Gå til innhold
Hundesonen.no

America's Funniest Home Videos


Akita

Recommended Posts

Hmm.. Er det bare meg som reagerer på Americas funniest homevideos?

Flere ganger eg tenker, "er ikkje det der i nærhetene av dyreplageri" og tar de ikkje å passer på sine dyr

(og barn for den del) Mye rart som blir sendt på tv, blir det godtatt av de som ser på?

Min mor fortalt meg i kveld at ho virkelig ikkje ville se på programmet lenger,

då ho i går (eller en dag) hadde sett de hadde båret en kiste i en begravlse. de var på vei ned trappen og falt.

Kisten og alt falt i dørken. Og salen lo :whistle: Lurer på hva slags humor de har der borte.

Litt ot det der, men sier jo litt om programmet..

Flere som har grøsset av afv?

Anette

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av videoene er litt på kanten ja, både med og uten dyr. Jeg blir kvalm av de to nye programlederne også. Men du må ikke tro det bare er "der borte" de har sånn humor da, kan tenke meg flere her i landet også ler av slikt. Nordmenn og amerikanere har nokså lik humor vil jeg tro, bare se på hvor mange amerikanske komiserier som er populære i Norge (litt tynt eksempel, men men).

Uansett, jeg ser på det likevel. Noen av videoene er geniale.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pinlig nok flirer jeg masse av snuble-datt og lignende klipp de sender! :whistle: De fleste dyreklippene synes jeg er helt greie, men ja, det er noen jeg har reagert på, og spesielt så misliker jeg klipp av ville dyr i fangenskap som det ser ut som egentlig viser tvangsatferd. Men jeg ser nok på det. Tiltross for gruuuusomt søskenpar ja!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bryr meg ikke om programlederne, ler meg skakk av de fleste videoene uansett.

Ja, det er jo en og annen video som inneholder dyr med atferdsproblemer, dem syns jeg ikke er sånn veldig morsomme. Men folk som ikke er så interessert i dyr skjønner kanskje ikke at det er et atferdsproblem, og da kan jeg jo skjønne at det er gøy å se på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes mange av dem er morsomme, men som IW sier - de som viser dyr med adferdsproblemer er ikke til å le av.. Kommer ikke på noen dyrevideoer som jeg har bitt fast i, men husker en video av en liten gutt som sovnet under middagen og satt og svingte fra side til side mens foreldrene filmet, og så plutselig faller gutten fremover og klasker haken i bordkanten.. Salen lo som bare det, og filmen vant en pris.. :whistle: Må jo si at jeg lo litt, jeg og - men grøsset inni meg, for det så virkelig vondt ut for gutten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ler meg skakk hver gang jeg ser America's Funniest Home Videos, et riktig kvalitets program. Om en død mann datt ut av en kiste så må jeg få med meg dette, høres unektlig ut som ekte kvalitetshumor av morbid kaliber :whistle:)

http://www.youtube.com/watch?v=s87Gl9FpoCc...feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=oIZHL3szpks :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ler for det meste av klippene, men programlederne er elendige!

Og noen av klippene kunne de unnlatt å sende (som feks liket som datt ut av kista og klipp av barn og dyr som skader seg. Slike ting synes ikke jeg er noe gøy)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Er det bare meg som reagerer på Americas funniest homevideos?

Flere ganger eg tenker, "er ikkje det der i nærhetene av dyreplageri" og tar de ikkje å passer på sine dyr

(og barn for den del) Mye rart som blir sendt på tv, blir det godtatt av de som ser på?

Min mor fortalt meg i kveld at ho virkelig ikkje ville se på programmet lenger,

då ho i går (eller en dag) hadde sett de hadde båret en kiste i en begravlse. de var på vei ned trappen og falt.

Kisten og alt falt i dørken. Og salen lo :whistle: Lurer på hva slags humor de har der borte.

Litt ot det der, men sier jo litt om programmet..

Flere som har grøsset av afv?

Anette

Reagerte på det med kisten selv...sørgelige greier..

Og med alle hundene med adferdsproblemer som knurrer når man tar på dem, og løper etter sin egen hale? Det e bare synd egentlig... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen syns jeg går litt over grensen ja..

Som feks når de tok på en Chihuahua sokker/sko og den gikk som en stolt dressurhest. hehe. Litt komiskt, men jeg syns synd på den lille...

Utrolig dårlige programledere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det fælt at en chihuahua får på seg sokker og går litt rart? Hm... minn meg på ikke å le av hesten til kompisen når den er "påkledd" for transport... da går den også rart. Ville det vært fælt om vi filmet det? Eller er det fælt at de har det på? Men eiere av chiahuahua korthår og for den saks skyld en italiener jeg vet om, sier de gjør det for hundens skyld når det er på det kaldeste og de må ut (siden "vi" også er imot kattekasse til innendørsbruk, right)? <_<

Jeg reagerer kanskje mest på at man fortsetter å filme når ungene hyler og skriker - uten å ile til hjelp. Men de fleste filmklippene er jo tatt opp når man ofte venter at noe annet skal skje - eller ikke skje. Holdt på å le meg skakk av noe de sendte i reprise for en stund siden, av bitende ender, gjess og så videre som tok nebba tak i både neser og andre fremstikkende/nedhengende kroppsdeler - eller prøvde. Men jeg ANTAR at filmerne egentlig tenkte å dokumentere "søte anda" eller "minsten sammen med to gjess", og så ender det opp med nese-nebbklyping og minsten som jages av rasende gjess istedet...

