Gå til innhold
Hundesonen.no

Hunden har spist 2 små "sugekopper"


Kaisen
 Share

Recommended Posts

Det blåste godt her i går kveld så hagemøblene lå strødd på verandaen når jeg slapp ut hunden. På bordet er det 4 små sugekopper i hvert hjørne, mellom bord og glassplate. Hun svelget 2 av disse. De er ca 1,5 - 2 cm i diameter. Er det noe jeg burde kontakte vet. for, eller bare se det an? Er jo redd de stopper til hele systemet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen som har noen innspill? Den ene sugekoppen kasta hun opp i går. Den andre har vi ikke sett snurten til. Hun spiste begge samtidig så det var litt rart. Våkna av at hun hadde kastet opp i natt, men hadde spist det igjen. Så mulig den kom opp da, men at hun svelget den igjen? Håper isåfall at den fortsatt ligger i magen og at hun kaster den opp enda en gang...Hun har vanlig og regelmessig avføring og jeg sjekker den hver gang. Formen er som normalt også så håpet om at hun tygde den i biter er jo der. Jeg kjøpte hermetiske asparges som jeg skal gi henne. Var vel et tips hvis hunden har spist noe skarpt, men det kan vel ikke skade å prøve uansett..? Jeg bekymrer meg sikker unødvendig, men kan jo ikke annet enn å være litt redd for lille monsteret mitt:innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ringt vet å fått oppkastsprøyte da det skjedde, men det er nok kanskje litt sent nå ? Følg med allmenntilstanden, at hun bærsjer og har det bra. dersom det skaper problemer så vil hun bli i dårlig form. Det skader uansett ikke å ringe veterinæren på dagen i mårra og spørre hva de tenker ? Fortell det som det er og si at du ikke har sett snurten av sugekoppene i avføring osv. Enten vil de ha dere inn ellers så sier de at dere skal se det an ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Shlush skrev:

Jeg hadde ringt vet å fått oppkastsprøyte da det skjedde, men det er nok kanskje litt sent nå ? Følg med allmenntilstanden, at hun bærsjer og har det bra. dersom det skaper problemer så vil hun bli i dårlig form. Det skader uansett ikke å ringe veterinæren på dagen i mårra og spørre hva de tenker ? Fortell det som det er og si at du ikke har sett snurten av sugekoppene i avføring osv. Enten vil de ha dere inn ellers så sier de at dere skal se det an ?

Der er godt å være etterpåklok, skal definitivt ringe vet med en gang hvis noe sånn skjer igjen.:icon_redface: jeg ringte vakten nå litt tidligere i kveld. Klarte ikke å holde meg. Hun sa at det kan være at sugekoppen fortsatt ligger i magen. Skulle den sette seg fast i tarmen ville hun bli dårlig, kaste opp etter hun har spist og drukket eller ikke ha matlyst. Da måtte vi komme inn med en gang. Men hun anbefalte å ha is i magen å vente å se til over helgen hvis alt virket som normalt. Jeg håper hun kaster opp i natt også, og at jeg våkner tidsnok. Så håper jeg det er litt effekt i glasset med asparges som hun fikk, så den eventuelt kommer litt lettere ut...

Jeg vet ikke, men tenker at hvis hun ikke blir dårlig i løpet av helgen så har det nok gått bra? På mandag er det jo 5 dager siden hu svelget de.. men samtidig har jeg lest om hunder som har kastet opp ting de har spist 3 uker senere liksom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Kaisen skrev:

Der er godt å være etterpåklok, skal definitivt ringe vet med en gang hvis noe sånn skjer igjen.:icon_redface: jeg ringte vakten nå litt tidligere i kveld. Klarte ikke å holde meg. Hun sa at det kan være at sugekoppen fortsatt ligger i magen. Skulle den sette seg fast i tarmen ville hun bli dårlig, kaste opp etter hun har spist og drukket eller ikke ha matlyst. Da måtte vi komme inn med en gang. Men hun anbefalte å ha is i magen å vente å se til over helgen hvis alt virket som normalt. Jeg håper hun kaster opp i natt også, og at jeg våkner tidsnok. Så håper jeg det er litt effekt i glasset med asparges som hun fikk, så den eventuelt kommer litt lettere ut...

Jeg vet ikke, men tenker at hvis hun ikke blir dårlig i løpet av helgen så har det nok gått bra? På mandag er det jo 5 dager siden hu svelget de.. men samtidig har jeg lest om hunder som har kastet opp ting de har spist 3 uker senere liksom

Ting kan ligge i magen lenge før det skaper problemer, desverre. Men bare følg med henne ? Håper det går knirkefritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...