Gå til innhold
Hundesonen.no

Trondheim Hundefestival 31/8-1/9 :)


Aslan
 Share

Recommended Posts

Iiiih! Har du hilst på meg?? Jeg som har vært hjemme og jobba hele dagen :P (og byttet "navn" fra fannhvit til angilja) håper den andre meg var hyggelig! :) :)

Da er det ikke så rart om du kikka rart på meg da jeg spurte deg hvordan det hadde gått med deg i dag! Jeg skjønner hvem den andre "du" var når jeg tenker meg om, vet hvem hun er men har aldri snakket med henne før! :lol:

  • Like 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

God reisning i ørene? Det må vel være det? Men fy som jeg lo! Utrolig komisk. Fikk snakket altfor lite med pippin&symra Men veldig koselig å hilse på alikevel. Få et ansikt til nicket. Putl

Da er det ikke så rart om du kikka rart på meg da jeg spurte deg hvordan det hadde gått med deg i dag! Jeg skjønner hvem den andre "du" var når jeg tenker meg om, vet hvem hun er men har aldri snakket

Nå skjønte jeg nettopp at jenta med jacken er ToneS! Sorry at jeg ikke hilste ordentlig på deg! Men hei på deg iallfall, jeg skal være litt triveligere i morgen om vi ses. Her gikk det heller ikk

Posted Images

I dag ble det flat rød på Thorvald, med tidenes merkeligste kritikk. Eller, altså, han får pluss for det jeg vet han har bra og trekk for det jeg vet er dårlig, men atte det var et par rare formuleringer og merkeligheter der, pluss et som er relativt...mystisk. Skal forsøke å gjengi hva jeg tror det står.

"Reell han. Kraftig hode. Kunne hatt mørkere øyne. Bra formede velansatte ører.God reisning (?????). Bra volum og kropp. Lite høg has (haseledd? Eller hals?). Veike håndledd. Beinstamme rekker. Platte tassar. Behøv stramma opp i front og (uleselig) bakfra. Viser seg pent. God pelskvalitet".

Hvor nøye er denne dommeren eller betyr reisning noe ikke-koffert også? :lol:

1235982_10153248108085341_616971485_n.jp

Men han er jo pen da :D

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det flat rød på Thorvald, med tidenes merkeligste kritikk. Eller, altså, han får pluss for det jeg vet han har bra og trekk for det jeg vet er dårlig, men atte det var et par rare formuleringer og merkeligheter der, pluss et som er relativt...mystisk. Skal forsøke å gjengi hva jeg tror det står.

"Reell han. Kraftig hode. Kunne hatt mørkere øyne. Bra formede velansatte ører.God reisning (?????). Bra volum og kropp. Lite høg has (haseledd? Eller hals?). Veike håndledd. Beinstamme rekker. Platte tassar. Behøv stramma opp i front og (uleselig) bakfra. Viser seg pent. God pelskvalitet".

Hvor nøye er denne dommeren eller betyr reisning noe ikke-koffert også? :lol:

1235982_10153248108085341_616971485_n.jp

Men han er jo pen da :D

Reisning er holdning, dvs han hever hodet og strammer seg opp.

Has er kanskje bak, dvs at han er litt bakhøy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reisning er holdning, dvs han hever hodet og strammer seg opp.

Has er kanskje bak, dvs at han er litt bakhøy?

Ja, det gir mer mening :) Det er jo sant, for sånn var han i dag :)

Hmm nei, det er definitivt h-a-s som står der, men klart, skriveren kan jo ha hørt feil, det er jo mye informasjon som skal ned på kort tid for de stakkar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ble det flat rød på Thorvald, med tidenes merkeligste kritikk. Eller, altså, han får pluss for det jeg vet han har bra og trekk for det jeg vet er dårlig, men atte det var et par rare formuleringer og merkeligheter der, pluss et som er relativt...mystisk. Skal forsøke å gjengi hva jeg tror det står.

"Reell han. Kraftig hode. Kunne hatt mørkere øyne. Bra formede velansatte ører.God reisning (?????). Bra volum og kropp. Lite høg has (haseledd? Eller hals?). Veike håndledd. Beinstamme rekker. Platte tassar. Behøv stramma opp i front og (uleselig) bakfra. Viser seg pent. God pelskvalitet".

