Gå til innhold
Hundesonen.no

Rettrygget schæfer


Thor Prestbøen
 Share

Recommended Posts

Hei!

Vet ikke om det er riktig legge denne under avl og oppdrett men prøver.

Vi har lyst på en schæfer valp etterhvert, men har da lyst på en arbeidshund, ikke show hund.

Vi synes ikke schæferne med veldig skrå rygger er noe flotte, vet ikke om det er sunt engang.

Noen som har tips til kennel eller oppdrettere med flotte rettryggede schæfere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Vet ikke om det er riktig legge denne under avl og oppdrett men prøver.

Vi har lyst på en schæfer valp etterhvert, men har da lyst på en arbeidshund, ikke show hund.

Vi synes ikke schæferne med veldig skrå rygger er noe flotte, vet ikke om det er sunt engang.

Noen som har tips til kennel eller oppdrettere med flotte rettryggede schæfere?

Det finnes mange som avler slike schæfere. Litt hellende rygg har de gjerne (og skal ha iflg rasestandard), men det er jo langt imellom de mest ekstreme og "svakt hellende" eller hva nå ordlyden er i standarden.

Kennel XO, molars, gråmanns, vargfjell, oddvarg, martes foina m.fl. Finnes ganske mange, men det var de jeg kom på i farten. Husk å sjekk opp helse osv, det er noen som har mye bedre statistikk enn andre. Har brukt mange timer på slikt selv tidligere, men det begynner å bli en stund siden så husker ikke helt hvem jeg syntes var bra og hvem jeg syntes var mindre bra av de jeg så på. Også er det jo litt forskjell på hvor heftige hunder de forskjellige avler så du får velge det som passer til ditt hundehold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen! Takk for alle svar:)

Vi bruker hundene våres på gård, altså de blir trenet mye til å gå sammen diverse dyr, spesielt hester.

Mye lydighetstrening blir det også.

Hundene må kunne løpe ved siden av hesten , uten bånd ol.

Vi har også en drøm om å trene en hund, fks schæferen til redningshud.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...