Gå til innhold
Hundesonen.no

iPhone eller Android


MonicaT

iPhone eller Android  

29 stemmer

  1. 1. Hvem liker du best ?

    • iPhone
      13
    • Android
      16


Recommended Posts

Android helt klart

  • Det er open source
  • gratis apps
  • følger med masse snacksy google apps
  • total sync mot google
  • lettere grensesnitt
  • mer oppdateringer
  • er gratis
  • brukervennlig
  • its ANDROID :ahappy:
  • gratis gps, gratis track av spor via google apps

Nevnte jeg at jeg er tilhenger av open source? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tråd, jeg lurer nemlig på hva som er best, ser ut til at andoid leder. Har ikke erfaring med apple eller iphone, men jeg må si sistenevnte kanskje virker litt hypet...

Tror nok uansett jeg vil gå for android, er litt imot alt det dillet iphone virker å føre med seg, virker mer tungvindt og dyrt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bra tråd, jeg lurer nemlig på hva som er best, ser ut til at andoid leder. Har ikke erfaring med apple eller iphone, men jeg må si sistenevnte kanskje virker litt hypet...

Tror nok uansett jeg vil gå for android, er litt imot alt det dillet iphone virker å føre med seg, virker mer tungvindt og dyrt.

Anbefaler deg å se på htc desire. Ser også det er kommet en htc desire HD, tipper den er enda bedre :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Android = DIN telefon

iPhone = Apples telefon

Det er grunn nok for meg...

iPhone kan brenne (har hatt 3G i 1år)

Skriver under på den her. Har ikke hatt iPhone selv, men ble helt frelst av Android etter jeg kjøpte HTC Tattoo i vinter. Ser meg rundt etter HTC Desire nå, da Tattooen har sine begrensninger i forhold til de nyere modellene. Som litt liten skjerm (lav oppløsning), tregere prosessor og en annen skjermtype. Android var overraskende lett å bli kjent med og tilpasse etter eget behov, veldig oversiktlig og kjekt, og ikke minst pent designet. Android Market har et utall apps tilpasset alle og enhver, og det aller meste er gratis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skriver under på den her. Har ikke hatt iPhone selv, men ble helt frelst av Android etter jeg kjøpte HTC Tattoo i vinter. Ser meg rundt etter HTC Desire nå, da Tattooen har sine begrensninger i forhold til de nyere modellene. Som litt liten skjerm (lav oppløsning), tregere prosessor og en annen skjermtype. Android var overraskende lett å bli kjent med og tilpasse etter eget behov, veldig oversiktlig og kjekt, og ikke minst pent designet. Android Market har et utall apps tilpasset alle og enhver, og det aller meste er gratis.

man finner alltid en gratisversjon på androidmarket, om man ikke alltid må ha orginalprogrammet :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har iPod touch og synes den har noen svakheter ( blir jo nesten det samme som iPhone ). Broren min har HTC og er super fornøyd. En ting jeg lurer på, broren min har HTC Windows - hvordan er Android telefonene fra HTC ? På den som broren min har så kan man velge mellom 3 tastatur muligheter ( telefon, kompakt qwerty og fult qwerty ). Har Desiree dette ? Det synes jeg virker mye bedre enn på Iphone.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å se på htc desire. Ser også det er kommet en htc desire HD, tipper den er enda bedre :ahappy:

Will do :D Uff nei, jeg har jo avtalt med meg selv at jeg IKKE trenger slike dyre telefoner... :lol:

Android = DIN telefoniPhone = Apples telefonDet er grunn nok for meg...iPhone kan brenne (har hatt 3G i 1år)

Bra poeng, grunn nok for meg og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På den som broren min har så kan man velge mellom 3 tastatur muligheter ( telefon, kompakt qwerty og fult qwerty ). Har Desiree dette ? Det synes jeg virker mye bedre enn på Iphone.

Desire (og alle android telefoner) har uendelig med muligheter for tastatur.! (samme med windows mobile og ipowne)

Jeg bruker slideIT, en morsom måte å skrive på, fungerer topp på bokmål.

Han i videoen skriver saaakte.. :ahappy:

YouTube sucks nå for tiden, streamer ikke videoer skikkelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ot. men da er det ikke bare hos meg at youtube er treigt da? Nettet er greit ellers, nrk nett-tv osv funker fett...

