Gå til innhold
Hundesonen.no

Oppstillings bilder


MegaMarie

Recommended Posts

  • Svar 187
  • Created
  • Siste svar

Fy flate Nina, så nydelig Ero er :P :P

Tusen takk, det var hyggelig å høre... (har lært fra en tråd lengre oppe her)

Han er veldig pen, må bare innrømme det... :P Må få tatt skikkelige oppstillingsbilder snart, hvor han er nappet og stelt *Vente på mer pels*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

man kan velge med collien i alle fall... værtfall det jeg har skjønt...

og de er i gr en :P sorry måtte bare :P

Det virker sånn ja. Er jo sånn på alle raser sikkert, så lenge de står korrekt, men jeg synes det ser mye ryddigere og flottere ut med en hund som klarer å stå selv og allikevel vise seg enn en som blir "hengt" opp for å vise nakke, som så utrolig mange hunder blir.

Jeg satt og så Collie på NKK Trondheim, og det var tydelig at "trenden" med å stille opp hundene slik er noe typisk norsk. De som kom fra utlandet (flertallet ihvertfall), viste hundene i slak line i bevegelse og fritt stående, noe som førte til et mye mer harmonisk helhetsinntrykk og bedre bevegelser og haleføring. Snodig det at de som ikke var norske klarte å vise hundene like bra på denne måten :rolleyes:

Ser altså ikke poenget med å mase og kjase mer enn man må, hundene kan både gå og stå selv :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker sånn ja. Er jo sånn på alle raser sikkert, så lenge de står korrekt, men jeg synes det ser mye ryddigere og flottere ut med en hund som klarer å stå selv og allikevel vise seg enn en som blir "hengt" opp for å vise nakke, som så utrolig mange hunder blir.

Jeg satt og så Collie på NKK Trondheim, og det var tydelig at "trenden" med å stille opp hundene slik er noe typisk norsk. De som kom fra utlandet (flertallet ihvertfall), viste hundene i slak line i bevegelse og fritt stående, noe som førte til et mye mer harmonisk helhetsinntrykk og bedre bevegelser og haleføring. Snodig det at de som ikke var norske klarte å vise hundene like bra på denne måten :rolleyes:

Ser altså ikke poenget med å mase og kjase mer enn man må, hundene kan både gå og stå selv :P

'

Skal lære Ruby begge deler jeg så :P men man kan velge :P bare det jeg skulle fram til :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff er kommer et av meg.. Mamma som tok bilde, fikk jo nesten ikke med fotene hennes en gang midt i sola og greier da:o

cvghfyt.jpg

PS. Vi er noen amatører på dette altså, men skal få til et bedre bilde senere.

Hvis du ville ha litt komentarer på bildet kommer det nå (det får bli litt kort, må legge meg, skal tidlig opp) :P

Bakbena kan trekkes et lite hakk lenger bak, halsen kan du "holde" igjen litt (slik at halsen ser litt bedre ut, selv om det er ikke så værst sånn du holder). Halen burde holdes slik at den står rett opp og henger i en halvbue over ryggen (ikke "press" den ned, bare hold den slik at den står rett opp i halefestet og henger over ryggen.) Ellers ser det egentlig veldig bra ut :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i126086506_41339_2.jpg

Sånn... Er for øvrig pappaen til Ruby dette her :icon_redface:

her er ett av de bedre av Ruby...

i139343195_10717_2.jpg

Pen jente? :P

ja ei pen jente. Pappaen kunne vært stekt bitte litte grann mer bak, ikke mye men bare en anelse. Han er heller ikke klippet på det bildet men pen er han. Gode aner du har på jenta di :P

Har hatt ei colliejente selv, og stillt collie noen ganger, både min egen og for andre. Veldig morsomt å stille den rasen syns jeg, vakker rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her trener vi litt på oppstilling for snart to måneder siden. Hun kommer hjem fra ferie på mandag så da må jeg vel starte treningen på nytt <_< men med litt kylling eller leverpostei så kommer vi vel fort igjenge igjen :icon_redface:

Kom gjerne med kritikk. Vet at både bakgrunnen og slagskyggen ikke er bra da, men vil gjerne ha kommentarer på selve oppstillingen.

Står vel litt fransk der?

Måå bare spørre: Skal man ikke klippe pelsen på labbene til papillon?

Lurer på det samme med Cavalier, ser dem bare med sånne teppelabber :P

Jo, og på bildet er hun nå faktisk nyklipt da :P

Veldig vanskelig å klippe labber synes jeg. De skal klippes, men de skal ha "harepoter", som møtes i en spiss fremme, altså de skal ikke rundes av som en "kattepote", som f.eks. på pommen. Potene skal se smale og elegante ut, slett ikke som en cavalier (slik som jeg har forstått at cavalieren skal være da).

Etter rasestandarden: Velutviklet fin pels mellom tærne som når frem foran potene og spisser seg til.

tassene til cavalier og papillon skal være slik, rufsete.. også tibben skal ha slike poter.

Her har du nok misforstått. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt fransk? Det uttrykket har jeg aldri hørt før så den må du forklare :icon_redface:

At hun står med frambeina litt utover, hvis du skjønner hva jeg mener? Sånn at potene peker litt ut.

Skjønner? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner :icon_redface:

Men hun står ikke utoverbeint egentlig, har rette fine bein, men hun er ikke akkurat nyklipt så det er nok noe "tøfler" som lurer en litt her :P

Det er godt mulig det er synsbedrag ja, vanskelig å si da jeg ikke er vant med rasen. Om hun allikevel står litt fransk vil ikke det si at hun er det altså, er ikke noe galt liksom, kan være at hun bare står litt sånn på bildet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Står vel litt fransk der?

Jo, og på bildet er hun nå faktisk nyklipt da ;)

Veldig vanskelig å klippe labber synes jeg. De skal klippes, men de skal ha "harepoter", som møtes i en spiss fremme, altså de skal ikke rundes av som en "kattepote", som f.eks. på pommen. Potene skal se smale og elegante ut, slett ikke som en cavalier (slik som jeg har forstått at cavalieren skal være da).

Etter rasestandarden: Velutviklet fin pels mellom tærne som når frem foran potene og spisser seg til.

Her har du nok misforstått. ;)

Ja, jeg ser jo egentlig det ;)

Og det er stor forskjell på Cavalierpoter og Papillonpoter ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri lært Aro å stille seg opp, eller å stå i den posisjonen jeg flytter bena i derfor må jeg ta bilder når han står bra. På bildet under synes jeg han står veldig bra, bare synd at kameravinkelen er feil, men jeg kom ikke lenger ut på bryggen ;)

15juni-23.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...