Gå til innhold
Hundesonen.no

Vaktler


Lillekrapyl
 Share

Recommended Posts

Kan du ikke fortelle litt om dem? Hvordan holdes de? Hva bruker du dem til? Egg? Kjøtt? Blir de tamme? Kan de gå fritt? Flyr de avgårde om de får sjans? Nope jeg kan ikke en dritt om vaktler - men syns det høres så spennende ut.

Det kan jeg :)

Vi har våre i en liten bod i kjelleren. Boden er ca 165 cm lang, og 90 cm bred. Full takhøyde. Vi har de for eggenes del, men også for kjøttet. Har måtte slakte 6 stk, som var haner. Så de skal spises etterhvert. De kan bli tamme, men vi bruker ikke så mye tid på å få de tamme. Er mer hobbydyr. De kan ikke gå fritt. Og ja, de flyr avgårde. Om de blir redde, flyr de rett opp. Så en må ha full takhøyde, eventuell så lav takhøyde at de ikke får fart. Hvis en har en midt-imellom-takhøyde, vil de skade seg.

Har spon som underlag, og også gjerne sand. De liker å sandbade. Ellers har de noe granbar inne hos seg, som de kan gjemme seg i og spise litt på. Spiser fjærkre fôr fra FK for det meste.

De kommer i mange farger, tror vi har seks eller syv ulike farger.

Bare å spørre hvis det er noe mer dere lurer på :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jeg :)

Vi har våre i en liten bod i kjelleren. Boden er ca 165 cm lang, og 90 cm bred. Full takhøyde. Vi har de for eggenes del, men også for kjøttet. Har måtte slakte 6 stk, som var haner. Så de skal spises etterhvert. De kan bli tamme, men vi bruker ikke så mye tid på å få de tamme. Er mer hobbydyr. De kan ikke gå fritt. Og ja, de flyr avgårde. Om de blir redde, flyr de rett opp. Så en må ha full takhøyde, eventuell så lav takhøyde at de ikke får fart. Hvis en har en midt-imellom-takhøyde, vil de skade seg.

Har spon som underlag, og også gjerne sand. De liker å sandbade. Ellers har de noe granbar inne hos seg, som de kan gjemme seg i og spise litt på. Spiser fjærkre fôr fra FK for det meste.

De kommer i mange farger, tror vi har seks eller syv ulike farger.

Bare å spørre hvis det er noe mer dere lurer på :)

Er de ikke ute i heletatt?

Jeg vil å se bilder! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...