Det samme med hundene. Man FORVENTER vel ikke alltid det som skjer, eller man filmer en atferd som allerede er tilstede. Gjør da filmingen det verre - eller er det verre at VI ler? Eller at det sendes?

Derimot er det denne evige filmingen som jeg hadde blitt gal av. Altså... hvem har vel egentlig lyst til å FILME når man bærer ut bestefar eller mor fra huset liksom? Hva skal man med opptaket slik det egentlig var tenkt; sitte og se på det og snakke "ja, sånn var det da vi bar ham ut ja, se så fin kiste du"?

Husker en godbit fra lenge siden, som virkelig var rasende festlig. Familien hadde benket seg opp i sofaen for å filme seg selv og gi en videohilsen til noen, komplett med far eller hvem det var som setter på kameraet og løper og setter seg. Vel, bak sofaen er det en hylle med noen levende lys, og så kommer pus og stryker seg mot lysene, halen tar fyr, og pus får ristet ut ildebrannen - mens familien ser i kamera og ordner og styrer og er fullstendig intetanende - og så har pus slukket seg selv og alt er vel. Funny art by accident...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sånn humor jeg, så jeg synes rett og slett ikke det er morsomt.. :whistle: (Gi meg derimot en supertørr britisk komedie *flir*). Jeg synes de fleste klippene er helt OK, men reagerer på noen filmer som f.eks viser redde barn eller dyr som tydelig har tvangslidelser. Ellers er det helt greit, det er bare ikke morsomt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke påstå at jeg er så bevandret innenfor AFV, men noen programmer har man da sett. Og noen klipp er jo morsomme. Særlig der folk får fikse ideer på diverse "stunt" der all sunn fornuft tilsier at det faktisk ikke går bra. Og mye er jo fanget opp tilfeldig.

Men slike klipp som viser diverse atferdsforstyrrelser, synes jeg ikke hører hjemme til underholdning. At noen har lyst å vise fram dyret sitt slik, skjønner jeg heller ikke, men enkelte gjør jo "alt" for "5 minutes of fame". Eks denne hunden de skal bade som klorer seg fast i dørkarmer og knurrer og styrer.

Noen få klipp igjen ser du at er satt opp for å få et morsomt klipp. Det jeg kommer på i farta er en liten terriersak som skal løpe full fart inn gjennom hundedøra, men denne er stengt. Så den smeller jo rett i døra... Klarer ikke å kjøpe at det er tilfeldig at både døra er stengt og et videokamera satt opp.. Slike burde blitt holdt igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker generelt det programmet.Det som sendes nå er gamle episoder,kan ikke fordra bror og søster som liksom skal være morsomme.. urk Tom Bergeron er best.

Noen klipp reagerer jeg på,slike som viser dyr med panikk eller tvangs oppførsel.Dem kunne de ha spart seg.Men smaken er som baken,delt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg elsker slik humor.husk at det er de pårørende selv som har sendt inn videoen med kista da (går jeg ut fra)

elsker å se folk drite seg ut,falle,gå inn i ting osv...programlederne i dette programmet har alltid vært på trynet så jeg fokuserer kunn på klippene jeg. fnise

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Episoden der de bar ut kista var forferdelig. Det må være noe av det mest respektløse jeg noen gang har sett :whistle:

Det skulle aldri vært sendt og det skulle aldri vært vist på tv!!

Søsken paret er helt grusomt :D

Men jeg er stor fan av slik humor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ofte lurer på er om det ikke alltid er de som sender inn filmklipp som faktisk er de som er filmet. Ganske pinlig når du er filmet ut på byen på en mekanisk okse og puppene dine detter ut, for deretter å få det broadcastet i ørten land! :wub:

En av de bedre jeg så var et par som hadde filmet ei dame som gikk motsatt vei på sånn rullefortau! :) Hun gikk og gikk og kom nesten ingen vei! De som filmet holdt på å flire seg ihjel.

Blir like overrasket over meg selv hver gang jeg ser afv og tar meg selv i å hylflire over folks dumheter. Noe ganger er det enkle absolutt det beste :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg ofte lurer på er om det ikke alltid er de som sender inn filmklipp som faktisk er de som er filmet. Ganske pinlig når du er filmet ut på byen på en mekanisk okse og puppene dine detter ut, for deretter å få det broadcastet i ørten land! :wub:

En av de bedre jeg så var et par som hadde filmet ei dame som gikk motsatt vei på sånn rullefortau! :) Hun gikk og gikk og kom nesten ingen vei! De som filmet holdt på å flire seg ihjel.

Blir like overrasket over meg selv hver gang jeg ser afv og tar meg selv i å hylflire over folks dumheter. Noe ganger er det enkle absolutt det beste :)

Jeg tror vi kan være ganske sikre på at de som blir filmet ikke alltid er de som sender inn. En klassiker er jo folk som skremmer vettet av hverandre, eller at en filmer noen som gjør noe flaut, f.eks kliner med en plakat eller danser (jepp, har sett begge deler). Tror ikke de alltid er like glade for å bli ledd av foran hele verden. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...