Gå til innhold
Hundesonen.no

Høyt elskede gjenstander


Symra&Pippin

Recommended Posts

Pippin elsker hetta til arbeidskjeledressen til far. Den er av glatt stoff utenpå og teddyfor inni. Den bruker å ligge sammen luer og skjerf, men Pippin benytter alle anledninger til å ta den. Nå har han stort sett fått den, far får visst bruke lue isteden... Pippin elsker å legge seg på den. Gjerne midt på kjøkkengulvet eller noe sånt.

Bissevovver er så søte når de gjør sånne rare ting!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg tror santoz tror han enten er en bever eller en sagemaskin for store trær skal tygges ned uansett.

Ka se her: http://home.no/santoz/Bilder/27_01_06_pics/Santoz_1.jpg ;)

tøft bilde :):D

Rex er vel bare fæl til å dra ut hårstrikken min om jeg bøyer meg ned. Også er pappesker til å spises opp...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, nå er jo ikke ask så mye rundt u huset at det gjør noe, men de gangene han er med på rommet, er kosebamsene mine noe som aldri får ligge i ro. :(

fikk med meg en donaldbamse fra budalen etter at han hadde vært på kennelbesøk, og rappet bamsen fra bosset. Han og greyhounden chanta lekte med den i flere timer i strekk, og da det var tid forr ask og inn i pensjonatet igjenn, tok han bamsen med seg, så Når vi hentet han, fikk vi den med oss :P

nå mangler stakkard sonald både hender, en fot og en god del av "innmaten" er borte :P

om han ikke får leke med donald, så tar han andre kosebameser. hihi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

plastboller som man lager deig i og sånn er toya helt på trynet etter.. og kosebamsene mine ( som hu IKKE får lov til å leke med), og hadde hu fått lov hadde hu lekt med fuglene og fugleburet... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vega...STEIN tullete etter stein :( u kan ligge i timevis å prøve ¨å få opp en megasvær stein å hyle å bære seg.. hu går ikke før hu får steinen med sei så jeg må bære dem hjem. vi har litt av en stein samling i hagen :P

Mira- Store pinner! bussruter og andre ting hu kan gi til meg :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vesla er glad i Actionman som lillebroren min har, men som hun ikke får lov til å tygge på fordi hun kan svelge smådeler. Hun elsker et digert kosedyr(Ole Brum) som moren min vant på tivoli en gang, som er to-tre ganger større enn henne, som hun leker med og sover på.

Lisa elsker trær og store kjepper. På hytta kan hun komme opp fra skogen med svære stokker. Hun har også et lager med pinner i "kroken" hennes i stua som blir regelmessig tømt.

Edit:

Glemte favoritt "leken" til Vesla. Hun elsker tomme 1 1/2 liters flasker. Hun lkan øpe rundt, lage lyder og leke med dem kjempe lenge. Hun lager noen helt merkelige lyder når hun løper rundt etter flaskene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aslan har en ting for nøkler.. :( Merlin har en stor kjærlighet for håndkler.. Om han får tak i et og vi ikke tørker han med det, så løper han rundt i huset og "krangler" med håndkle.. B)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bogar har dilla på tøfler og kjettinghalseband. Tøfler skal bæres og leveres, om ikke ligger han og tygger på de (biter ikke i stykker). Og slike strupehalseband i kjetting (små ledd) er supre å leke med. Da slenger han på den så den slår ham rundt nesa.

Både han og Nirm apporterer dorullkjerner så fort de får muligheten.

Nirm har en gammel sparegris i plast som han styrer mye med. Dessverre må den passes litt på nå som Vida er i hus, for hu "opererer" alle lekene til Nirm i småbiter. Så favorittlekene er reddet...

Han er "litt" apporteringsfreak, og synes det eks er stor stas å hjelpe til i hagen med å bære og hente ting for meg. Selv kanttrimmeren bærer han...

