Gå til innhold
Hundesonen.no

Akkurat nå april!


Anette
 Share

Recommended Posts

  • Svar 6.3k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Nå har jeg vært ufin og skummet alt om er skrevet siden sist, men jeg vil så gjerne få dele noen gode nyheter med dere: Jeg sto på eksamen i dag! Og siden jeg har outet meg i en annen tråd, kan j

Jeg hentet kjole i posten i dag jeg

Noomi har HD-A.

Posted Images

Trenger ikke snakke med folk for å endre tabellen, det gjør du elektronisk på skatteetaten sine sider. :aww:

Jeg fant ikke ut av det i fjor. Men kanskje jeg får gjort det i år da. :P Om jeg slipper å snakke med de... :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele 1700 kroner tilbake på skatten. :P Det er så kjekt med å havne under frikortgrensa år etter år, det er temmelig forutsigbart at man får tilbake de få kronene man har betalt i skatt. :aww:

Nå må jeg finne ut hva jeg skal gjøre når i dag. Jeg hadde egentlig planer om å stå opp klokka sju, men plutselig har klokka blitt nesten ti og jeg har ikke gjort noe annet enn å lufte hund og spise frokost. Tror jeg skal dusje, pakke ut og rydde litt før jeg drar på skolen og sitter der noen timer.

Hårfint en tusenlapp under grensa i år, var nok lurt å droppe de siste vaktene før jul :D

-

Nå har jeg nettopp stått opp (prøve å snu døgnet etter ferien da, går dårlig). Gutta har fått mat, og etter frokost setter vi kursen mot biblioteket for å leke student. Eksamenslevering om 20 dager, ****..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Gråtass

Tusen takk for alle varme tanker og gode klemmer. Det er faktisk en trøst nå. Pyh har kastet opp, så jeg var redd den smertestillende ikke skulle ha effekt lengre, men snakket med vet og det ser greit ut foreløbig. Skal hente metadon på klinikken om hun trenger mer smertelindring. Nå sover hun etter å ha vært ute å luftet seg litt. Jeg skal snart en rask tur på skolen, så da må jeg vekke mannen så han kan passe henne de to timene jeg er borte.

Forøvrig fikk jeg tidenes værste baksmell på 20.000kr- etter litt retting og sjekking havnet jeg på - 6300kr. Kan ikke forstå dette jeg har jo hatt en helt stabil økonomi de siste årene, må sjekke det opp grundigere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har seriøst kjøleskapet og komfyren sluttet å virke. Får håpe det er sikringen som har gått igjen. Mangler bare at dusjen skal slutte å virke nå, så emigrerer jeg til sofaen til AnetteH. :getlost:

Bare å komme :D

Jippi jippi jippi!! 45.000 tusen igjen på skatten, bare meg :D Yuhu!!

Herre meg :o har du skattet så mye? ? :P

.. er jeg på jobb, får igjen 4 sifret men sammen med t blir det 5 sifret :P får være greit nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jippi jippi jippi!! 45.000 tusen igjen på skatten, bare meg :D Yuhu!!

Det kommer nok godt med kan jeg tenke meg :)

Det fikk jeg også da jeg betalte huslån og studielån det året x'n og jeg kjøpte og huset stod på meg. Vi fikk tilsammen ca 80.000. Helt vilt.

Men det ble med den ene gangen :P

Jeg får ikke sjekket min skatt, den er ikke ferdig og jeg får beskjed om at jeg ikke får vite det før den er ferdig i aug, sept, okt en gang. Så da så..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å komme :D

Herre meg :o har du skattet så mye? ? :P

.. er jeg på jobb, får igjen 4 sifret men sammen med t blir det 5 sifret :P får være greit nok.

Ja, tydeligvis :lol: Lars så på skattetrekket mitt og alle andre greier, and it made sense faktisk :aww: Veldig deilig å få igjen nå da, men kanskje litt unødvendig med SÅ mye. Var redd ifjor for å bli skyldig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig! Mer nedbetaling av lån, så ikke noe morsomheter. (Eller vel kanskje! Det spørs på om jeg finner forvert i tide da :lol: )

Ja det er stort sett sånne ting det går til. Men deilig allikevel :ahappy: Man føler seg styrtrik i et lite øyeblikk :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wohooo!!! Jeg reiser snart til Jamaica! :hyper: Noen gode tips?

Spis Jerk Chicken.

Og bad masse.

Mye fin regnskog med naturlige "vannsklier" som er gøyale å leke i.

Og ikke reis inn i Trench Town i Kingston. Det kan være litt skummelt.

Og ikke kjør en leiebil som ikke er registrert på deg og bli stoppet av politiet. Det er også skummelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke om jeg får igjen eller blir skyldig.... Hadde vært gøy å sett, men har ikke MinId så da kommer jeg vel ikke inn og får sett.

