Jump to content
Hundesonen.no
Sign in to follow this  

Ønsker å kjøpe et stålbur

Recommended Posts

Ei vennine av meg ønsker å kjøpe seg et stort stålbur til hunden sin. Tidligere het det i alle fall str 5, men kan hende de har endret navnet på størrelsene..

Jeg tipper målene på buret er ca 110-120 cm langt..

Europris sine er for små.

Hvor i landet? Hundefôrspesialisten har de billigste burene jeg har funnet i Oslo-omr., vi kjøpte nr. 5 der til Kovu. De har nr. 6 også.

Hvor i landet? Hundefôrspesialisten har de billigste burene jeg har funnet i Oslo-omr., vi kjøpte nr. 5 der til Kovu. De har nr. 6 også.

Her oppe har de store bur iallefall. Eller hadde iallefall, det er lenge siden jeg kjøpte til Kodak. Men det er stort nok til voksenutgaven av han iallefall.

Her oppe har de store bur iallefall.

Njah, det kommer an på hva du mener med stort... Det er ingen med bredde/høyde over 65/70 cm, makslengden er vel 98 cm.

Forumet fortsetter under annonsen

Det er i trøndelagsområdet.. Kan sjekke et par butikker her også, men som regel er de kjempe dyre oppi her..

Njah, det kommer an på hva du mener med stort... Det er ingen med bredde/høyde over 65/70 cm, makslengden er vel 98 cm.

Det blir for lite ja.. "vi" vil ha så stort bur som mulig.. Slik som jeg kjøpte av deg en gang for lenge siden ;)

Du har ikke fler forresten? :lol:

Jeg vet ikke mål, men kodak kan iallefall stå oppreist og ligge utstrakt på siden i sitt bur. Husker ikke om det ble kjøpt på europris eller plantasjen.. Men selvfølgelig er det jo relativt, det hadde jo sikkert vært for lite til dine ;)

Synd det er langt unna, for jeg har et stålbur av typen stort(!) som jeg skulle ha solgt.

Skal du til NKK hamar eller noe da?

Her er en quote fra et annet forum, postet i år.

Her på europris har de ekstremt store bur. Mener det lengste var 120cm i lengden. Kjøpte selv et til 107 cm (tror jeg) i lengda, tror det kostet 499,-.

120 cm begynner vel og bli passe stort?

Her er en quote fra et annet forum, postet i år.

120 cm begynner vel og bli passe stort?

Men de har ikke den str her i byen, tro meg, folk har sjekket.

Jeg har et bur jeg skal selge.

Det er 125 x 72 x 81cm (lxbxh) Det er nr. 6 tror jeg...

Sammenlegbart. 1 dør på den ene kortsiden.

post-11240-0-05184100-1349171921_thumb.j

Min erfaring er at billig stålburene, fra feks biltema, europris osv., er faktisk dårligere kvalitet.. ikke like god låsemekanisme osv..

Jeg har et bur jeg skal selge.

Det er 125 x 72 x 81cm (lxhxb) Det er nr. 6 tror jeg...

Sammenlegbart. 1 dør på den ene kortsiden.

post-11240-0-05184100-1349171921_thumb.j

det så veldig mye mindre ut enn målene dine, men :lol:

Hvor bor du?

Skal du til NKK hamar eller noe da?

Skal desverre ikke det da jeg er bortreist. Men vil ikke si noe sikkert med målene heller, men skal få målt det og evt legge ut under til salgs her inne.

• Like 1

det så veldig mye mindre ut enn målene dine, men :lol:

Hvor bor du?

hehe, ja det gjorde kanskje det på bilde, har et dårlig bilde med bikkja i kanskje det hjelper :D

Jeg bor i Vestby...

post-11240-0-04319500-1349179116_thumb.j

hehe, ja det gjorde kanskje det på bilde, har et dårlig bilde med bikkja i kanskje det hjelper :D

Jeg bor i Vestby...

post-11240-0-04319500-1349179116_thumb.j

ahh.. det er vel muligens litt langt unna...

Jeg har dogman sitt nr 6. Husker ikke måla på det nå, men er hvertfall over 100 cm langt. Har ikke bestemt meg for om jeg skal selge det enda.

Edit: http://www.hapoo.no/butikk/bur-transport/stalbur

Mål:

124 cm * 76 cm * 80 cm.

