer på hva blindeforbundets kalendere koster jeg, de sender jo ut utrolig mange og sikkert ikke så mange som betaler? Er jo ikke akkurat en flott og flashy kalender da men uansett.

 

Jeg har ingen anelse om hva en kalender koster, men om du hører med de som lager medlemsbladet deres om hva trykkeriet de bruker tar for trykk og utsending av bladet, så får du jo et visst tak på utgiften, om ikke noe annet. Vi f.eks trykker 1350 medlemsblader på 64 sider (vel, det er det som er planen i hvert fall), og trykk og utsending av de ligger på noen og tjue lapper på trykkeriet vi bruker. En kalender vil koste mindre, fordi det er færre sider, det er både enklere trykk og lettere vekt å sende ut, så da blir jo spørsmålet hvor mye penger dere har til sånt, og om dere kan gi de bort eller om dere må ta noe for det. Jeg tror dog ikke dere skal ta noe annet enn kostpris, så sant dere ikke kan si at dere samler inn penger til en spesifikk sak - det er jo derfor vi får blindehundkalender, fordi vi støtter en god sak. 

Jeg føler at det ble krøkkete forklart :lol: Men, you see my point, sant? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Lola Pagola skrev:


 

 


Jeg tenker en bildekalender. Så vil noen kanskje føle de får mer igjen for å være medlem? Det er jo ikke alle som tenker at det å være medlem av en raseklubb ikke bare handler om hva du får, men hva du er med på å støtte... (eller pluss at det rett og slett ville vært koselig å få til en kalender. Men det er vel mest realistisk at kalenderen sendes ut mot betaling da.

 

Dere bør nok ta betalt, ja. Hvis ikke klubben har masse penger på bok, da, og ønsker å gi en gave til medlemmene? Bare porto til utsendelse er jo en betydlig utgift.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut på tur. Sparket med hundene i to timer. Møtte ekteparet som er grunneierne her, de bor på gården innerst i veien noen km fra hytta mi. Og de har sort elghund og syntes båre Nova og Lotta var fine hunder. Og så møtte vi han som eier hundekennelen (huskyer - hundekjører) 2 km fra hytta vår. Han kom på snøskuter og hadde kjørt opp løypa til spannet sitt. Vi gikk forbi hundegården med alle huskyene i og de la godt merke til oss, for å si det slik...  :D 27337138_10155044592241761_4491101579622548625_n.thumb.jpg.9a8418dbe07c7e9c3cf8df9df4e08fb1.jpg27459239_10155044592246761_8258149493763952993_n.thumb.jpg.564d45705ec3abb4518c08cc97eefba2.jpg27459394_10155044592261761_1940241217661568498_n.thumb.jpg.3a5a58317bdc1aaa7deb799b48e5decb.jpg27459995_10155044592251761_8608338230284262747_n.thumb.jpg.838e46a7567011207679a7932354ea3b.jpg
På veg hjem traff vi to løse engelsk settere uten eier. Den ene stod under et tre og tok stand, den andre noen meter fra og sekunderte. Ingen eier i nærheten. Men fint at de trente seg selv da...  :P 
Nå har jeg to slitne hunder som sover etter å ha løpt i to timer.  :) 
Resten av familien er på skitur. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...