Gå til innhold
Hundesonen.no

Har du oppdatert bloggen m/film fra treningen?


Marthe

Recommended Posts

Alltid like kjekt å finne ut hvordan man skal løse store og små problemer i treningen. Jeg satt og krysset fingrene for at halsingen ville gå bedre når han hadde båndet på - og YES! det gjorde det :cry:

Japp, måtte jo finne på noe når jeg så at det var et mønster, og det fungerte veldig bra med båndet på, så da er det bare å hjernevaske ham videre fremover. :whistle:

Jeg glemte å filme fra treningen i går også. I dag skal jeg trene alene, så det blir ikke mye filming da. Kan alltids sette fra meg kamera og filme meg selv, men...

Verdt et forsøk. :rolleyes2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 157
  • Created
  • Siste svar
Dæven :rolleyes2: Jeg er skikkelig imponert *bøyer seg i støvet*

Tusen takk! :lol: Det er veldig kjekt med sånne tilbakemeldinger :D

Jeg må si den helt om feil vei så skikkelig kul ut, Marthe!

Ja, jeg synes også det er kult :whistle:

Dere er bare kjempedyktige! :cry:

Tusen takk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt SÅÅÅ mye med avstandskommanderingen med Cita. Hun har hatt fryktelig mye framdrift. Marthe kom med gode tips, og nå ser det mye bedre ut! Litt bakdrift på filmen, men det er laminat-gulv (skrives det slik??) så hun sklir litt. Trente avstand på treningen i dag også og det så utrolig bra ut!

http://www.vimeo.com/2997294

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt SÅÅÅ mye med avstandskommanderingen med Cita. Hun har hatt fryktelig mye framdrift. Marthe kom med gode tips, og nå ser det mye bedre ut! Litt bakdrift på filmen, men det er laminat-gulv (skrives det slik??) så hun sklir litt. Trente avstand på treningen i dag også og det så utrolig bra ut!

http://www.vimeo.com/2997294

Sånn en flink labbe! Har kun et eneste tips til deg; Slå av tv'en neste gang! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn en flink labbe! Har kun et eneste tips til deg; Slå av tv'en neste gang! :)

:) Vil dere ikke se reklame for "Hjelp, jeg er med i et japansk gameshow"?? Makan! :P

Jeg vurderte å ta den av, men da ville jeg glemme å slå den på igjen og dermed glemme det spennende programmet som gikk, så jeg slo bare av lyden :P

Julie: Marthe tipset om å overdrive bakdriften, og siden Cita hadde framdrift på neddekk og sitt fra stå, gjorde jeg det på disse. Jeg lærte henne "bak" (rygging) og hjernevasket henne på "bakdekk" og "baksitt". Dermed fikk hun bakdrift på sitt og dekk fra stå i stedet for framdrift. Etterhvert fjernet jeg "bak" kommandoen og nå har hun ikke framdrift lenger. Hender hun har litt bakdrift enda, men det er bare noen dager siden hun lærte dette så jeg skal ikke klage! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo veldig bra ut med avstanden til Cita! Skal forsøke bakover-hjernevask på Spike her og. Av en eller merkelig grunn så er ligg-stå uproblematisk, mens ligg-sitt må man gå fremover på... Og filmen av Extra var jo også helt knall. Liker godt intensiteten hennes :P Vet ikke hvor spennende dette er, men her er en liten filmsnutt av totalt unyttige triks :) Vi jobber også med noe nyttig... Innimellom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo veldig bra ut med avstanden til Cita! Skal forsøke bakover-hjernevask på Spike her og. Av en eller merkelig grunn så er ligg-stå uproblematisk, mens ligg-sitt må man gå fremover på... Og filmen av Extra var jo også helt knall. Liker godt intensiteten hennes :) Vet ikke hvor spennende dette er, men her er en liten filmsnutt av totalt unyttige triks :) Vi jobber også med noe nyttig... Innimellom :P

Har ikke sett på filmen, så bare den var feil vei. Hvis du har windows movie maker så går det faktisk an å rotere filmen i det programmet. :P

Edit: Rettet sms-språk. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har slitt SÅÅÅ mye med avstandskommanderingen med Cita. Hun har hatt fryktelig mye framdrift. Marthe kom med gode tips, og nå ser det mye bedre ut! Litt bakdrift på filmen, men det er laminat-gulv (skrives det slik??) så hun sklir litt. Trente avstand på treningen i dag også og det så utrolig bra ut!

http://www.vimeo.com/2997294

Flink Cita :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, flinkeste jenten min :whistle:

Ny film av Cita sin neseprøve i dag. Har slitt kjempemye med at hun smaker. Hun blir veldig intensiv når hun vet at hun skal få hente eller bære noe, hun er jo labrador liksom, hihi. Tips fra Marthe løste det igjen! Står litt om det i bloggen.