Vida har ikke noe annen dille, enn å herpe ting hu finner hjemme. Utrulig nok rører hu ingenting i bilen, selv da hu ble liggende en hel natt der. Men hjemme må alt reddes fra hu...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den har Ipsa og, kan lete og lete og bære rundt på lenge

Ira har en ting med kjettingstrup, skal vaskes og vaskes og bæres på

Luna, pjuskete ting, hårstrikk og små ikeadyr feks

Håhå.. så det er der han har det fra! :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håhå.. så det er der han har det fra! :(

Litt OT, jeg gjemte en gang nøklene mine når vi gikk i en svær park så hun kunne få søke dem opp, kul oppgave det tenkte jeg, hun er jo så glad i dem, snø og greier Den som brukte 20 min på å få fatt i dem igjen der overhappy terv sprang rundt med nøkler klirrende i kjeften, lettere hysterisk for at hanken med hus-nøkler, bilnøkler, båtnøkler, leilighetsnøkler osv skulle bli borte i snøen, var meg :P Gjorde ikke det flere ganger, men det virket som en god ide der og da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dilla ja......det har Odin...desverre på dokoster...har ikke tall på hvor mange jeg har kjøpt etter at den hunden kom i hus!

Og så skal han SUSSE etterpå....! *kvalm* hihihi

hehe... ser det for meg... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg personlig ville ikke kastet pinne/leker da det er en aktivitet som får opp stressnivået veldig og er en mindre smart måte å slite ut valpen på. Prøv å heller å gjemme en leke som hun må søke etter.  Pinner kan dessuten være skadelig.  Får hun mental trening i tillegg til fysisk mosjon?  Edit: får hun dekket behovet for tygging? 
    • Du sier ingenting om hvor mye aktivitet hun faktisk får. 12 uker gamle begynner de jo å bli ganske aktive. Har dere begynt på valpekurs? Jokkingen og gravingen sier for meg at det er for lite aktivitet, selv om det kan være reaksjon på for mye også. Uansett ville jeg avbrutt adferden og gjort noen øvelser eller avledet på annen måte. Det samme med biting. Ha tilgjengelig ting det er lov å bite i, og avled med dette. Kjefting, straff eller å holde over snuten vil ikke hjelpe. Hvis hun klør i tennene kan det hjelpe å vri opp en tauknute eller tøyfille i vann og legge i fryseren, og så gi den for å tygge på ,det lindrer kløe i tennene. Det viktigste er nok aktivisering, men at det er gode pauser mellom. Allerede tenker jeg at hun bør ha en ok tur i løpet av dagen, få oppdage verden litt, og litt hodearbeid i form av triks eller hverdagslydighet, både underveis på turen, og innimellom hjemme. Korte økter. Selv om det er "valpeoppførsel" betyr ikke det at vi skal godta det og ikke gjøre noe med det. Bruk avledning, leker, lær inn alternative kommandoer, og avbryt eller forebygge adferd du ikke vil ha. Har dere akkurat kommet inn fra en lang tur og du vet hun er sliten og hun begynner å styre, gjør noen rolige øvelser, og øv på å legge seg å slappe av.
    • Jeg har en golden retriever valp som er 12 uker gammel. Hun gjør meg litt bekymret. Jeg er redd for at ho er veldig over eller understimulert men jeg klarer ikke å finne ut om det er for mye eller for lite aktiviserende av ho. Den siste uka har ho begynt å bli mye mer urolig, hun klarer ikke å finne roen lenger og er derfor mye våken og får ikke den søvnen en valp skal ha. Ho har også begynt å Jokke veldig mye, noe vi prøver å ignore til hun er ferdig. Energien er også veldig høy og ho er veldig gira stort sett hele tiden. Ho har også begynt å bjeffe veldig mye og bjeffer egentlig på alt og ingenting. Sammen med dette er det jo også biting, men jeg syntes ikke det virker som vanlig valpebiting. Ho angriper oss nesten, og klarer ikke å stoppe om vi sier nei, om vi går eller om vi holder ho over munnen. Jeg har også lest noe om graving og det har det blitt litt mindre av hos ho men ho har ikke stoppet med det enda. I stad var vi ute for å prøve å få energien over på noe annet ved å kaste pinne, noe ho liker å gjøre. Jeg hadde også med godbiter men det eneste hun ville var å bite meg i beina. Grunnen til at jeg er usikker er fordi mye av dette er valpeoppførsel og jeg syntes det er vanskelig å skille hundeoppførsel og valpeoppførsel. Er det noen som vet om dette er normalt og som kan gi oss noen råd om hvordan vi skal håndtere det på best mulig måte? 
    • Takk for svar.
    • Tusen takk for veldige hjelpsomme og nyttige tilbakemeldinger  - Skal sjekke med advokat. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...