Gå til innhold
Hundesonen.no

Kenzo og Kodak


civga
 Share

Recommended Posts

  • Svar 399
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Popular Posts

Fantastiske nyheter! Vidunderet mitt Kodak, har A hofter og A albuer!

Nei, Kodak har ikke blitt pappa, hvordan det? Men han får snart damebesøk av en tispe fra Australia, så det blir spennende og se om det kommer noen mini Kodak'er snart - - - Nå er våren også

Posted Images

Så utrolig nydelig hund, og vanvittig bra bilder!

Syntes nesten alle med Aussie her inne er kjempegode fotografer jeg! Er det tilfeldig eller en sammenheng ? Eller er de bare så utrolig fotogene kanskje :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det 5 dager siden Kenzo ble skadet og måtte sy foten. Det går kjempe bra med Kenzo, såret gror veldig fint. Og han klarer allerede å trå på foten, faktsisk hoppe og sprette med den også som han selfølgelig ikke får lov til. Slikkingen går som så, han prøver å gjøre det ofte. Skjermen han har rundt halsen tror jeg nok er for liten for han, for han klarer å slikke på foten! :) I morgen må vi nok ringe dyrlegen og få en ny skjerm til Kenzo. Nå har det bare vært små lufteturer på Kenzo i bånd også inn igjen. Idag fant jeg fram en sånn hundesokk som var av tykk lag med flis som jeg tok på Kenzo sånn at vi kunne gå en liten tur. Kjenner han er rastløs og vil løpe ute i skogen, enda 9-10 dager i bånd med lite bevegelser. Om sju dager skal stingene til Kenzo tas av, som vi gruer oss litt til.

Vi blir nok ikke å være med på fellestreninger disse to ukene, det er veldig kjipt. Men slik må det bare være, heller det at foten blir fort bra og ordetlig enn at den ikke blir bra eller at skadene blir værre! Vi skal likevel småtrene her hjemme med øvelser som ikke skal belaste foten. Kjenner han i dag har vært i veldig sånn treningsmodus. Trente litt på å holde apporten som gikk kjempe bra! Men nå får vi si at det er nok blogging, god natt!

IMG_6273.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har endelig sola kommet tilbake etter en hel uke med masse vind og regn, det var kjempe deilig! Så jeg bestemte meg for å ta med meg Kenzo ut og bare kose oss ute i sola. Stakkars Kenzo trodde helt sikkert at nå kunne han endelig løpe løs og bare bruke all den energien han hadde, slik ble det nok ikke. Men koste oss likevel i 2 timer ute på jordet. Selføligelig fikk han være litt løs, da lekte vi med hans favoritt leke som egentlig bare blir brukt til trening. Da jeg tok fram leken var det nesten som om øynene lyste og han var kjempe glad! Løp rundt i sirkel og ertet meg med leken, håpet på at vi skulle leke sisten, hehe :whistle:

Flere bilder kan ses her.

3592459921_b8aaa55290.jpg

3593237620_70e978f606.jpg

3593247176_fca4e15d99.jpg

3593255404_87743d45d2.jpg

3593258228_fe45213aec.jpg

3593264336_cb4688c6af.jpg

3593266170_0829086273.jpg

3593285192_7aebbc35eb.jpg

3593289044_28c5a87924.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig nydelig! Jeg er blitt helt forelsket i Aussie jeg! Jeg driter i om de er store (jeg liker små hunder) rasen er så med på ønskelisten min!! :lol: Kan ikke Kenzo få valper da? Jeg står allerede på vente liste på en av hans valper :icon_cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig nydelig! Jeg er blitt helt forelsket i Aussie jeg! Jeg driter i om de er store (jeg liker små hunder) rasen er så med på ønskelisten min! :icon_cry: Kan ikke Kenzo få valper da? Jeg står allerede på vente liste på en av hans valper :o

Hehe, ja aussier er noen vakre skapninger de ^^ Hehe, kanskje det blir valper til neste år :lol: Neida.. :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig nydelig hund!

Ser ut som han har det kjempefint hos deg med mye aktivitet - det er nok viktig å tenke på når man skaffer seg den rasen?

De fleste aussier kan bli små monstre hvis de ikke blir aktivisert nok ja. :whistle:

IMG_7078.jpg

ELSKER dette bildet :ahappy: Det er så typisk aussieglis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig nydelig hund!

Ser ut som han har det kjempefint hos deg med mye aktivitet - det er nok viktig å tenke på når man skaffer seg den rasen?

Takk! Ja jeg syns hvertfall at de trenger mye aktivitet, for Kenzo er slik at hvis han ikke får den aktiviteten han behøver begynner han å tøve skikkelig! Kan da også finne på å gnage på ting, men bare hvis han ikke har fått gått en lang tur eller trent noe. Merker det nå som han har vært skadet, og ikke fått løpt så mye. Og nå når jeg har hatt eksamen, da har han bare fått små lufteturer, og kjappe. Til slutt begynner han å mumle og lage rare lyder, søtt er jo det da ^^

Men han er en superfin hund! Kan ikke tenke meg noe annet enn Aussie, neste hund blir nok også aussie :wub:

De fleste aussier kan bli små monstre hvis de ikke blir aktivisert nok ja. :wub:

Hehe, Kenzo blir en skikkelig ramp han hvis han ikke får løpt masse ute på tur! ^^

ELSKER dette bildet :wub: Det er så typisk aussieglis!

Ja, dette er typisk aussie! Slik ser han ut nesten hele tiden :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igår var en super dag! Kenzo tok sitt første CERT! Han ble også BIR og BIG1!! :) Nå er jeg utrolig stolt av go'gutten min! Og så flink som han var :)

20juni1.jpg

20juni2.jpg

Stolt gutt med certet i munnen, ingen skal få ta det fra han ^^

20juni3.jpg

20juni4.jpg

Kenzo var så flink, ingen hopping på oss idag. Som han egentlig gjør når vi trener på økt trav

20juni5.jpg

20juni6.jpg

20juni7.jpg

Stelling pågår rett før vi skal inn i ringen

20juni8.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk med på det ene bildet der :) Kenzo tror jeg er den peneste hunden jeg har sett, han er aldeles nydelig! Håper jeg treffer dere flere ganger :)

Kom du ikke bort til oss da? :) Ville gjerne hilse på deg, og det tror jeg Kenzo også hadde likt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du spurte om spor. Jeg kan nesten ingenting, har bare sett en gang. Husker bare at instruktøren på kurset (klikkerkurs) sa at for å få hundene roligere i sporet burde man fordele belønningen jevnt i sporet, sånn at hunden ikke stresser med å komme til slutten for å få den store belønningen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at du spurte om spor. Jeg kan nesten ingenting, har bare sett en gang. Husker bare at instruktøren på kurset (klikkerkurs) sa at for å få hundene roligere i sporet burde man fordele belønningen jevnt i sporet, sånn at hunden ikke stresser med å komme til slutten for å få den store belønningen :)

Takk for tisp! Men nå har jeg også fått tips hos noen hundefolk som driver med spor, så da er det i boks ^^

Her kommer enda noen bilder som jeg tok senere på kvelden:

3649013818_97071a2cee.jpg

3648210081_f1f26cc1ea.jpg

3649018676_85029d2456.jpg

3648214405_fdfd89316a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...