Fikk igjen i fjor, men mener å huske skatten ble senket, så da spørs det da.. Ikke fikk jeg vite hva jeg fikk igjen før laaaang utpå året pga ett eller annet med samboers ligning (han er selvstendig) så da er det vel slik i år også. jaja den tid den sorg (eller gleder) :lol:

Men forresten- noen som har greie på frikort og hva som skjer og bør gjøres i forbindelse med det?

Sønnen jobber på bensinstasjon, har frikort, men tror kanskje han kommer til å overskride grensen før han begynner på skolen til høsten.

Hvis han kommer over grensen hva vil skje- må han skatte av hele beløpet han har tjent eller kun for det som er over grensen? Bør han begynne å skatte NÅ, eller vente til han evnt ser han overskrider grensen?

Noen som har kontroll på slike ting?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å komme :D

Godt å vite! Enn så lenge har jeg komfyr nå da. Takket være en hårføner.

Men nå er det tur til vetten og vaksinedag for Noomi. Spennende.... Ikke minst at JEG må stikke prinsessa mi. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke om jeg får igjen eller blir skyldig.... Hadde vært gøy å sett, men har ikke MinId så da kommer jeg vel ikke inn og får sett.

Du kan logge inn med BankID også, da. Kjekt for sånne som meg som aldri klarer å huske MinID-passordet mitt. :P

Men forresten- noen som har greie på frikort og hva som skjer og bør gjøres i forbindelse med det?

Sønnen jobber på bensinstasjon, har frikort, men tror kanskje han kommer til å overskride grensen før han begynner på skolen til høsten.

Hvis han kommer over grensen hva vil skje- må han skatte av hele beløpet han har tjent eller kun for det som er over grensen? Bør han begynne å skatte NÅ, eller vente til han evnt ser han overskrider grensen?

Noen som har kontroll på slike ting?

Det går an å vente med å skatte til han ser om han havner over eller ikke, men da bør han jo følge godt med etterhvert som han får utbetalt lønna (evt skatte ekstra om han oppdager at han har gått over). Jeg har hatt flere år hvor jeg ikke vet om jeg havner akkurat over eller under, og da har jeg like så godt skattet litt av alt jeg har tjent. Jeg syns det er greiere å få f.eks. 10 prosent mindre på hver lønnsutbetaling og få tilbake alt dette sommeren etterpå, enn å måtte skatte i etterskudd på alt jeg har tjent året før (det er særlig greit for meg som er student og ikke får studielån i juni og juli, og derfor trenger alle de kronene jeg har disse månedene). Om han sparer i BSU kan han få opptil 4000 i skattelette, det kan komme godt med om han kommer over frikortgrensa. ;)

Nå har jeg endelig fått surret meg rundt til å være klar for å dra på skolen. Og da dukker selvfølgelig sola fram! Jaja. Det får vel være. Jeg må være litt fornuftig og skrive oppgave i dag...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønte jeg plutselig hvorfor jeg synes den brusen jeg kjøpte i Sverige ikke smakte noe godt... Jeg trodde jeg kjøpte sånn Fanta Exotic eller hva den heter, men den smakte jo så rart? Først nå ser jeg at jeg har kjøpt en eller annen special edition med bringebær og kiwismak... Ikke rart det smakte helt feil.. Men da den blunderen ble oppdaget fant jeg jo ut at brusen smakte ok likevel *ler*.

Interessant hvordan smaken kan "endre" seg ut fra forventning liksom :).

  • Like 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, når jeg bare har 10 km å kjøre t/r så ble den gjort om til 0,- på min selvangivelse. Så jeg antar at den da er borte ettersom den er endret fra 80 km. Ergo jeg har ingen egenandel som skal trekkes.
joda, men som jeg skrev; det er bare et fast tall som står der :) har ingen relevans om du ikke fyller ut den delen som omhandler pendling. Menmen, jeg ser at andre har gjentatt det samme jeg skrev og har fått "ok" så da får man bare anta det var vanskelig å forstå den ene setninga jeg skrev..... :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg SÅ skuffet... Bir/bim vinnere fra spesialen i høst ble presentert på rasebladets forside, med navn og greier... Alle utenom min valp. Kjenner det går faktisk inn på meg, når de andre valpene blir presentert der med navn og bildet, men min blir ikke til tross for at hun vant.

Æsj, er litt toppen av kransekaken egentlig. Skuffendes. Gå meg en tur og gå det av meg før jeg sender en mail jeg blir å angre på :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt

Nå er i gla'sjokk. Sorry for alle de som ikke fikk det skatteoppgjøret de ønsket seg, men jeg var rimelig spent på mitt. Med kjøp og salg av eiendom i øst og vest i fjor, trodde jeg at jeg kom til å få tidenes ekleste oppgjør før jeg fikk korrigert for de avsindige utgiftene jeg også hadde. Og så smeller vel skatte-artigperene til med skikkelige gladnyheter før jeg har endret en dritt. Nå skal jeg løpe ut og kjøpe ring og gifte meg med meg selv. Før noen andre gjør det. Evt. før jeg finner feilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan logge inn med BankID også, da. Kjekt for sånne som meg som aldri klarer å huske MinID-passordet mitt. :P

