Gå til innhold
Hundesonen.no

Mail programmer - andre enn Outlook


MonicaT
 Share

Recommended Posts

Hei

Jeg har i dag en mail fra Telenor (online mail) som jeg åpner i Outlook

Synes dette fungerer fint.

Eneste som er litt kjedelig er at denne ikke er synkronisert mot telefonen, men ikke noe stort problem. Samme er det med privat mapper, om jeg logger meg på eks web mailen til Telenor/mobilen så kommer bare innkomne mailer inn.

Finnes det andre mail programmer jeg kan bruke?

Gmail etc er ikke aktuelt, da jeg vil bruke online.no mailen min

Jeg har aldri brukt noe annet enn Outlook så den føles så trygg.

Noen som vil dele erfaringer med andre mail programmer? Fordeler/ulemper etc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Har du prøvd / vurdert å sette opp mailen du har som imap?

Satt opp riktig skal da dette la seg synkronisere. Men da har du alt av mapper og originaler på mailserveren som alt synkes opp i mot, ikke outlook. Jeg ble veldig fornøyd når jeg omsider gjorde det sånn istedet for pop.

Istedetfor Outloook bruker / brukte jeg Thunderbird, ble anbefalt det her på sonen :)

Endret av Kåre Lise
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thunderbird er fint, men det har ikke noe å si for synkronisering på mobilen. Dersom du har private mapper på e-postprogrammet på pc-en så vil du ikke få opp disse på mobilen uansett. Da må du sette opp som imap slik som Snusken sier, og ha e-posten lagret på serveren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 months later...

Hvordan fungerer imap?

Telenor har nå fått dette. Hva skjer med alle mapper jeg har i dag (på pc'n)?

Da vil det være sånn at om jeg sjekker mailen på mobilen så vil mailene vises som lest når jeg åpner pc'n?

Mailen jeg legger i private mapper, de blir ikke borte/slettet etterhvert?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

imap er at du aldri laster ned mailen til pcen, dvs når du bytter pc så mister du ikke mailen. jeg anbefaler ALLTID på det aller sterkeste imap over pop!

Haha, ikke til mine foreldre. De har nettopp fått imap satt opp hjemme, og jeg venter med skrekk og gru på tapt e-post. Før var det veldig greit å kunne finne igjen lagrede e-post på serveren når de har rotet til ting lokalt. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, ikke til mine foreldre. De har nettopp fått imap satt opp hjemme, og jeg venter med skrekk og gru på tapt e-post. Før var det veldig greit å kunne finne igjen lagrede e-post på serveren når de har rotet til ting lokalt. :P

pop er jo grusomt hvor alt blir lastet ned til pcen og vips borte fra serveren, og ta da.... pcen kræsjer og folk gråter... dritt lei pop :P

med IMAP får du jo en kopi liggende igjen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pop er jo grusomt hvor alt blir lastet ned til pcen og vips borte fra serveren, og ta da.... pcen kræsjer og folk gråter... dritt lei pop :P

med IMAP får du jo en kopi liggende igjen...

Uh, blander du ikke nå? Med IMAP så ligger jo alt direkte på serveren (ja, du kan synkronisere og jobbe offline og dill, men det er jo bare enda mer rotete). Slettet er slettet. Med POP kan du laste ned e-posten lokalt, og beholde en kopi hos Telenor som du kan hente igjen når mamma har rotet til alt. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uh, blander du ikke nå? Med IMAP så ligger jo alt direkte på serveren (ja, du kan synkronisere og jobbe offline og dill, men det er jo bare enda mer rotete). Slettet er slettet. Med POP kan du laste ned e-posten lokalt, og beholde en kopi hos Telenor som du kan hente igjen når mamma har rotet til alt. :D

du KAN ja, men de aller fleste pop klienter er IKKE satt opp slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du KAN ja, men de aller fleste pop klienter er IKKE satt opp slik.

Standard på de fleste er vel 20 dager eller to uker før det slettes. Med IMAP så har du ingen backup, normalt sett. Men for vettuge folk som greier å holde styr på e-posten sin så er det definitivt langt mer komfortabelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Kåre Lise

Standard på de fleste er vel 20 dager eller to uker før det slettes. Med IMAP så har du ingen backup, normalt sett. Men for vettuge folk som greier å holde styr på e-posten sin så er det definitivt langt mer komfortabelt.

Satt opp til å slettes fra søppla ja..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har litt tungt for det, men hva skjer med mailene jeg allerede har lagt i private mapper når jeg bytter over til imap?

Og om jeg får en Mail og putter denne i en mappe, så blir den ikke slettet/borte etter en stund?

Er så redd for å miste noen mailer.

Annik: du velger selv hvilke mapper som skal synkroniseres? Og da får du de opp på mobilen også? Kan man eks velge alle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...