Gå til innhold
Hundesonen.no

NKK Hamar


SFX

Recommended Posts

Marco fikk 1jk, 2jkk og HP i dag :) Veldig fornøyd, super kritikk og generellt sett mye skryt og laaange blikk fra andre lapphundeiere :D

Søstera hans fikk 1jk, 1jkk, CK og 3BTK i dag. Ikke verste å hevde seg såpass blant en haug av champion tisper.

Utrolig nok fikk hun faktisk certet som jeg knyttet rundt båndet hennes, men så sa plutselig hun med 2btk'en at certet skulle til henne ettersom at hunden hennes ikke var norsk champion allikevel selv om hun akkurat hadde svart ja på spørsmålet.. Så sånn kan man bli misforstått gitt... hehe, men innmari morsomt var det uansett.

Knallbra !! :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 246
  • Created
  • Siste svar
Jeg leter etter LP resultater, ikke bare hvem som har vunnet HP pettersen.. Hvorfor er ikke det like intressant som utstillingsresultater, for det får man jo opp... argh!

Lydigheten pleier jo komme opp med jevne mellomrom, i alle klasser. Ag'en derimot...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagen startet med akita, og dommeren var streng, men dømte godt. 11 deltagende, bare 2 hanne og 2 tisper fikk CK.

Eikou ble beste tispe, BIM og NV-08; N S Uch NV-08 Ak-inu-bas- Im-a-ru Eikou no Hoshi

Shiba var i rute og dommeren var dyktig og effektiv. Jeg måtte handle en ukjent hanne, men han ble 3BHK med resCACIB, så det var vel bra. Han var barnebarn av min tispe, så jeg tar litt av æren ;-)

Min egen unghund, Ak-inu-bas Hayai Sakura-Hime vant unghundklassen og fikk CK, så da var det bra å ha handler i bakhånd i tilfelle begge tispene skulle få CK.

Gamla, Makka, snart 11 år, tok dommeren med storm og vant veteranklassen med CK, og endte som 2BTK. Med litt bedre forbensbevegelser, ville hun nok blitt beste tispe. Hun ble også BIR veteran.

Og det er første gangen jeg har opplevd at dommeren kommer etter bedømmingen og vil ha inn 2BTK i ringen for å ta bilder... Han tok mange bilder av Makka og var full av lovord. Dette var tydeligvis en dommer som var kjent med rasen og opptatt av hvordan de skal være. Martin Croeser fra Sør- Afrika, en veldig behagelig dommer!

Alt i alt en veldig bra dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med gode resultater!

Her har jeg kun børstet en halv hund ennå, men, men.. Har jo ennå ca 17 timer til jeg kjører oppover, da.. Plenty med tid!

Hvordan var hallen, da - trangt, kaldt, varmt?

Noen som oppdaget om de startet med ring 1 nærmest døren - eller innerst i hallen (vi skal i ring 1 i morgen, nemlig) ?

Fortsett å tikke inn med gode resultater da!

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det er første gangen jeg har opplevd at dommeren kommer etter bedømmingen og vil ha inn 2BTK i ringen for å ta bilder... Han tok mange bilder av Makka og var full av lovord. Dette var tydeligvis en dommer som var kjent med rasen og opptatt av hvordan de skal være. Martin Croeser fra Sør- Afrika, en veldig behagelig dommer!

Alt i alt en veldig bra dag!

Gratulerer! Har selv stilltfor denne dommerenn ved nkk i Trondheim for noen år siden. Som du skriver, meget bahagelig dommer, som faktisk setter seg veldig inn i rasene han dømmer (får med seg vesentlige spesielle detaljer som mange andre allrounddommere ikke tar notis av, men som er rasespesifikke). Hans "vesen" i ringen er også utrolig behagelig.

Synd at det ikke ble noen tur til Hamar for oss i år, håper på å komme sterkere tilbake neste år (kanskje)...

Gratulerer til alle som har fått gode resultater, både i lp, agility og "venstre-springerne"... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grattis med gode resultater!

Her har jeg kun børstet en halv hund ennå, men, men.. Har jo ennå ca 17 timer til jeg kjører oppover, da.. Plenty med tid!

Hvordan var hallen, da - trangt, kaldt, varmt?

Noen som oppdaget om de startet med ring 1 nærmest døren - eller innerst i hallen (vi skal i ring 1 i morgen, nemlig) ?

Fortsett å tikke inn med gode resultater da!

Susanne

Det var den beste dagen på Hamar jeg har hatt, nesten ikke hunder, god plass, ringer som ikke var en "dagsreise" fra inngangen.... Men nå er det slutt. Misunner ikke de som er der i dag og i morgen.

De startet med ring 1 nærmest inngangen på fredag i alle fall. Ring 1 var den første i rekken mot tribunen til høyre, hvis du skjønner hva jeg mener...

Og det var VARMT...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært med MartineH og sett gode resultater fra hennes kant idag :whistle: Hun vil vel fortelle resultatene selv..

Ellers har jeg sett Huldra, Fanny, Benedicte, wesminster og sikkert fler! Var jo ikke såå mange folk der idag, så regner med det blir fler i morgen.

Du så meg å, to ganger til og med :(

Jeg leter etter LP resultater, ikke bare hvem som har vunnet HP pettersen.. Hvorfor er ikke det like intressant som utstillingsresultater, for det får man jo opp... argh!

www.lpnorge.com Der finner du både resultater fra Vikingskipet og fra Nordisk i Finnland, hvor Norge ligger som nr 2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du så meg å, to ganger til og med :whistle:

Eh, ja :P Nå skal du høre:

Vi er på vei inn i hallen og jeg ser en dame smiler til meg. Jeg smiler selvfølgelig tilbake, høflig som jeg er. Martine sier hei og jeg tenker, jaha. Så kommer vi inn og Martine sier: "Du så hvem det der var eller, det var Margrete". Så kommer det fra meg: "Hæ, nei, hun har jo kort hår" :( Litt lenge siden jeg så deg sist kanskje!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh, ja :P Nå skal du høre:

Vi er på vei inn i hallen og jeg ser en dame smiler til meg. Jeg smiler selvfølgelig tilbake, høflig som jeg er. Martine sier hei og jeg tenker, jaha. Så kommer vi inn og Martine sier: "Du så hvem det der var eller, det var Margrete". Så kommer det fra meg: "Hæ, nei, hun har jo kort hår" :whistle: Litt lenge siden jeg så deg sist kanskje!

Har Margrete LANGT hår??? :shocked: BILDE!!

Sorry, OT, men! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg får være den førsta som kommer med et dårlig resultat jeg da :whistle:

Blei sparka ut på blå vi, etter å ha måttet løpe dobbelt så mye som alle andre måtte..

Synes det var litt kjedelig, for synes Zoey var veldig flink i ringen, men da var hun vel bare ikke bra nok i dag :(

(dommeren kan jo tydeligvis ikke se at jeg har verdens peneste hund i mine øyne :P )

Hehe.. men hun hadde vist bra poter da.. eeeh.. hyggelig at hun var bra litt sånn neders på beina <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...