Gå til innhold
Hundesonen.no

snart utstilling igjen

Jeampi

Recommended Posts

WOW så pen han ble!

Selv så bruker jeg ca én time på bad og føn.

Klippinga kommer utenom. Men jeg er ganske lei eter den timen med bading ja :)

Takker og bukker :)

En time? Pffføy, det er ikke noe ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 66
  • Created
  • Siste svar

WOW så pen han ble!

Selv så bruker jeg ca én time på bad og føn.

Klippinga kommer utenom. Men jeg er ganske lei eter den timen med bading ja :)

1Time???

Herregud :) det er jo det jeg bruker på 1 japanere det og da er den ferdig badet og klippet(der det trengs, som poter og ører) og klar til ringen altså, Aiwa bruker jeg litt lengre tid på for hun er litt større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det er kjempe morro å bade å gjøre Miko fin til en utstilling :)

Jeg bruker ca 1 time og 20 minutter, på å bade og føne han :)

Det er jo ikke noe klippig på papillon da, annet enn litt på beina/potene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bading av hundene er egentlig litt koselig men siden jeg må stå på knærne i dusjen så ender det opp med vond rygg. Føninga tar vi i sofaen så det er bare hyggelig. Jeg leverer hundene inn til klipping en gang i blandt så det er mest poter og litt stussing jeg tar selv. Utstillingsklippen har jeg heldigvis en av de beste i Norge til å ta seg av :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe jeg hang en uke etter så jeg trodde det var to uker til manger utstillingen.

Men det er til helga og da er det på'n igjen med pels stell og klipping. Og akkurat i nu'et så frister det IKKE :D

Jeg var oppe hos en pom oppdretter uka før ølen utstillingen og hun lærte meg hvordan Pito skulle klippes. Og Pito ble knallfin! Så derfor er jeg driit nærvøs når jeg skal klippe nå for jeg er så redd for å klippe feil og at hun skal se helt bajs ut :)

Men men det er vel bare å hive seg ut i det :) Noen som vil gjøre det for meg? :) Hehehe.

Har nå fått kjøpt meg en ordentlig potesaks nå da så i kveld skal jeg ta potene :)

Jeg skjønner hvordan du har det. Jeg skulle ta utstillingsnappen og -klippen på Ero første gangen han skulle stilles ut, og den første gangen jeg nappet han alene. Jeg var så nervøs for å klippe feil. Det ble tilslutt ganske bra, fikk oppdretteren min til å stusse han helt fin på utstillinga. Du må legge ut bilder av henne når du er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bading av hundene er egentlig litt koselig men siden jeg må stå på knærne i dusjen så ender det opp med vond rygg.

Slik er det her også.

Må "knekke" ryggen opp etterpå når man har stått bøyd i et kvarter :)

Føningen tar jeg på trimmebord så det går greit :)

Selv om det er mange ganger at jeg skulle ønske at jeg hadde tre hender <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er det her også.

Må "knekke" ryggen opp etterpå når man har stått bøyd i et kvarter :P

Føningen tar jeg på trimmebord så det går greit :P

Selv om det er mange ganger at jeg skulle ønske at jeg hadde tre hender <_<

kjenner til den ja.

Jeanett du har ikke lyst å kommer her og bade Aiwa for meg vell?? hun er faktisk den værste å bade her i huset for setter jeg meg på knær så sitter jeg for lavt og står jeg oppreist så blir jeg for høy, må stå bøyd over dyret i dusjen og ryggen(noen som har hatt krampe før? i ryggen? det er aua det :D:P )

no ønsker jeg med sånt hundebadekar, men Jostein sier det er for dyrt :P så jeg får ikke kjøpe(den dummingen han slipper unna hundestellet han :P og det er han som absolutt skulle ha samojed :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor nærme innpå en utstilling bader dere hundene deres? Har hørt at det helst bør være en uke fra du bader til utstillingen er? Hadde noe med at pelsen ble blass ellers? Er dette riktig?

Kommer veldig an på rase ja, på papillon bader man kvelden før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg har lite pelsstell nå,har hatt klippe/nappehund i mange år..men nå er det bare å stusse halen litt om det trengs og gå over med et pusseskinn rett før jeg skal inn i ringen.Er så glad for det altså for jeg kan ikke si hvor mange ganger jeg har gått med vond rygg etter utalligen timer i dusjen og mange timer med saks og klippemaskin.men det har jo vært gøy i alle år også å se det ferdige resultatet da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du med Pomeranian er lei av pelsstell ;) Prøv to stykk wheatens i 2uker så skal du få se hva MYE pelsstell er, flokene kommer på 2dager uten børsting her. Bading tar 1 1/2time, føning tar 1/2time, børsting tar 1time og Klipp tarr 1time. (Nena's pels) Da kan man lett bli lei, men jeg liker heldigvis pelsstellet, hvis ikke tror jeg ikke jeg hadde hatt rasen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor nærme innpå en utstilling bader dere hundene deres? Har hørt at det helst bør være en uke fra du bader til utstillingen er? Hadde noe med at pelsen ble blass ellers? Er dette riktig?

Jeg har ikke sjans å bade min borzoi en uke før utstilling, da hadde det vært lite vits (Siden han er en møkke hund.. Og en hel uke å måtte passe på at de hvite beina hans ikke hadde blitt skitne.. Nei stress..) Nei jeg bader kvelden før.. så føner jeg pelsen (Så det blir fluffy pels :blush: ) Og han ligger heeele natten i buret sitt uten ben får å passe på så han ikke blir skitten..