Filmen:

http://www.vimeo.com/3008162

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, flinkeste jenten min :whistle:

Ny film av Cita sin neseprøve i dag. Har slitt kjempemye med at hun smaker. Hun veldig intensiv når hun vet at hun skal få hente eller bære noe, hun er jo labrador liksom, hihi. Tips fra Marthe løste det igjen! Står litt om det i bloggen.

Filmen:

http://www.vimeo.com/3008162

Du har en stykk kul og veldig flink retriever. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt at det er flere som syns det! :whistle: I mine øyne er hun selvfølgelig verdens beste retriever - og hun elsker trening og halen går som en propell hele tiden. ;)

Ja, det er godt å se retrievere som henne, vi møter altfor mange bælfeite sånne langs gaten som ikke ser ut som de får mer enn 10 minutter tur om dagen liksom. ;)

Neseprøve så forresten ut som en morsom øvelse, vi liker sånne ting vi kan trene inne på også, selv om vi ikke har noen store planer om å gjøre noen karriere i lydighet. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er godt å se retrievere som henne, vi møter altfor mange bælfeite sånne langs gaten som ikke ser ut som de får mer enn 10 minutter tur om dagen liksom. ;)

Neseprøve så forresten ut som en morsom øvelse, vi liker sånne ting vi kan trene inne på også, selv om vi ikke har noen store planer om å gjøre noen karriere i lydighet. ;)

Ja - jeg håper hun holder seg like glad og aktiv i maange år til :whistle: Folk flest tror hun bare er valpen enda.

Det er en veldig morsom øvelse, ja - både for hund og fører. Jeg husker når jeg så neseprøve for første gang, jeg var SÅ imponert over at hundene klarte å plukke pinnen som hadde førerens lukt på seg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja - jeg håper hun holder seg like glad og aktiv i maange år til :whistle: Folk flest tror hun bare er valpen enda.

Det er en veldig morsom øvelse, ja - både for hund og fører. Jeg husker når jeg så neseprøve for første gang, jeg var SÅ imponert over at hundene klarte å plukke pinnen som hadde førerens lukt på seg. ;)

Ja, husker også jeg var ganske lett å imponere før jeg begynte å trene hund selv. ;) I hvilken klasse kommer neseprøven? Mener å huske jeg har hørt noe om at i noen klasser er det bare èn pinne som er tatt på, mens senere er det at alle er tatt på, men bare den ene er tatt på av føreren?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så jo veldig bra ut med avstanden til Cita! Skal forsøke bakover-hjernevask på Spike her og. Av en eller merkelig grunn så er ligg-stå uproblematisk, mens ligg-sitt må man gå fremover på... Og filmen av Extra var jo også helt knall. Liker godt intensiteten hennes :whistle: Vet ikke hvor spennende dette er, men er en liten filmsnutt av totalt unyttige triks ;) Vi jobber også med noe nyttig... Innimellom ;)

Det var kjekt å høre ;) Extra gir alt av seg selv hele tiden hun ;)

Takk, flinkeste jenten min ;)

Ny film av Cita sin neseprøve i dag. Har slitt kjempemye med at hun smaker. Hun blir veldig intensiv når hun vet at hun skal få hente eller bære noe, hun er jo labrador liksom, hihi. Tips fra Marthe løste det igjen! Står litt om det i bloggen.

Filmen:

http://www.vimeo.com/3008162

Så bra at det virket!! Hun ser kjempe rolig og fin ut. Farten kommer etterhvert ;)

*Snike seg inn i bloggen for å lese og kommentere der også*

Ja, husker også jeg var ganske lett å imponere før jeg begynte å trene hund selv. :P I hvilken klasse kommer neseprøven? Mener å huske jeg har hørt noe om at i noen klasser er det bare èn pinne som er tatt på, mens senere er det at alle er tatt på, men bare den ene er tatt på av føreren?

Den kommer i klasse III. Da er det ingen fremmedlukt, det kommer i elite :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den kommer i klasse III. Da er det ingen fremmedlukt, det kommer i elite :whistle:

Thanks. ;) Tror den første blir nokså grei å lære ham siden han plukker pinner i spor og henter riktig pinne hvis vi leker... blir kanskje verre når de andre også skal ha lukt. Ikke at jeg tror vi noengang gidder å trene så mye at vi kommer til elite da. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Thanks. ;) Tror den første blir nokså grei å lære ham siden han plukker pinner i spor og henter riktig pinne hvis vi leker... blir kanskje verre når de andre også skal ha lukt. Ikke at jeg tror vi noengang gidder å trene så mye at vi kommer til elite da. :whistle:

Jeg skal gjøre sånn at du også blir bitt av basillen ;)

Han kommer til å klare det fint ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...