Gå til innhold
Hundesonen.no

Zero DC til whippet? Evt sheltie?


Recommended Posts

16 minutter siden, Snoffe skrev:

Er nok det som er problemet ja. 

Blir egentlig litt forundret over at de har et måleskjema man skal følge, også er selen fremdeles for stor rundt halsen. Casper er 37 cm på det bredeste rundt halsen (der det er naturlig at halsbåndet hviler når det er løst på liksom :P ), og str S er fra 34-40 cm. Da er det jo åpenlyst å velge den selen?:icon_confused: 

så, min konklusjon er at jeg fortsatt leter etter den perfekte sele :aww:

Hehe ikke sant. Men whipser har jo en litt rar kroppsfasong da. 

Jeg bruker ruffwear front range og Truelove x1 på min frøken. De sitter greit på henne. Hun er enda ung da, og ikke superdyp brystet, så det er nok forskjell på om de selene passer like godt til alle whipser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Sprettballen skrev: Jeg synes den ser for stor ut i halsen på din, så det er nok derfor han harker når han trekker. De skal være ganske trange i halsen, så de ikke presser på luftrøret [emoji4]

 

Er nok det som er problemet ja. 

Blir egentlig litt forundret over at de har et måleskjema man skal følge, også er selen fremdeles for stor rundt halsen. Casper er 37 cm på det bredeste rundt halsen (der det er naturlig at halsbåndet hviler når det er løst på liksom [emoji14] ), og str S er fra 34-40 cm. Da er det jo åpenlyst å velge den selen?:icon_confused: 

så, min konklusjon er at jeg fortsatt leter etter den perfekte sele :aww:

Kanskje en sele sydd på mål kan være tingen? Alle er vel ikke dyre ?

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Sprettballen skrev:

Hehe ikke sant. Men whipser har jo en litt rar kroppsfasong da. 

Jeg bruker ruffwear front range og Truelove x1 på min frøken. De sitter greit på henne. Hun er enda ung da, og ikke superdyp brystet, så det er nok forskjell på om de selene passer like godt til alle whipser. 

Ja, de er ikke helt "vanlig" i kroppen, men det var ikke border collien min heller :P

Skal ta å sjekke ut den selen. Er ikke whippetene våre ca. like gammel? Min er 16 mnd. Så han blir å legge seg ut endel han også.

16 minutter siden, tonjek skrev:

Kanskje en sele sydd på mål kan være tingen? Alle er vel ikke dyre ?

Sent fra min GT-I9295 via Tapatalk

Jo, men gidder ikke styre med det før han er ferdig i kroppen. Har et inntrykk av at de fleste er ganske dyr, og jeg kan kjøpe flere seler til den prisen folk tar for å sy en sele. Pluss at jeg da må kjøpe ny om noen år igjen. Så prøver å lete litt mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snoffe skrev:

Ja, de er ikke helt "vanlig" i kroppen, men det var ikke border collien min heller :P

Skal ta å sjekke ut den selen. Er ikke whippetene våre ca. like gammel? Min er 16 mnd. Så han blir å legge seg ut endel han også.

Joo, det er jo de da ja. Men det varierer jo fra whippet til whippet hvor utviklet de er, selv om de er på samme alder. Men som sagt, de to selen er stort sett de jeg bruker. TrueLove kjøpte jeg også billig på eBay: http://www.ebay.com/itm/221975954083?_trksid=p2060353.m2749.l2649&var=520855146698&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Ca 2 uker leveringstidish. Kjøpte M til frøkna :)

13754250_10209911037195092_8896406862424

Har stramma den litt mer rundt halsen enn på bildet, da den ble litt for vid her :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.7.2016 at 1:44 AM, Snoffe skrev:

Ja, de er ikke helt "vanlig" i kroppen, men det var ikke border collien min heller :P

Skal ta å sjekke ut den selen. Er ikke whippetene våre ca. like gammel? Min er 16 mnd. Så han blir å legge seg ut endel han også.

Jo, men gidder ikke styre med det før han er ferdig i kroppen. Har et inntrykk av at de fleste er ganske dyr, og jeg kan kjøpe flere seler til den prisen folk tar for å sy en sele. Pluss at jeg da må kjøpe ny om noen år igjen. Så prøver å lete litt mer.

Jeg prøvde uttallige trekkseler på Deli, ingen passet. Siden "alle" sa at DC short satte så bra bestilte jeg den etter skjema. S skulle passe etter målene, ble alt for stor. Så sendte i retur og fikk en SL, den passet men passet likevel ikke hennes rare fasong, Harket som en rosa pipegris når hun trakk :lol:. Bestilte til slutt nomesele sydd på mål fra MRkoppel, betalte 360,- SEK for den, porto på 60,- tror jeg. Den satt som et skudd! 

Men jeg synes zero DC selene er så kule, så vurderer å bestille på mål derfra igjen når jeg føler lommeboka sier ja til det :P.

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, tutle skrev:

Jeg har sendt mail til minipina hvertfall. Fant ingen gode (trekk)seler til min heller, så det blir på mål :P 

Ja, har fått mange anbefalinger om minipina. :) Men siden min en en ungfis enda, blir det ikke å invistere i en så dyr sele før hun er utvokst. Da funket det perfekt med en fra MRkoppel, så får jeg bare kjøpe ny om hun vokser seg ut av den :D

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis du bare skal ha en vanlig gåsele, så liker jeg yukon sine brystseler til alle mine 3 whippeter, eneste som ikke har gnagd bak albuene på dem (sånn forutenom trekksele, men det er du kanskje ikke ute etter ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 weeks later...

Kjøpte DC-seler til hundene da vi var i Trondheim. Damen i troll-butikken hjalp oss å finne rett strl og det endte med SL på begge to. Litt merkelig mtp at de er nokså forskjellig i størrelse, men jeg synes de sitter greit. Bittelitt kort for Felix, men den gnager ikke så da passer den vel, bare jeg som synes det hadde sett bedre ut hvis den satt litt lengre bak. S ble for stor i halsen. 

Blaze kunne nok hatt strl mindre, men den lå litt vel tett oppunder frambeina. De funker veldig fint til turbruk hittil hvertfall :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...