Hvor nøye er denne dommeren eller betyr reisning noe ikke-koffert også? :lol:

Men han er jo pen da :D

Som tulip sier, reisning går på holdningen på hode/hals. Høye haser betyr at lengden på bakbeinet fra poten og opp til første vinkel (dårlig forklart kanskje) er for lang i forhold til resten av beinlengden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som tulip sier, reisning går på holdningen på hode/hals. Høye haser betyr at lengden på bakbeinet fra poten og opp til første vinkel (dårlig forklart kanskje) er for lang i forhold til resten av beinlengden.

Takk for oppklaringa, jeg fikk bare diskutert det med Mari og da ingen av oss er spesielt bevandret i kritikkspråket skjønte vi ikke helt bæret :P

Japp ok, vet jo at det er hasen, så da var det det hun mente :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God reisning i ørene? Det må vel være det? Men fy som jeg lo! Utrolig komisk.


Fikk snakket altfor lite med pippin&symra :( Men veldig koselig å hilse på alikevel. Få et ansikt til nicket. :)

Putle fikk det samme som i går, blå og ikke noe mer. Dommeren var streng tror jeg. Hun trakk for helt andre ting, og litt komisk at det stod utmerket pels og farge to ganger, sånn kontra hvordan dommeren tenkte i går.
Hun var veldig nøye og jeg likte henne godt jeg. Sikkert noe med at hun lo da Putle ville fortelle en corgi noe, "temperament i damen!" ;)

Jeg er jo helt sjokkert over at hun ikke får cert og bir og bis, for jeg synes hunden er helt ufattelig fin. Men jeg tror kanskje akkurat det er ganske vanlig. :lol:

Har hatt en supertrivelig dag med koselig mennesker da. Og Line er huket inn som fast handler. Hun er kjempeflink med Putle og viser henne fram så fint.
Og Putle er pokker meg flink hun også, for til slutt klarte hun å slappe av sånn at hun både satt og lå. Det er så bra det!

  • Like 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søt?? FABULOUS! :lol: Nye muligheter i dag! Til å rope hei altså. :D

:lol: Jeg har sett lille frøkna på nært hold i dag jeg ;) Men jeg var logistikksjef for mallegjengen i dag og slikt, så hadde nok å gjøre, så fikk ikke sett deg da mari :P

Og våre resultater er: VG i går og 3.BTK med res.cert i dag :)

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

:lol: Jeg har sett lille frøkna på nært hold i dag jeg ;) Men jeg var logistikksjef for mallegjengen i dag og slikt, så hadde nok å gjøre, så fikk ikke sett deg da mari :P

Og våre resultater er: VG i går og 3.BTK med res.cert i dag :)

Det tar vi neste gang. :) Kikket på de mallene (men så ikke deg), synes de er flotte hunder.

Grattid med gode resultater! Var det på whippeten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det tar vi neste gang. :) Kikket på de mallene (men så ikke deg), synes de er flotte hunder.

Grattid med gode resultater! Var det på whippeten?

Du så ikke en "dame" med blå jakke som hjalp til me bytting av hunder, tok vare på kritikker og sløyfer og fortalte en mann hvilken hund som skulle inn når? Det var meg :P:lol: :lol:

Og takk! Var med den ene whippeten ja :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du så ikke en "dame" med blå jakke som hjalp til me bytting av hunder, tok vare på kritikker og sløyfer og fortalte en mann hvilken hund som skulle inn når? Det var meg :P:lol: :lol:

Og takk! Var med den ene whippeten ja :)

Nope, jeg så på hundene... Sorry, jeg er surrete til vanlig og på utstilling er jeg litt stressa også. Altså relativt hjernedød. :lol:

Har du flere whippeter nå? Uansett, grattis! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, jeg så på hundene... Sorry, jeg er surrete til vanlig og på utstilling er jeg litt stressa også. Altså relativt hjernedød. :lol:

Har du flere whippeter nå? Uansett, grattis! :)

Jaja, du så nå på det viktigste sånn sett da ;) Og jeg får ikke me meg noenting på utstilling jeg heller, så vet åssen det er :P Jeg kjenner knapt igjen gode kjentfolk innimellom :teehe:

