Gå til innhold
Hundesonen.no

min siste pølse med v & h


comit

Recommended Posts

Har brukt v&h i snart ett år, og merker liten, eller ingen forskjell på mine hunder, bor i en liten leilighet og er ennå ikke blitt vant med lukta,eller det jeg synes er stank og søl, Har leilighet med åpent kjøkken løsning og lukta av vom gidder jeg ikke ha i min leilighet.

Valget er egentlig enkelt for meg, tørrfor er mye mere renselig og enkelt å håndtere, sist men ikke minst. det er millioner av hunder som har all verdens championater som bruker tørrfor, og de som påstår at alle hunder på tørrfor misshandles må vel befinne seg på en annen planet.

Og dette v&h har jo blitt svært så "politisk korrekt", forer man ikke med V&h og klikker trener er man så "far out" og forer ihjel bikkja, og banker bikkj til lydighet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 114
  • Created
  • Siste svar

Altså? Kjenner ingen lukt av V&H? Hva er galt med nesene deres, det lukter jo både vom og annet "gugg". Og joda, jeg fôrer mine på v&H i perioder jeg og (når jeg ikke gjør det, så har det ingenting med lukta å gjøre), så jeg har ikke noe i mot våtfôr sånn sett, men at det ikke lukter, er jeg ikke helt med på.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vom og hundemat lukter hvis man a)lar det tine i romtemperatur b)lar det ligge i ting som er lukket c)tar frem for mye om gangen. Min erfaring er at det ikke lukter i det hele tatt om jeg tiner det langsomt i kjøleskapet (det jeg trenger å fore med, skraper jeg bare av ytterst der det er tint) og lar det ligge åpent i kjøleskapet (altså ikke pakket inn i noe). Da kan det fint ligge i ganske mange dager uten å lukte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel med våre neser som med hundene, noen lukter "mora" og andre "dattera" :rolleyes:

Min ene hund spiser omtrent hva som helst, men lurer jeg ned en pitteliten dråpe sel-olje er det full stopp foran matskålen uansett hvilke andre godbiter som ligger der.

"No, no, mutter'n, denne lukta får du meg ikke til å spise."

Min nese er heldigvis av den "tolerante" typen ovenfor både V&H og andre typer kjøtt, rått, både frossent, halvfrossent, tint og noen dager gammelt.

Men den sekken med tørrfisk jeg drassa inn her om dagen........trodde jeg hadde lukt-tettet den godt nedi i en boks, men det hadde jeg ikke fant jeg ut da jeg kom hjem fra jobb :lol: Nå bor den på verandaen...

Så Comit, du har nok en V&H sensibel nese du :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må innrømme at jeg faktisk synes tørrfôr lukter verre enn V&H. :lol: Så jeg er glad for å ha bli kvitt det her i hus. Så vi reagerer veldig forskjellig på lukter garantert. Litt klinete er det med V&H da, men jeg synes faktisk det er koselig å lage mat til hundene, og ikke bare skuffe opp noen kuler. Særlig når man ser den gleden de viser ved hvert måltid nå. Nirm kunne finne på å ikke spise før, men har til gode å gå fra matkoppet etter han starta på V&H.

