Gå til innhold
Hundesonen.no

Slapp med skrekken...


Recommended Posts

Fikk en skikkelig støkk her på tirsdag.

Bikkja var alene hjemme på dagen. Da samboer kom hjem og tok henne ut for lufting, kastet Molly opp. Det er ikke uvanlig, så de gikk på tur som vanlig. Da de kom hjem ville imidlertid ikke molly ha mat - noe som er ekstremt uvanlig for matvraket vårt.

Vi satte nå fram maten likevel, og molly spiste pliktskyldigst opp uten den vanlige entusiasmen før hun gikk og la seg. Utover kvelden la jeg merke til at hun så utrolig tjukk ut. Ribbeina este ut og magen hang. Så kastet hun oppp igjen. Litt resonering senere, fant vi ut at hun måtte ha kommet seg inn i fôr-sekken og forsynt seg mens vi var borte. Jeg hadde glemt å sette den i tønna da jeg dro om morgenen... :wallbash:

Kjøpte en 15 kilos sekk mandag, og da jeg veide den var den ikke mer enn drøyt 13 kilo! Molly hadde spist fem-seks dagsrasjoner i ett realt festmåltid! Da gikk alarmen om magedreiing, og det bar rett til vet'en. Tok røntgen og kunne se med det blotte øyet en ballong fylt med tørrfor... men heldigvis ingen dreiing.

Så nå er det to mat- og turfrie dager, med fiskebolle-/ris-diett til helga.

Aldri mer tilgang til forsekken her i gården... Vi har spøkt litt med at hun kom til å spise seg ihjel en vakker dag - denne gangen var det farlig nære på...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så bra det ikke ble noe mage-dreing av det! :P hehe, mye rart de finner på å :P vet ikke heelt sitt eget beste. lykke til til matrvraket her også, fiskeboller er jo godt :P

Hun begynner å få tilbake matlysta allerede, så fiskebollene vil nok gå ned på høykant i morra... :P

Tror neppe hun har lært av fadesen, her nettopp var hun oppe på kjøkkenbenken igjen... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå fikk jeg vondt langt inne i hjerterota mi når jeg begynnte å lese, måtte hoppe ned for å vite om det gikk bra eller ikke! Jeg har nemlig opplevd magedreining på min forrige hund! :P Grusomt var det!!! :P Huff, men det gikk bra det også! :D

Godt at det gikk bra med matvraket ditt også! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt må hun være under kontinuerlig tilsyn i et døgn til, men det ser ut som det går veldig bra. Nå ligger hun i kurva ved siden av meg og snorker og fiser som en gammel sjømann. Mye som skal ut... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt må hun være under kontinuerlig tilsyn i et døgn til, men det ser ut som det går veldig bra. Nå ligger hun i kurva ved siden av meg og snorker og fiser som en gammel sjømann. Mye som skal ut... :D

Stakkars liten då, tenk å forspise seg så mye :) huff hun må ha hatt det fælt det første døgnet med all den maten innabords ;)

er faktsik glad Aiwa ikke rører foret om ikke vi serverer henne det for ellers så hadde vell den forsekken som står uåpnet i gangen hvor hun sover vært oppspist for lengst(hun er matvraket vårt ja)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff.. matvrakhund... ikke morro :S

glad toya ikke er så matglad :(

Tja, det har jo sine gode sider også - hadde aldri villet byttet henne mot en kresen hund der jeg måtte lure inn hvert måltid med teskje... dessuten er hun veldig lett å belønne :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja, det har jo sine gode sider også - hadde aldri villet byttet henne mot en kresen hund der jeg måtte lure inn hvert måltid med teskje... dessuten er hun veldig lett å belønne :wub:

sant nok :D

toya eter også det hu får, men hu eter akkuratt passe med mengde :D

er heller ikke noe vanskelig å belønne, kunne godt brukt tørt brød, og bikkja hadde lyst opp som ei sol :D

kan tenke deg hvor glad hund jeg har hvis jeg har kong eller ball som belønning når jeg trener ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herlighet, det der høres jo ut som Tinka. Hadde det ikke vært for at foret er i en beholder en meter opp fra bakken på et rom som Tinka ikke får gå inn på, og som vi i tillegg har satt krok på døra på, hadde hun spist seg ihjel den tredje dagen etter at hun kom hit omtrent. Sånn er det med hunder som lever kun for å få spise litt mer. :rolleyes:

Men som du sier, så har det sine positive sider også. Utrolig kjekt med en hund som godtar alt som belønning, så lenge det kan gå innenfor kategorien "mat" eller "søppel".

Flott at det gikk bra med henne i alle fall, og at det ikke var mageomdreiing. :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...