Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan lage banner (Photoshop CS3)


HildeM

Recommended Posts

Slik lager du et banner i photoshop:

Først lager du et nytt "ark" (file - new) og så setter du width: 300 og height: 60.

Da vil det se slik ut:

sak1-2.jpg

Så finner du en fin bakgrunn. Du kan f.eks. bruke en del av et annet bilde. Da åpner du bildet (edit - open) og kopierer den delen av bildet du vil bruke, og trykker på (edit - copy):

sak2.jpg

Så limer du den inn på banneret. (lime inn: edit - paste). Da skal det se slik ut:

sak3.jpg

Så finner du bildet du vil bruke, og gjør dette:

Klippe ut bilde og få fine kanter:

Dette er min metode. Om du vil viske ut alt utenom det du har markert, høyreklikker du på det du har markert og velger "select inverse", for så å viske.

1.

1.jpg

2.

2-1.jpg

3.

3.jpg

I stedet for en grønn flekk bruker du naturligvis et bilde av hunden ;)

Så kopierer du alt slik jeg viste da du skulle lage bakgrunnen, og limer det inn på banneret på samme måte som med bakgrunnen. Nå skal det se slik ut:

sak5-1.jpg

Pass på at bildet av hunden ligger over bakgrunnen. Du kan flytte opp og ned på de forskjellige "layerne" her:

sak4.jpg

Så skal du legge til tekst:

sak6.jpg

Og der har du banneret:

sak7.jpg

Håper du i alle fall ble litt klokere nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...
Ja jeg brukte den tryllestav tingen, men den tar liksom andre ting i samme slengen, og hvis jeg farger det hvitt blir det bare kjempestygt når jeg limer det inn.. :)

GRATULERER med nytt nick! :yes:

Hehe, takk. ;)

Da kan du trykke på den med minuset (har vist hvordan lengre oppe), og ha bort det du ikke vil markere. Dersom du gjør "kosten" mindre er det lettere å kun markere detaljer. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å forminske det du limte inn så tar du bare tak i en av de små firkantene i hjørnet på det du limte inn å drar bildet sammen så det blir mindre...

Ja, Alle versjoner av Photoshop ser ut og oppfører seg likt på slike oppgaver, CS, CS2, CS3, CS4, Elements, og andre programmer som Paint.NET, Photofiltre osv. er ca like...

Jeg laget en video-beskrivelse på å klippe ut, men det gikk i vasken da jeg skulle laste opp 1,3Gb til youtube... :yes:

Skal prøve igjen...

Ellers så gjelder det som står i dette innlegget også Photoshop

http://doggis.no/forum/index.php?s=&sh...st&p=679286

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei.. Jeg brukte det verktøyet du sa, men nå får jeg ikke limt det inn.. <_<

Sånn gjorde jeg:

jahit.jpg

Og jeg brukte det verktøyet med ring rundt.

Hvorfor får jeg ikke limt det inn? Jeg trykker på "Edit" og "Copy", men når jeg går til det hvite arket, og trykker "Paste" så kommer det ingenting?.. :)

Blir glad for kjapt svar! :happy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å dra det markerte området over på den hvite bakgrunnen med Move tool (det øverste symbolet/verktøyet). Fungerer det?

De er i to forskjellige vinduer, men jeg tror kanskje det kunne gått.. Men når er det jo kryssa ut her da :) Skal prøve etter jeg har gjort litt lekser :) Men når jeg kopierer og limer inn første gangen, så går det veldig bra, men hvis jeg skal gjøre det en gang til så går det ikke.. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...