Gå til innhold
Hundesonen.no

FURminator


Recommended Posts

Er det noen her som har erfaring med FURminatoren? Den sies, og det vises på reklamen at den fjerner veldig mye hår, men reklame kan være villedende. Så jeg lurer på om noen her har erfaring med denne "børsten", tar den så bra som det vises på reklamen, ødelegger den pelsen?

Furminator

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 204
  • Created
  • Siste svar

Jeg har en furminator her, og ja, den fjerner MYE hår!! Den fjerner nok mer enn det som skal røytes vekk tror jeg, men tar skikkelig godt.

Her vil FURminatoren bli brukt en gang eller to i røyteperioder for å forkorte disse drastisk, men ikke ellers. Det er IKKE en børste som man bruker 2 ganger i uka :wub:

Brukte den på Bridie da hu røytet her tidligere i sommer, og børstet hu godt ned da. Siden sp har hu knapt slipt pels før nå.

Bruker den også litt på kattene, og den tar STORE mengder pels, og kattene skal "pines" gjennom en ny runde i dag er planen. (de hater å bli børstet, så det må desverre litt tvang til)

Den kan virkel litt skarp i kantene, men Bridie har iallefall ikke reagert på at jeg har brukt den på henne. Selv om jeg har brukt den mye på 2 dager liksom.

Et supert hjelpemiddel i røyteperioder, og absolutt verdt pengene sine, syns jeg. Og nei, den ødelegger ikke pelsen om du vet å stoppe i tide :lol: (Bridie fikk LITT VEL tynne bukser bak sist :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billigeste er vel ca PetAndPlay.com tror jeg... mulig det er en 10er eller noe billigere annet sted, men jeg er ikke sikker. Jeg anbefaler petandplay med tanke på levering osv iallefall :wub:

Ellers aner jeg ikke om noen selger dem brukt noe sted.

Mulig "overseas" også for den del, men det vet jeg ikke :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også brukt den på min rottis, og det fungerer utmerket.

Hun hadde en voldsom røyteperiode i vår og da brukte jeg den en gang eller to i uken så lenge periode varte.. merket det godt at hun røytet mindre de nærmeste par dagene etterpå. Så det funker!

Tror ikke pelsen blir ødelagt så lenge man ikke overdriver bruken. Mi ble litt flassete av den akkurat rett etterpå men det gikk fort over..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har ikke prøvd min så ekstremt mye ut på mine sheltier, men det jeg fant ut er at den ikke bare tar med seg "røytepels", den kutter av endel av den pelsen som egentlig skal sitte igjen på bikkja også. Og siden mine hunder holdes i utstillingspels likte jeg dermed ikke denne børsten, på denne typen pels syns jeg både karde, vanlig kam og coat king fungerer mye bedre.

Den funket derimot ypperlig på den korthårede katta mi, ingen børste har fått så mye hår av han som denne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har ikke prøvd min så ekstremt mye ut på mine sheltier, men det jeg fant ut er at den ikke bare tar med seg "røytepels", den kutter av endel av den pelsen som egentlig skal sitte igjen på bikkja også. Og siden mine hunder holdes i utstillingspels likte jeg dermed ikke denne børsten, på denne typen pels syns jeg både karde, vanlig kam og coat king fungerer mye bedre.

Den funket derimot ypperlig på den korthårede katta mi, ingen børste har fått så mye hår av han som denne.

Har semilanghåret katt, så da blir det uaktuelt å bruke den på denne, og om den "kutter" med seg pels, så står jeg over. Karde er bedre da. Har fåt med meg et par never i dag av pels. Men forstår jo nå hvorfor furminatoren får med seg så mye pels, når de også tar pels som ikke er løs.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Jeg er frelst :)

Prøvde den i går på Blaze. Hun har akkurat begynnt å slippe litt pels (dvs jeg klarer å få løs når jeg napper) I går fikk jeg prøve Furminator og du verden :) Jeg tror nok at røytetiden hennes kan bli betydelig nedkuttet! (skal legge til at jeg kun børster hundene mine når dem røyter egentlig. Børstet ikke en gang på WW :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen her som har erfaring med FURminatoren? Den sies, og det vises på reklamen at den fjerner veldig mye hår, men reklame kan være villedende. Så jeg lurer på om noen her har erfaring med denne "børsten", tar den så bra som det vises på reklamen, ødelegger den pelsen?

Furminator

den er helt uunværlig :) kan bruke den på rottweileren min også :) (har den på www.hundekroken.no) :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er helt genial. Jeg har ikke lagt merke til at den tar pels som ikke skal av enda.. Den tok av masse underull på Toller Enya og den funket også kjempebra på Mopsen til venninna mi. Jeg er kjempefornøyd!

Vi har forøvrig begge størrelse Medium hvis noen lurer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Jeg kunne godt tenkte meg å korte ned røyteperioden Norma er i nå (løpetiden nærmer seg nemlig...), men er litt usikker på om FURminator vil fungere godt til en springerpels? Noen som har noen tanker eller erfaringer rundt det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm... Jeg kunne godt tenkte meg å korte ned røyteperioden Norma er i nå (løpetiden nærmer seg nemlig...), men er litt usikker på om FURminator vil fungere godt til en springerpels? Noen som har noen tanker eller erfaringer rundt det?

det vil den. har akurat prøvd den på en springen.helt fantastisk :):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
Ok, takk! Da investerer jeg nok i en sånn en :)

Har du fått prøvd den nå? Er veldig veldig skeptisk til slike ting. Tør ikke bruke coat king, og vil ikke skjære i pelsen, men vil gjerne få bort røytepels og jevne den litt til. Vil du fortelle om erfaringene dine på Norma? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...