Det går an å vente med å skatte til han ser om han havner over eller ikke, men da bør han jo følge godt med etterhvert som han får utbetalt lønna (evt skatte ekstra om han oppdager at han har gått over). Jeg har hatt flere år hvor jeg ikke vet om jeg havner akkurat over eller under, og da har jeg like så godt skattet litt av alt jeg har tjent. Jeg syns det er greiere å få f.eks. 10 prosent mindre på hver lønnsutbetaling og få tilbake alt dette sommeren etterpå, enn å måtte skatte i etterskudd på alt jeg har tjent året før (det er særlig greit for meg som er student og ikke får studielån i juni og juli, og derfor trenger alle de kronene jeg har disse månedene). Om han sparer i BSU kan han få opptil 4000 i skattelette, det kan komme godt med om han kommer over frikortgrensa. ;)

Haha det visste jeg ikke :whistle: Men da har jeg vært inne sett, og som jeg tippet kunne jeg spart meg bryet. Får ikke vite noe før aug/sept/okt..... :(

Takk for svar ang frikort. Kanskje høre om han ikke burde betale bittelitt. Slik i tilfelle rottefelle :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Ulla-Britt
Nå er i gla'sjokk. Sorry for alle de som ikke fikk det skatteoppgjøret de ønsket seg, men jeg var rimelig spent på mitt. Med kjøp og salg av eiendom i øst og vest i fjor, trodde jeg at jeg kom til å få tidenes ekleste oppgjør før jeg fikk korrigert for de avsindige utgiftene jeg også hadde. Og så smeller vel skatte-artigperene til med skikkelige gladnyheter før jeg har endret en dritt. Nå skal jeg løpe ut og kjøpe ring og gifte meg med meg selv. Før noen andre gjør det. Evt. før jeg finner feilen.

Crap. Fant feilen. Bryllup avlyst. :getlost:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

526816_486941701360985_1139825068_n.jpg

Jeg tror jaggu de er slitne enda etter påskens strabaser. De leker solur og rører kun på seg når de flytter seg etter sola :lol:

Fikk fin bursdagsgave fra skatteetaten :D Og ellers er det en strålende dag, sola skinner og jeg har lagd gomme og baker marsipankake :ahappy: Nå skal vi sløve enda litt til før jeg vekker hundene og spør om de vil på tur. Spørs om de orker :lol:

  • Like 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått meg gopro, så Nevø og jeg har testet det på skitur. Skal mekke sammen en skikkelig video etter hvert, men her er en smakebit. :aww:

Så nydelig natur og så gøy det ser ut! Neste år er det min tur igjen, men takk for at jeg fikk være med på turen deres så lenge. :ahappy:

Men det er jo ikke det. Dany og jeg har hørt på radioen ute på verandaen (nå har vi lært forskjellen på altan, balkong, veranda og terrasse nemlig)

Hva er det vi har da? Det heter jo terrasseleilighet så jeg satset på at det var riktig. :P

Klipp strimler av en plastikkpose. :) Jeg har klipt en billig refleksvest i små firkanter og festet dem på klesklyper, det er en rimelig variant av de spormarkørene du får kjøpt på f.eks. Canis.

Det var smart! Da kan den refleksvesten jeg kjøpte på clas som røyk etter en dags bruk komme til nytte igjen. :P

(Kan noen smelte snøen her også pliis.)

Silly walks - utstillingstrening :P

Danmark-paske-strand-2013-2013-03-26-035

Casper! :lol::wub:

Da har jeg hatt en lengre samtale med veterinæren og mamman min. Det er bestemt at Pyh reiser fra oss i morgen kveld. Jeg har det alt annet enn bra nå..

Føler så veldig med deg. :(:console:

Nå er jeg SÅ skuffet... Bir/bim vinnere fra spesialen i høst ble presentert på rasebladets forside, med navn og greier... Alle utenom min valp. Kjenner det går faktisk inn på meg, når de andre valpene blir presentert der med navn og bildet, men min blir ikke til tross for at hun vant.

Æsj, er litt toppen av kransekaken egentlig. Skuffendes. Gå meg en tur og gå det av meg før jeg sender en mail jeg blir å angre på :aww:

Det var jo veldig dårlig om det ikke er en feil. :huh:

Bebiss sover og vi har stearinlys, te, og fyr på peisen. :heart:Det hjelper på etter en slitsom natt. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spis Jerk Chicken.

Og bad masse.

Mye fin regnskog med naturlige "vannsklier" som er gøyale å leke i.

Og ikke reis inn i Trench Town i Kingston. Det kan være litt skummelt.

Og ikke kjør en leiebil som ikke er registrert på deg og bli stoppet av politiet. Det er også skummelt.

Gøy! Hmm. Da må jeg finne ut hvor trench town ligger, vi skal nemlig bo i Kingston to netter før vi reiser til Negril.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...