Kan nok overtales til å selge det, om det kan plukkes opp på rena eller tolga/tynset/røros etter 20. oktober. Før det så har jeg ikke tilgang til det.

Jeg har dogman sitt nr 6. Husker ikke måla på det nå, men er hvertfall over 100 cm langt. Har ikke bestemt meg for om jeg skal selge det enda.

Edit: http://www.hapoo.no/...ansport/stalbur

Mål:

124 cm * 76 cm * 80 cm.

Kan nok overtales til å selge det, om det kan plukkes opp på rena eller tolga/tynset/røros etter 20. oktober. Før det så har jeg ikke tilgang til det.

Om du har det på Rena, så kan jo jeg ta det med på toget til TRD :)

Om du har det på Rena, så kan jo jeg ta det med på toget til TRD :)

Det står på rena - så det kan du, om du orker. Det er stooooooort og veier et halvt tonn, så da må noen hente deg på stasjonen der oppe så du slipper å slepe på det. Bonden kjører deg til toget på søndagen. :)

Kruts: gi meg et hint om hun vil ha det? Vet ikke helt hva jeg skal ta for det da. 600?

Det står på rena - så det kan du, om du orker. Det er stooooooort og veier et halvt tonn, så da må noen hente deg på stasjonen der oppe så du slipper å slepe på det. Bonden kjører deg til toget på søndagen. :)

Kruts: gi meg et hint om hun vil ha det? Vet ikke helt hva jeg skal ta for det da. 600?

Om krutt vil ha det, kan hun hente det på stasjonen vøtt ;)

• Like 1

Å kanon.. La meg få høre me venninna mi ;-)

I morgen eller noe.. Kom på at det er leggetid nå :P

Sent from my GT-I9100

Forumet fortsetter under annonsen
Guest
This topic is now closed to further replies.
Sign in to follow this  

• Recently Browsing   0 members

No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Har ikke tenkt på det.. men tror ikke jeg hadde tørd😂 Cringer bare av tanken av å sette sprøyte på noen. Håper at dette kan gå seg til igjen. Med kun vår faste veterinær fra nå av. Hun er utrolig flink til å bruke godbiter og mye tid slik at det meste er frivillig fra hundens side. Når vi var på kontroll av ørene i dag måtte vi også til den andre veterinæren pga det var hun vi fikk akuttimen hos sist. Når vi kom inn så logret hun når hun så vår faste veterinær, og knurret når hun andre som vi skulle til kom gående..🤔🙁
    • Ikke mulig at du setter sedasjonssprøyta selv i bilen? Om hun er grei å håndtere utenfor klinikken? Stakkars lille og stakkars dere, det der høres virkelig trasig ut    
    • 14 dager? Rart at det står 3 andre svar rundt om kring da😅 veldig misvisende. jaja det var jo litt dumt egentlig. At jeg må få ny resept på sileo hver gang jeg er der og kaste så mye. innser at det var veldig dumt av meg å hente ut sileo nå i dag, når jeg ikke vet når vi skal tilbake.🤦🏼‍♀️ Leste et sted at holdbarheten er 3 år i uåpnet pakning, vet du om det stemmer da?
    • Jeg stilte samme spørsmål direkte til produsenten for en stund siden, og fikk følgende svar: «Vi fikk godkjenningen på 14 dager etter at brosjyre og pakningsmateriell var gått i trykken. Riktig er altså 14 dager.»
    • Vi skal hente valp om 2 uker, første hund jeg har som voksen.  Jeg har lest litt om klikkertrening, og nå ser jeg filmer på youtube om kontaktlyd. Hvis jeg har forstått det riktig, så skal klikket i klikkertrening (eller "bra"-ord ol) komme så tett på ønsket adferd som mulig, etterfulgt av godbit. I en film jeg så nå om kontaktlyd, blir det vist hvordan kontaktlyden gjerne kan brukes f.eks hvis valpen biter, som en avledning, etterfulgt av godbit. Det ble sagt i filmen at kontaktlyd og godbit optimalt bør gis før den biter, men at det kan også brukes som avledning. Belønner man ikke da den uønskede adferden (i dette tilfellet valpebiting)? Jeg leser i ei bok nå at kontaktlyd er stopplyd. Belønningen kommer jo når uønsket adferd har opphørt, men lyden (som vel også er en forsterker) kommer mens hunden holder på med uønsket adferd. Håper på kyndig hjelp til å forstå forskjellen 😊  
  • Nylig opprettede emner