Har to jeg :) Sånn går det når man ikke kan si nei, synes alt er en kjempe god tanke og mulighet og *poff*, så sitter man der da me flere hunder :P

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har to jeg :) Sånn går det når man ikke kan si nei, synes alt er en kjempe god tanke og mulighet og *poff*, så sitter man der da me flere hunder :P

Kult! Jeg er litt glad jeg har en mann med fornuft, for når jeg så hvor utrolig fort og godt Putle roet seg med en gang vi hadde en base med hunder vi kjenner, så følte jeg det nesten som dårlig gjort at vi ikke har to. :hmm: Men jeg vet også at vi ikke har kapasitet til en til, selv om jeg tror det hadde gjort underverker for Putle på mange måter.

Jeg skulle fortelle Marimannen om hvor drastisk forskjell det var når vi stod sammen med hunder hun kjenner, han så bare opp på meg og sa "Nei." :lol:

  • Like 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Jeg er litt glad jeg har en mann med fornuft, for når jeg så hvor utrolig fort og godt Putle roet seg med en gang vi hadde en base meg hunder vi kjenner, så følte jeg det nesten som dårlig gjort at vi ikke har to. :hmm: Men jeg vet også at vi ikke har kapasitet til en til, selvom jeg tror det hadde gjort underverker for Putle på mange måter.

Jeg skulle fortelle Marimannen om hvor drastisk forskjell det var når vi stod sammen med hunder hun kjenner, han så bare opp på meg og sa "Nei." :lol:

:lol: Jeg har også en mann som sier som oftes nei, men han skjønner likevel me en gang når det gjelder de hundene han på forhånd har tapt :lol: Feks da oppdretter mente han skulle sjenke full mannen min såpass at han tilslutt sa ja til at jeg kunne ta over denne siste whippeten :lol: :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult! Jeg er litt glad jeg har en mann med fornuft, for når jeg så hvor utrolig fort og godt Putle roet seg med en gang vi hadde en base med hunder vi kjenner, så følte jeg det nesten som dårlig gjort at vi ikke har to. :hmm: Men jeg vet også at vi ikke har kapasitet til en til, selv om jeg tror det hadde gjort underverker for Putle på mange måter.

Jeg skulle fortelle Marimannen om hvor drastisk forskjell det var når vi stod sammen med hunder hun kjenner, han så bare opp på meg og sa "Nei." :lol:

Kjiping :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marimannen:

tumblr_m9a300ikav1rbzq5vo1_500.gif

"Nei."

:lol:

Skal jeg fortelle deg en hemmlighet? Min mann synes whippet er kjempe stygge :aww: Etter de kom i hus - også irriterende innimellom.. Gjett hvem som likevel fikk seg både en og to whippeter :aww:

Vil du låne speedy "Jeg-ikke-forstå" eller "Unnskyld at jeg er til, men jeg vil til mamma" for å overtale han? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal jeg fortelle deg en hemmlighet? Min mann synes whippet er kjempe stygge :aww: Etter de kom i hus - også irriterende innimellom.. Gjett hvem som likevel fikk seg både en og to whippeter :aww:

Vil du låne speedy "Jeg-ikke-forstå" eller "Unnskyld at jeg er til, men jeg vil til mamma" for å overtale han? :lol:

Jeg tror ikke det er det at det er whippet som er problemet, men heller det at det er en hund. :D

Men helt seriøst så byr hverdagen på nok utfordringer for å få alt til å gå rundt om ikke vi skal introdusere enda en ting å måtte skvise inn. Best for oss at vi har en, til tross for at Putle nok hadde kommet i mål litt fortere med en til. :)

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1235982_10153248108085341_616971485_n.jp

Men han er jo pen da :D

Og for en flink "handler" :aww::lol:

Ja :lol: Men nei, det er helt rett altså, vi bør ikke ha en til. Det sier litt når jeg står og spør SD og Tone S om hvilke raser som krever absolutt ingenting. :D

Det var ikke bare bare! haha

Jeg har kost meg sikkelig i dag, flott vær, flotte hunder, flotte soniser! :ahappy: Bilder fra meg kommer i morgen, jeg kom nettopp hjem, orker ikke å fikse før jeg legger meg. :)

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...