En morsom historie.. Guro (Bambii) Tok han med seg til bø.. hun bada han lørdags kveld.. Gjett hvem som rulla seg i skit på søndags morgen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke sjans å bade min borzoi en uke før utstilling, da hadde det vært lite vits (Siden han er en møkke hund.. Og en hel uke å måtte passe på at de hvite beina hans ikke hadde blitt skitne.. Nei stress..) Nei jeg bader kvelden før.. så føner jeg pelsen (Så det blir fluffy pels :blush: ) Og han ligger heeele natten i buret sitt uten ben får å passe på så han ikke blir skitten..

En morsom historie.. Guro (Bambii) Tok han med seg til bø.. hun bada han lørdags kveld.. Gjett hvem som rulla seg i skit på søndags morgen ;)

hæhæ.. lukta serchaj av den udåden altså... hehe.. :)

må ha vært litt sånn ekkelt for guro da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjenner til den ja.

Jeanett du har ikke lyst å kommer her og bade Aiwa for meg vell?? hun er faktisk den værste å bade her i huset for setter jeg meg på knær så sitter jeg for lavt og står jeg oppreist så blir jeg for høy, må stå bøyd over dyret i dusjen og ryggen(noen som har hatt krampe før? i ryggen? det er aua det ;);) )

no ønsker jeg med sånt hundebadekar, men Jostein sier det er for dyrt ;) så jeg får ikke kjøpe(den dummingen han slipper unna hundestellet han :) og det er han som absolutt skulle ha samojed :D )

Hehehe jeg kan komme og bade for deg jeg! ;) Så klipper vi pom klipp på jostein i samma slengen! ;)

Kine: ja kom og klipp i vei! B) Så kan jeg heller ta pels stellet på hundene dine! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ferdig og her er bilder!

Før:

foer.jpg

Etter:

etter.jpg

I dag brukte jeg to timer på bad,føn og klipp, For det var i grunn bare stussinga på klippen igjen ;)

(og så var vi på agility rett etterpå, hoho B) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes hun var fin både før og etter jeg da ;)

Men jeg ser du har stusset litt her og der. Det er vel mest jevning som skal til, så silhuetten kommer fram? ;) Har ikke mest peiling på pommer akkurat...

Ja man stusser litt for å få dem til å se rundest mulig ut, pluss at de skal være ganske korte og kompakte i kroppen :)

Så fin! Tror hun har litt mer pels nå enn da jeg såg henne.. :D

Tja, tror ikke hun har fått så mye mer pels ;) kan ha noe med at hun var nyfønet der og da er pelsen med en gang mer fløffy ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg ferdig og her er bilder!

Før:

foer.jpg

Etter:

etter.jpg

I dag brukte jeg to timer på bad,føn og klipp, For det var i grunn bare stussinga på klippen igjen :(

(og så var vi på agility rett etterpå, hoho B) )

Så fin hun ble Jeanette!Du er kjempeflink å klippe henne :P Lykke til på utstillinga i helga!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• https://www.spleis.no/project/445754 Jeg har null venner å minimalt med familie så jeg har ingen nettverk så håper på at dere kan være så snille å hjelpe meg å dele. Forventer ingenting og setter ekstremt stor pris på all hjelp vi får ❤️ Bucky kom inn i livet mitt som en liten sjarmør med et stort hjerte. Han er min bestevenn, min lille baby og midtpunktet i livet mitt. Han har gitt meg utallige smil, trøstet meg når livet har vært tøft og spredd mye glede til alle han møter Etter jeg kom hjem fra operasjon på Jack (andre hunden min) på tirsdag så jeg at Bucky ikke var i form å det var rett inn på dyresykehuset med han. Viste seg at han hadde svulst med veske i buken. Etter en rekke prøver og bilder så kom de frem til at han har kreft i leveren. Jeg tokk da valget i å prøve å gi han en kjanse da han fortsatt har mye livsglede igjen. Han ble operert på torsdag og de fikk ut hele kreften. Han mener at det er den possitive typen men vi vet ikke mer før prøvene kommer tilbake om 3-5 uker. Han så heller ikke tegn til noe flere kuler men vi må ta ct om noen uker/måneder igjen for å se om det er flere inni leveren. Men så langt så virker alt bra å jeg får kanskje hente han hjem i morgen ❤️ På tlf i sta så nevnte veterinæren at regningen er nå på nærmere 90 000kr (ink ligge over til mandag). Jeg har igjen ca 50 000kr på forsikringen i tillegg til noe på buffer konto men det er ikke nokk da jeg måtte ha en operasjon på Jack som blir delvis dekket og har måtte ut med en del penger i sommer da hvitevarer røyk og måtte spyle tett rør osv.. Så har valgt å prøve å spørre om hjelp selv om jeg syns det er flaut å ikke liker å spørre om hjelp..  Har over lengre tid prøvd å selge det jeg eier på finn uten hell så tviler på at jeg plutselig får solgt noe mer der nå, skal prøve å male bilder å selge men sliter mye med kronisk migrene utmattelse depresjon osv.. så vet ikke hvor mye jeg får til der. plukker også sopp på bestilling men var helt tørka ut når jeg skulle inn å se på onsdag så max uflaks. Har også valgt å kutte ut behandlinger,legetimer og medisiner fremover for å ta vare på Bucky å få betalt ned det jeg evt må ta opp i lån  
    • Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...