Jeg vet om flere hannhunder med navnet Pax, ikke et helt uvanlig navn på hanner, så du må regne med at de fleste forbinder det med hannkjønnavn hvertfall.
Jeg liker selv navn som ikke er sukkersøte, så kanskje noe i denne gaten kunne vært noe (noen er unisex): Alexis, Cleo(etter Cleopatra), Callie, Reagan, Iben, Taran, Mie, Chloe, Zoe, Bjørk, Erle, Runa, Sage, Skylar (😍), Blair, Indigo, Phoenix, Quinn.
Da skal det være trygt nå for han ble mest sannsynlig smitta for 2 uker siden. Det er de eneste hundene han har hatt kontakt med i tida før hvertfall.
I dag har jeg gjort noe jeg egentlig ikke er helt fan av. Bestemoren min mista hunden sin nylig og har vært skikkelig lei seg og nedfor. Fullt forståelig da hun også innser at det, mest sannsynlig, var hennes siste hund. Hun har hatt dyr rundt seg hele livet og mistrives uten noe form for liv rundt seg.
Så, jeg lette på finn og fant ei dvergpapegøye som trengte et nytt hjem da eier ikke hadde tid til den mer. Plukka opp papegøya og tok den med til besta uten at hun visste noe om det. Hun ble så glad! Den fikk hedersplass på kjøkkenbordet og skal få fly fritt hele dagen hos henne. Hadde med hundene så hun slapp den ikke ut mens jeg var der, men fikk snap nå i kveld hvor hun satt med papegøya på hodet. <3