Gå til innhold
Hundesonen.no

Staffene Aïda & Twiggy


Teserere
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • Svar 591
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Herregud, vi har fått opprykk til elite idag Jeg har ikke landet enda, og det har egentlig ikke helt gått opp for meg enda. Dette er så stort for meg, dette har jeg jobbet mot lenge, og endelig er d

Da får jeg si Velkommen til familien Twiggy! Sent fra min SM-G850F via Tapatalk

Twiggy har blitt junior allerede  Har ikke planlagt utstilling i nærmeste fremtid, men bror og søster debuterte i helgen, og smellvakre broshan klinket til og vant juniorklassen og ble 4. beste hannhu

Posted Images

Kuuuult! Så flinke!

Wow, så flink hun er! :D

Bra jobba! :D

Takk folkens! Er veldig fornøyd, hadde nesten gitt opp avstandskommando :P

Hvordan har du trent inn dette, om det er greit jeg spør? :-)

Selvsagt!

Aïda har alltid foretrukket låste fremben i noen momenter, feks stå-sitt og dekk-sitt. Jeg begynte med små øvelser som stå stille og hente godbit mellom frembena, føre godbiten lenger og lenger under magen så det ser ut som hun bukker. I starten belønnet jeg all forflytning bakover. Har også lagt godbiter oppå frembena som hun bare fikk ta hvis hun ikke rørte labbene (må sitte inntil og være klar til å skjule godbiten!) Så hun skulle bli bevisst på labbene sine. Brukte godbit for å lokke i den retningen jeg ønsker bevegelse. Det vanskeligste for oss å lære inn var sitt-dekk og stå-dekk, der foretrakk hun låste bakben. Kan ha noe med hennes kompakte bygning å gjøre også, det var vanskelig å bevege kroppen på denne måten. I starten hjalp jeg til med en hånd under magen som jeg brukte til å legge lett press på bakbena. Brukte også hele meg og gikk mot henne. Når hun utførte bevegelsene korrekt ble det mye repitisjon med meg sittende i front kun for å bygge opp muskulaturen, det krever spesiell muskulatur som kanskje ikke var godt utviklet enda. Deretter la jeg en sammenbrettet campingstol som fysisk sperre så hun ikke kunne flytte seg fremover, og jeg begynte å stå/øke avstanden. Nå er vi endelig der at jeg kan pirke på bena, i starten var det mye bevegelse, men nå begynner de virkelig å bli låste! :D

  • Like 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

På tide med en liten oppdatering. I løpet av høsten vår i London har Aïda mistet mye muskler og gått ned 1 kg. Det er nesten ikke terreng her. Men fikk tatt med WPselen tilbake fra juleferien, så nå er vi i full sving med å trene :D Og fy så gøy det er! Ser så stor fremgang på bare 2 uker.

Jeg har en 4 kgs kjetting, som Aïda trakk lett før. Første dagen klarte hun såvidt 100 meter, mye hopp i selen og gallopp. På knappe 2 uker har det blitt til idag 700 meter jevnt trekk i trav :punk: I løpet av de neste 2 ukene håper jeg hun er såppas at vi kan skritte kortere avstander. Og det er så moro, for hun blir såå stolt og spinnvill når hun er ferdig :wub: Åh lårmuskler - her kommer vi!

Og så er det superdigg å jobbe på vet.klinikk, 2 stk lepto.vaksine = 100 kr :lol:

  • Like 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aïda er mye bedre alt :D Vetten sier hun kommer seg fort! Væskebehandling er avsluttet, og jeg gir siste injeksjon med smertestillende i natt, fra imorgen blir det tabletter. Hun får små og ofte måltider, har ikke kastet opp siden operasjonen :) Hun har klaget litt på klinikken idag, men om det er fordi hun kjedet seg eller var sulten er vanskelig å si. En ting er sikkert, hun har snakket mer staffisk på 2 dager enn hele sitt liv :lol: Hun ville gjerne hoppe inn i bilen når vi skulle hjem, men det får hun ikke lov til enda :lol: kan se for meg at det blir utfordrende å holde henne rolig i 7-10 dager!

  • Like 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...