Jeg har aldri prøvd å skrive på en touch-telefon, men har innbilt meg at det er innmari knotete, og at det ikke går like fort som på vanlig mobil. Men er vel en vanesak. Det jeg må tenke litt på er om jeg vil bruke så mye penger på en liten dings som lett kan bli ødelagt, falle i bakken osv...:ahappy: Jeg klarer bare å ha telefonene mine i litt over ett år eller noe, og når man legger flere tusen kr. i en skal den jo gjerne vare minst to år synes jeg. Men... man får passe på tingene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ot. men da er det ikke bare hos meg at youtube er treigt da? Nettet er greit ellers, nrk nett-tv osv funker fett...

Jeg har aldri prøvd å skrive på en touch-telefon, men har innbilt meg at det er innmari knotete, og at det ikke går like fort som på vanlig mobil. Men er vel en vanesak. Det jeg må tenke litt på er om jeg vil bruke så mye penger på en liten dings som lett kan bli ødelagt, falle i bakken osv...:ahappy: Jeg klarer bare å ha telefonene mine i litt over ett år eller noe, og når man legger flere tusen kr. i en skal den jo gjerne vare minst to år synes jeg. Men... man får passe på tingene sine.

jeg har selv en sony ericsson x10mini og dne har gått i bakken så mange ganger at det er helt utrolig. den funker like fint enda. Men en htc er større og tyngre så tør ikke si hva den vil overleve.

Første gang jeg skrev på touch telefon gikk det tregt, men nå går det fortere enn en vanlig telefon. Er kun en vanesak :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg er nok ikke helt inne i hva som er hva, men jeg skal da ha en android telefon.. En sånn X10 mini pro. Men hos meg funker ikke markedet.. Så jeg får ikke lastet ned noe. Og så står det at gps er gratis. Men man må være tilknyttet internett for å bruke gps og tracks, så da koster det vel penger?? *klø seg i hodet* Ikke skjønner jeg hva disse apps'ene er for noe heller *flau-flauere-flauest*

Så min telefon er akkurat det - en telefon. Jeg ringer og sender meldinger med den... Men jeg skjønner jo at jeg har et lite hav av muligheter foran meg om jeg bare hadde skjønt hvordan man fisker i havet?!?!

Er det sånn at man egentlig burde hatt fri internett tilgang for å nytte glede av telefonen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg er nok ikke helt inne i hva som er hva, men jeg skal da ha en android telefon.. En sånn X10 mini pro. Men hos meg funker ikke markedet.. Så jeg får ikke lastet ned noe. Og så står det at gps er gratis. Men man må være tilknyttet internett for å bruke gps og tracks, så da koster det vel penger?? *klø seg i hodet* Ikke skjønner jeg hva disse apps'ene er for noe heller *flau-flauere-flauest*

Så min telefon er akkurat det - en telefon. Jeg ringer og sender meldinger med den... Men jeg skjønner jo at jeg har et lite hav av muligheter foran meg om jeg bare hadde skjønt hvordan man fisker i havet?!?!

Er det sånn at man egentlig burde hatt fri internett tilgang for å nytte glede av telefonen?

ja, såkalt mobilsurf hos telenor hvertfall. fri tilgang til nett. har du ikke det koster det i dyre dommer å bruke den.

Ikke tilgang til markedet, da er du nok ikke koblet til via en google konto/gmail konto.

gps er gratis å få på telefonen ja, selve programmet. men datatrafikken koster penger, derfor fint med mobilsurf :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for oppklaring :lol:

Jeg mistenkte at det var noe med internettilgangen ja... Kjedelig da :ahappy: Må sjekke ut hvor mye det koster i mnd, men egentlig så har jeg jo ikke bruk for internett på den... Den funker jo fint og snakke i :D

Jeg bruker bare WIFI som regel på min,du har jo tilgang til alt da. fordi det er wifi hjemme,wifi på jobb etc. mobilsbredbånd abbonement ga jeg opp fordi jeg brukte det så lite

så behold mitt billige mobilabonnement og betaler de 5 kronene i ny og ne om jeg trenger mobilt bredbånd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for oppklaring :lol:

