Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen som har erfaring med Medial skulderinstabilitet? (MSI)


Recommended Posts

Valpis skadet seg for kort tid siden og vi kom oss fort til spesialist. På tirsdag skal de gå inn med kamera og se hva de finner og hvor alvorlig det er. Diagnosen er da Medial skulderinstabilitet. Kjenner noen til dette og hunder som har gått igjennom operasjon?

Kan ikke si det skal bli gøy med 6 uker i ro etterpå :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...
  • 2 years later...
På 5/27/2017 at 6:36 PM, Anette skrev:

Valpis skadet seg for kort tid siden og vi kom oss fort til spesialist. På tirsdag skal de gå inn med kamera og se hva de finner og hvor alvorlig det er. Diagnosen er da Medial skulderinstabilitet. Kjenner noen til dette og hunder som har gått igjennom operasjon?

Kan ikke si det skal bli gøy med 6 uker i ro etterpå :hmm:

 

På 8/14/2017 at 6:09 PM, Wilhelmina skrev:

Hvordan gikk det? Frøkna her skal utredes for en mulig mild MSI :hmm:

Gammel tråd, men lurer på hvordan det gikk? Hva var konklusjonen etter artroskopi og hvordan gikk rehabiliteringen? Jeg har en som skal inn i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, tmp said:

 

Gammel tråd, men lurer på hvordan det gikk? Hva var konklusjonen etter artroskopi og hvordan gikk rehabiliteringen? Jeg har en som skal inn i dag. 

Jeg husker ikke om min fikk noen mer konkret diagnose enn MSI, men det var vel mistanke om rift i et leddbånd i skulderen. Veterinæren ville henvise til operasjon, men etter å ha fått en second opinion valgte jeg å prøve mer konservativ behandling først. Så det ble opptrening av skulderpartiet under veiledning fra fysioterapeut, og det fungerte utmerket. Skuldra ble helt fin igjen, men det satte dessverre sine spor mentalt hos hunden, så hun fikk problemer med glatte gulv etter dette fordi hun gled så mye i perioden med ustabil skulder :hmm:

Endret av Wilhelmina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, Wilhelmina skrev:

Jeg husker ikke om min fikk noen mer konkret diagnose enn MSI, men det var vel mistanke om rift i et leddbånd i skulderen. Veterinæren ville henvise til operasjon, men etter å ha fått en second opinion valgte jeg å prøve mer konservativ behandling først. Så det ble opptrening av skulderpartiet under veiledning fra fysioterapeut, og det fungerte utmerket. Skuldra ble helt fin igjen, men det satte dessverre sine spor mentalt hos hunden, så hun fikk problemer med glatte gulv etter dette fordi hun gled så mye i perioden med ustabil skulder :hmm:

Så trist å høre at hun har blitt mentalt påvirket og godt å høre at skuldren er bra<3

Lille gubben her, har operert (artroskopi) begge skuldrene i dag og er nå veldig tomelomsk. Har rigget oss på madrass på gulvet ved buret og håper på en rolig natt og er veldig spent på ukene fremover 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 8/11/2020 at 7:33 AM, tmp said:

 

Gammel tråd, men lurer på hvordan det gikk? Hva var konklusjonen etter artroskopi og hvordan gikk rehabiliteringen? Jeg har en som skal inn i dag. 

Ikke veldig bra. Hun ble operert og fikk i etterkant blødninger ved operasjonsstedet. Ble avlivd pga gjentagende indre blødninger de ikke kunne få kontroll på/finne ut av. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 8/20/2020 at 10:38 PM, Anette skrev:

Ikke veldig bra. Hun ble operert og fikk i etterkant blødninger ved operasjonsstedet. Ble avlivd pga gjentagende indre blødninger de ikke kunne få kontroll på/finne ut av. 

Uff, Så utrolig trist :( Hva fant de inni skulderen, altså den opprinnelige skaden og hvordan og hvordan oppdaget dere at hun hadde indre bløsninger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
On 8/11/2020 at 7:33 AM, tmp said:

 

Gammel tråd, men lurer på hvordan det gikk? Hva var konklusjonen etter artroskopi og hvordan gikk rehabiliteringen? Jeg har en som skal inn i dag. 

Sheltien min startet med behandling i form av "støttesele", laserbehandling og fysio denne uka. Kjempespent og håper han blir helt bra, men er forberedt på at det kanskje ikke blir det også.. Vi får holde hverandre oppdatert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...