Gå til innhold
Hundesonen.no

Så var man i gang igjen........


Guest Belgerpia

Recommended Posts

  • Svar 515
  • Created
  • Siste svar

Vel.. I dag har vi vært på "svangerskapskontroll" - det store mysteriet har jo vært om det virkelig bare er tre der, eller om det er flere. Jeg syns jo - som sist - at hun blir kjempediger, og er vel nesten ensom å synes at hun er kjempediger (Margrete er heldigvis helt enig med meg da.. hehe), så at det skal være "bare" tre valper har jeg tvilt på! MEN! Det var ikke meg som var nysgjerrig i dag, faktisk! Det er jo bare 2 uker igjen, og jeg har tenkt at det kan jeg faktisk vente på, men så var det visse andre da, som ikke var så tålmodige (vi nevner ingen navn nei.. hehe).

Første stopp på sånne kontroller er jo vekta, og frøkna har lagt på seg 6,5 kg på disse 7 ukene. Det er jeg helt sikker på, for vi veide 2 dager før parring da vi var og øyenlyste. Hun har og mista underlinja si, hun har faktisk bulemage nesten nå, og hun oppfører seg som om hun er diger som en elefant - man tar det pent på glatta, klatrer inn i bilen, kryper opp i sofaen osv osv.. Leke med Emma er det lenge siden hun slutta med, og hun syns (fortsatt) ikke det er ok å bli brukt som stopper når datteren hennes kommer i full fart - så det har Emma slutta med, mammaen hennes ble SUR nemlig! hehe

Merkelig nok så er hun veldig leken ellers, selv om hun ikke leker med Emma mer. Hun syns at tennisballer er kjempegøy, særlig de mini-tennisballene jeg kjøpte på Vikingskipet ifjor (med passende farger for søteste Dronningen, åff kårs - de er lilla og rosa de to hun har.. hehe). Hun løper og henter og kommer med ballen og er så stolt av seg selv som har fineste ballen i hele verden - og hun er så søt! Teiteste Dina :lol:

Så måtte veterinæren klemme og kjenne selvsagt, og var enig med meg i at hunden i seg selv er jo ikke tjukk, så de 6,5 kg er nok valper, morkaker og fostervann. Nå er det litt vanskelig å kjenne hvor mange valper det er når det bare er 2 uker til termin, så vi skulle ta ultralyd i tillegg - selv om det og er vanskelig når de blir så store, da er det fort gjort å telle en 2 ganger og sånt..

Dina er ikke så innmari glad i ultralyd. Hun syns tydeligvis at geleen er kald og ekkel, for da la hun seg ned på magen *ler* Barbering av mager er altså greit, men ikke kald gele - rareste Dina ;) Veterinærdamen leita og fant valper - det var masse bevegelse btw, den ene "vinka" til og med med labben! Veldig koselig å se :lol: Men hun ville ikke gjette hvor mange det var, det ER vanskelig når man er så langt ut i drektigheten, så da fant vi ut at røntgen, det er lurt! Vi er tross alt på dag 49/50, og da skal det - i teorien - være synlig (fra dag 45 ifølge boka).

Bilde ble tatt - og det ER mer enn 3! Hvor mange er litt uvisst enda, men det er helt sikkert flere enn tre! Hun skulle få de andre veterinærene til å se på bildet og si hvor mange de fant, men hun mente hun så.. Vel, det har jeg ikke tenkt å fortelle, faktisk :lol: Men det er mer enn tre!

Veterinæren var som vanlig veldig hyggelig, så hun sa hun skulle ha på mobilen sin sånn omtrent da "vi" har termin, og det var BARE å ringe om det var noe! Sånt setter man umåtelig stor pris på! Vi måtte også love å gi beskjed om hvor mange valper det ble født, for hun syns at sånt var artig, og hun vil vel vite om hun så rett hun og.. hehe

Så har vi vært på apoteket og kjøpt ormkur, for det må jo drektige damer ha. Emma får nok en kur hun og, bare for å ha gjort det, har Dina orm (noe jeg tviler på) så har nok Emma orm og.. Jeg regner med at den går ned på høykant i kveld, det er det kjekke med å ha matglade hunder, de syns selv ormkurer er snadder de :P I tillegg har de fått hver sin oksepenis (oksetiss høres bare ekkelt ut) av Margrete i dag (Margrete er snilleste leketanten i verden syns Em!), som selvsagt allerede er fortært - man sparer ikke på godtet her i huset, vi skal ha for det *ler*

Nå er det bare litt over en uke til vi drar til Askim. Tiden har fortsatt gått altfor fort denne gangen, syns jeg, vi var jo og parret henne igår, føles det som.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Ja, det blir spennende *ler*

Reine konkurransen dette jo........... men sånt er kult. Gjett i vei... så langt har vi:

(satt opp med Nick - antall valper - hanner + tisper)

Caroline - 5 valper 2+3

Calina - 7 valper 3+4

Vilde - 5 valper 2+3

...... flere som vil gjette...........? Selv er jeg evig pessimist - jeg gjetter 4 valper - og alle 4 er er hanner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håpet på tisper, og tenkte at da kom det vel typisk nok bare hanner. Hadde mange bestillinger på tispe, og én på hann. Sist kull skulle jeg lage meg tric tispe, og fikk 2 tric hanner og sobel tispe, så jeg hadde regnet med ca. samme utfall jeg. Men det kom tisper, alle sammen også :) Er altså lov å håpe, mend et spørs om jeg ikke har brukt kvoten min for en stund da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Ny "bettingoversikt"

Gjett i vei... så langt har vi:

(satt opp med Nick - antall valper - hanner + tisper)

Caroline - 5 valper 2+3

Calina - 7 valper 3+4

Vilde - 5 valper 2+3

Betty - 6 valper 4+2

Pippin/Symra - 5 valper 1+4

Molly - 5 valper 3+2

Fantasia - 7 valper 2+5

Wesminster - 6 valper 3+3

Synne og Kali - 5 valper 2+3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Gjett i vei... så langt har vi:

(satt opp med Nick - antall valper - hanner + tisper)

Caroline - 5 valper 2+3

Calina - 7 valper 3+4

Vilde - 5 valper 2+3

Betty - 6 valper 4+2

Pippin/Symra - 5 valper 1+4

Molly - 5 valper 3+2

Fantasia - 7 valper 2+5

Wesminster - 6 valper 3+3

Synne og Kali - 5 valper 2+3

LinKr - 8 valper 5+3

Marianne - 4 valper 2+2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...