Jeg mistenkte at det var noe med internettilgangen ja... Kjedelig da :D Må sjekke ut hvor mye det koster i mnd, men egentlig så har jeg jo ikke bruk for internett på den... Den funker jo fint og snakke i :D

telenor sin koster vel 99kr mnd.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bare WIFI som regel på min,du har jo tilgang til alt da. fordi det er wifi hjemme,wifi på jobb etc. mobilsbredbånd abbonement ga jeg opp fordi jeg brukte det så lite

så behold mitt billige mobilabonnement og betaler de 5 kronene i ny og ne om jeg trenger mobilt bredbånd

Ja, men hjemme har jeg pc, mener dere at dere heller bruker telefonen? Det jeg er mest intressert i er gps-delen med trackingen, men da er jo ikke hjemme :lol:

telenor sin koster vel 99kr mnd.. :ahappy:

Hmm, jeg betaler vel bare 49,- i mnd i abb på telefonen, så da blir det en del ekstra om jeg må betale dobbelt så mye i tillegg for internett..

Men det hadde vært kult da :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker Android best. Har hatt htc Desire en stund nå og er stor fornøyd. Kommer nok ikke til å bytte vekk fra Android noen gang.

Hmmm, jeg er nok ikke helt inne i hva som er hva, men jeg skal da ha en android telefon.. En sånn X10 mini pro. Men hos meg funker ikke markedet.. Så jeg får ikke lastet ned noe. Og så står det at gps er gratis. Men man må være tilknyttet internett for å bruke gps og tracks, så da koster det vel penger?? *klø seg i hodet* Ikke skjønner jeg hva disse apps'ene er for noe heller *flau-flauere-flauest*

Så min telefon er akkurat det - en telefon. Jeg ringer og sender meldinger med den... Men jeg skjønner jo at jeg har et lite hav av muligheter foran meg om jeg bare hadde skjønt hvordan man fisker i havet?!?!

Er det sånn at man egentlig burde hatt fri internett tilgang for å nytte glede av telefonen?

Har du lagt inn WAP innstillingene på mobilen? Du må gjøre dette først for at markedet skal fungere :aww:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hjemme har jeg pc, mener dere at dere heller bruker telefonen? Det jeg er mest intressert i er gps-delen med trackingen, men da er jo ikke hjemme :aww:

Hmm, jeg betaler vel bare 49,- i mnd i abb på telefonen, så da blir det en del ekstra om jeg må betale dobbelt så mye i tillegg for internett..

Men det hadde vært kult da :aww:

Hjemme bruker jeg pcen, men jeg har nett på telefonen om jeg skal laste ned apps/sitte og dille med den

Angående pris har netcom et litt bruk tillegsaboonement på 49kr. 100mbit i måneden. Jeg som aldri bruker mobil data droppet å ha det :D de tjente for mye på meg på dte :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men hjemme har jeg pc, mener dere at dere heller bruker telefonen? Det jeg er mest intressert i er gps-delen med trackingen, men da er jo ikke hjemme :aww:

Hmm, jeg betaler vel bare 49,- i mnd i abb på telefonen, så da blir det en del ekstra om jeg må betale dobbelt så mye i tillegg for internett..

Men det hadde vært kult da :aww:

er unødvendig å bestille noe slikt bare for å ha gps i ny og ne liksom.. tenker jeg da :D jeg bruker telefonen når jeg er ute å farter og slikt.

du kan jo sjekke hvor mye det koster deg i tracing. forresten, de fleste leverandører har en makspris på 10kr dagen for nettbruk. så om du en sjelden gang bruker det er det billigere enn mndabonnement på det liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt android frelst, av samme grunn som mange skriver her open-source og free apps og sånn. Dessuten liker jeg ikke mote-stempelet til iPhone :aww:

I november/desember får jeg min nye skjønnhet. HTC sin første fulltastatur telefon med Android 2.2

HTC DesireZ

htc_desirez_sm.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Iphone, og kommer ikke til å kjøpe noe av det annet med det første :aww: Har hatt Iphone 3G og for øyeblikket Iphone 4. Eneste negative er at nærhetssensoren ikke funker, men det kommer det enn oppdatering på, kjipt men pytt pytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...