V&H pølsene mine blir både tint i romtemperatur og ligger i en tett boks etterpå. Men så tiner jeg mat til de hver dag, så det blir aldri liggende lengre enn over natta her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neser reagerer tydeligvis på forskjellige ting ja :lol: Jeg synes helt ærlig at VH lukter død og fordervelse, og det har hendt at jeg brekker meg mens jeg deler det opp til dem. Jeg tiner det i kjøleskap, og det ligger ikke der lenger enn 24 timer. Nå er ikke dette noe hinder på noe måte, hundene får det jo likevel, men ja, jeg synes det lukter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tiner det i microen jeg da. Skjærer av en skive, en minutt på opptining i microen, dele opp, server. Da er det tint men ikke klissete mykt og avgir ingen merkbar lukt. Med skjeggete hund er det greit at det ikke er klissete når man serverer liksom - og når bikkja helst vil ha det så fast som mulig (storkoser seg om hun får det frossent, men det får hun bare en gang iblandt) så er det jo greit da :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tiner kjempemye om gangen, deler opp i porsjoner, og fryser igjen. Da får jeg bare "stanken" (som jeg forøvrig ikke kjenner noe til) mye sjeldnere enn om jeg skulle tint hver dag. Hun får det servert frossent, noe jeg synes er fint siden hun da bruker lengre tid på å spise. Ren vom stinker noe sinnsykt, den kan jeg være med på. V&H som har ligget mer enn tre dager i kjøleskapet stinker også, men ikke helt nytint eller frossent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også VogH stinker eder og galle, men hunden får det likeså. Litt irriterende er det jo også at en blokk (når den er halvtint, delt opp, puttet i poser og frossen igjen) fyller hele fryseren min. Så når jeg skal flytte, så ønsker jeg meg stor nok leilighet til å kunne ha fryseboks. Det hadde vært fint. Katten min får forresten også VogH.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merket ikke noe da jeg telte det opp igår jeg da. Delte opp alt og la det i poser og i fryseren, så la jeg noe i en tett boks i kjøleskapet. Tar opp en pose etter to til tre dager og legger i boksen igjen.

Tviler på at det blir noe lukt, men nå gir jeg jo lite foreløpig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type VH fôrer dere med forresten? Orry får vom-varianten (det er den eneste han liker), mens Norma får valpefôret. Orry sin lukter verst, men Norma sin er ikke luktfri den heller for å si det mildt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type VH fôrer dere med forresten? Orry får vom-varianten (det er den eneste han liker), mens Norma får valpefôret. Orry sin lukter verst, men Norma sin er ikke luktfri den heller for å si det mildt...

Fôrer med kylling her. Det lukter kanskje mindre enn de andre variantene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forer også med 33. Tar opp 2 og 2 pølser av gangen, halvtiner det, deler det og putter det i poser, og fryser det igjen. Lukter litt om jeg lukter meg på hendene etter å ha tatt på det, men lukter ikke mye. Tar opp 4 og 4 poser (1 pose er mat for en dag), tiner en og har resten i kjøleskap. Lukter ikke noe det heller.. Kun om jeg stikker nesen oppi, og jeg har veldig god luktesans har jeg blitt fortalt :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken type VH fôrer dere med forresten? Orry får vom-varianten (det er den eneste han liker), mens Norma får valpefôret. Orry sin lukter verst, men Norma sin er ikke luktfri den heller for å si det mildt...

Vi har prøvd både nr 33 og nr 25. Stikker jeg nesen nedi fôret, kjenner jeg en anelse fiskelukt av nr 25, men syns ikke noen av de lukter ille. Det verste jeg har vært med på, var en Eukanuba-sekk på kjøkkenet. Makan til ekkel stank skal jeg lete lenge etter. Fatter ikke at bikkja ville spise det..! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd kylling, 25 og 33 på Orry, og de luktet faktisk ikke så mye.. Kanskje det er vom og valpefôr som stikker av med stankpokalen? :lol:

Er varianten som er kun vom også fullverdig? BCen min digger det, men jeg har ikke kjøpt det fordi jeg trodde det ikke var fullverdig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er varianten som er kun vom også fullverdig? BCen min digger det, men jeg har ikke kjøpt det fordi jeg trodde det ikke var fullverdig?

Tror ikke det, men er litt usikker. Orry får en kombinasjon av tørrfôr og den varianten av VH, rett og slett fordi jeg har bitteliten fryser. Derfor har jeg ikke helt satt meg inn i om den er fullkost eller ikke dessverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd alle variantene og merket ikke noe lukt fra annet enn den med storfe, fyttirakkærn den kommer aldri inn i mitt hus lenger :lol:

Chicka fores ikke fast på V&H men når hun får så får hun kyllingvarianten og den tines i kjøleskap i en sånn isbeholder som det har vært "Dream is" i, den er helt perfekt å ha V&H i :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...